topNotif

روش نگهداری گیاه کراسولا آتشین در خانه

816 بازدید
23 خرداد 02
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 خرداد 1402

روش نگهداری گیاه کراسولا آتشین در خانه

کراسولا آتشین

سلام و درود به شما دوستان و همراهان همیشگی دوستداران گل و گیاه امیدوارم حال خودتون و گیاهانتون خوب باشه امروزم با معرفی گیاه جذاب کراسولا آتشی یا آتشین در خدمت شما عزیزان هستم، اگر عاشق زیبایی این گیاه شدید و قصد خرید و نگهداری این گیاه را دارید تا پایان مقاله با من همراه باشید. ازهمراهی شما سپاسگزارم.

نور مناسب برای نگهداری گیاه کراسولا آتشین

کراسولا آتشین چون شبیه آتش رنگی رنگی و قرمز رنگ است به این نام شناخته شده است. این گیاه به نور مستقیم و فراوان نیاز دارد، البته نور خیلی زیاد باعث شوختگی گیاه می شود. نور ملایم روشن و عصرگاهی که به اصطلاحی زهر خورشید گرفته شده باشد برای گیاه مناسب است. اگر شما در مناطقی زندگی می کنید که تابستان های داغی ندارد این گیاه را درون باغچه یا محیط بیرون نگهداری کنید اما در فصل سرد زمستان گیاه را از سرمای شدید محفوظ بدارید؛

کراسولا آتشین به نور مستقیم و زیاد نیاز دارد؛ اگر گیاه را در محیط کم نوری نگهداری کنید، طیف رنگی و آتشی بودن گیاه را از دست خواهد داد؛ این گیاه مناسب آپارتمان نیست چون نوری زیادی میخواهد اگر پنجره جنوبی دارید که چند ساعت آفتاب را به منزل منتقل می کنید مناسب گیاه است اما اگر نور کمی دارید از نگهداری گیاه منصرف بشید چون هم زیبایی گیاه کم می شود هم رشد مطلوبی نخواهد داشت و در آخر گیاه به نابودی کشیده می شود.

میزان آبیاری کراسولا آتشین

کراسولا آتشین آبیاری متوسطی نیاز دارد اما اگر محیط نگهداری گیاه گرم باشد و خاک گیاه سریع خشک شود نیاز به آبیاری هر روز یا یک روز در میان دارد. اگر هوای نگهداری گیاه خنک تر بود آبیاری کمتر کنید و فاصله بین دو آبیاری را بیشتر کنید (اگر گفته شد آبیاری گیاه را کمتر کنید منظور این نیست که بجای سیراب کردن کامل گیاه چند قطره یا یه استکان آب به گیاه بدهید نه منظور این است فاصل بین دو آبیاری را بیشتر کنید)

روش نگهداری گیاه کراسولا آتشین در خانه

روش نگهداری گیاه کراسولا آتشین در خانه

خاک مناسب گیاه کراسولا آتشین

برای خاک مورد نیاز کراسولا آتشین می توانید از خاک سبک دارای زهکشی عالی استفاده کنید؛ می توان ترکیبی از خاک برگ+خاک کاکتوس و مقداری ماسه استفاده کرد؛ و یا مقداری خاک باغچه +شن بنایی+ پرلیت استفاده کنید. حتما باید گلدان شما زهکشی خوبی داشته باشد زهکشی سوراخ های ته گلدان است که آب اضافه خاک از ته گلدان خارج می شود. دقت داشته باشید گلدان سوراخ زیادی داشته باشد و سوراخ ها نگرفته باشند.

برای کود دهی به کراسولا آتشین می توانید هرماه از کود کاکتوس یا کود پتاس بالا استفاده کنید.

رطوبت مورد نیاز گیاه کراسولا آتشین

این گیاه نیاز به رطوبت بالایی ندارد اما اگر رطوبت دریافت کند رشد بهتری خواهد داشت؛ هرگاه نور خورشید روی گیاه نیست صبح خیلی زود یا عصر، گیاه را آبپاشی کنید. هرگز زیر نور خورشید این کار را نکنید چون گیاه دچار سوختگی شدید خواهد شد ذرات آب زیر نور خورشید شبیه ذربین عمل می کند و به گیاه آسیب می زند.

روش تعویض گلدان

هرگاه گلدان پر شد یا ریشه ها از ته گلدان بیرون زد در فصل بهار و تابستان اقدام به تعویض گلدان کنید؛ از شب قبل گیاه را آبیاری کنید سپس به آرامی به گلدان چند ضربه بزنید و گیاه را از گلدان جدا کنید و در گلدانی بزرگتر منتقل کنید. اگر ساقه ای برگی هنگام تعویض گلدان از گیاه جدا شد دور نریزید و درون گلدانی مجزا بکارید.

 

همچنین بخوانید: بیماری های کراسولا خرفه ای و راه های درمان قطعی آن

 

نحوه تکثیر گیاه کراسولا آتشین

برای تکثیر کراسولا آتشین از چند طریق اقدام کنید:

  • پا جوش هایی که کنار گیاه مادری می زند اجازه دهید کمی بزرگ شود سپس درون گلدانی مجزا بکارید به آرامی از گیاه مادری جدا کنید و درون خاک مرطوب قراردهید.
  • روش دیگر تکثیر از طریق قلمه زدن ساقه گیاه است، ساقه ای سالم و سرحال از گیاه مادری جدا کنید درون خاک سبک بکارید پس از چند روز شاهد گیاهی جدید خواهید بود. مراقب باشید قلمه ها باید کمی مرطوب باشند غرقاب نکنید.
  • روش آخر تکثیر از طریق برگ گیاه است از گیاه مادری جدا کنید و روی خاک همان گلدان یا گلدانی جدا بکارید و خاک را کمی مرطوب نگه دارید پس از چند وقت برگ گیاه ریشه زده و سپس شاهد جوانه آن خواهید بود.

مشکلات و بیماری گیاه کراسولا آتشین :

  • سوختگی برگ های گیاه از نور شدید و زیاد است گیاه را به محل بهتری منتقل کنید .
  • کمرنگ شدن و سبز شدن گیاه: نور کافی به گیاه نمی رسد و گیاه رنگ اصلی و نارنجی و قرمز خود را از دست داده است به محل پر نورتری  منتقل کنید.
  • چروک شدن گیاه : از تشنگی زیاد است به ریشه ها آب کافی نمی رسد سریعا گیاه را سیراب کنید و ریشه ها را بررسی کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد اگر سوالی داشتید کامنت بگذارید مراقب خودتون و گیاهان و محیط  زیست باشید. روز و روزگاران خوش خدانگهدار.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

کندر آتشی را با خواص تقویت حافظه و ضد آلزایمر، درمان سرفه، درمان عفونت‌ های رحمی و پاکسازی هوا از میکروب، کاهش استرس و افسردگی و اضطراب، ضد سردرد و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0