topNotif

رازهایی در مورد نگهداری پیچک سفید (طلوع صبح)

1051 بازدید
12 تیر 02
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 12 تیر 1402

رازهایی در مورد نگهداری پیچک سفید (طلوع صبح)

پیچک سفید (طلوع صبح)

سلام و درود دوستان و همراهان همیشگی عزیزان سبز انگشتی دوستداران گل و گیاه و طبیعت خوشحالم که امروزم با معرفی یک گل زیبای دیگه در خدمت شما عزیزان هستم  اگر شما هم گل پیچک سفید زیبا را دارید و یا قصد خرید آن را دارید و در موردش هیچ اطلاعی ندارید با من همراه باشید تا با هم این مقاله را ورق بزنیم و اطلاعاتی در مورد گیاه پیچک سفید یا طلوع صبح دریافت کنید. از این که همراهم هستید سپاسگزارم.

نور مورد نیاز برای نگهداری و پرورش پیچک سفید در آپارتمان

این گیاه زیبا شبیه سازی است که صبح ها با طلوع آفتاب شروع به نواختن روز می کند برای همین این گل را به عنوان طلوع صبح نیز نام گذاری کرده اند، همانطور که گفته شد این گل نیاز به نور خورشید و آفتاب مستقیم دارد تا گلهای سرحال و زیبایی داشته باشد. اگر نور نگهداری این گیاه کم باشد توقع گلهای سرحال و زیبا و درشت نداشته باشید چون نور کم باعث رشد علفی و کاذب گیاه می شود؛ اگر این گیاه را درون گلدان و منزل نگهداری می کنید حتما پشت پنجره جنوبی جایی که صبح ها نور کافی و خوبی به گیاه می تابد نگهداری کنید.

آب مورد نیاز برای نگهداری و پرورش پیچک سفید در آپارتمان

برای آبیاری گیاه پیچک سفید هرگاه حس کردید خاک گیاه روبه خشکی می رود آبیاری کنید این گیاه بومی سواحل مدیترانه ای بوده و هوای مرطوب و بارانی را دوست دارد هرگز گیاه را در خشکی کامل قرار ندهید و هرگز گیاه را غرقابی نگه ندارید چون باعث پوسیدگی ریشه گیاه می شود.

رازهایی در مورد نگهداری پیچک سفید (طلوع صبح)

رازهایی در مورد نگهداری پیچک سفید (طلوع صبح)

انتخاب خاک مناسببرای پرورش گل پیچک

گیاه پیچک سفید نیاز به خاکی سبک با زهکشی عالی دارد خاک سبک ترکیبی از سنگریزه+پرلیت+کوکوپیت+خاک برگ برای گیاه مناسب است؛ نسبت سنگریزه ها بیشتر باشد و حتما باید زهکشی خاک بالا باشد. اگر درون گلدان از این گیاه نگهداری می کنید حتما حواستون باشه سوراخ های ته گلدان باز باشد تا آب اضافی از ته گلدان خارج شود خاک سنگین و عدم زهکشی مناسب باعث پوسیدگی و مرگ گیاه خواهد شد.

این گیاه خاک مرطوب و هوای مدیترانه ای را دوست دارد اگر بتوانید شرایط نگهداری گیاه را شبیه زادگاهش فراهم کنید رشد بهتری خواهد داشت بنابراین می توانید برای گیاه جزیره درست کنید.  

ساخت جزیره :

تشت یا زیرگلدانی بزرگی انتخاب می کنیم ازسنگریزه پر می کنیم و تشت را پر از آب می کنیم؛ گلدان را وسط تشت روی سنگ ریزه ها قرار می دهیم، هرگاه آب داخل ظرف تبخیرشد مجددا آنرا پرازآب می کنیم؛ هرگزاجازه ندهید تشت خشک باشد. همیشه ظرفی که بعنوان جزیره در نظرگرفته اید باید پرازآب باشد، در ضمن اجازه ندهید ته گلدان شما با آب  تماس داشته باشد چون ریشه ها به مرور زمان در آب می پوسند و از بین می روند.

 

همچنین بخوانید: چگونه یک گیاه پاچیرای سرحال داشته باشیم؟

 

کوددهی گیاه پیچک

از آنجایی که گیاه پیچک سفید نیازمند خاک غنی نیست پس نیازی فراوانی به کود دهی ندارد هرسال با شروع بهار اگر خاک گلدان یا گیاه را عوض نکردید اقدام به کوددهی گیاه کنید همان یکبار برای کل سال کافی است.

روش تکثیر گل پیچک

این گیاهی رونده است اگر دوست دارید از این گیاه به عنوان گیاه آویز استفاده کنید؛ در غیراینصورت می توانید این گیاه را هرس کنید و گلدانی گرد و زیبا داشته باشید.

برای تکثیر گل پیچک سفید می توانید ساقه هایی که هرس کردید و یا قلمه ای سالم و سرحال را از گیاه مادری جدا کنیم برگ های اضافه را کات کنیم و درون خاک سبک بکاریم حتما در طول این مدت خاک قلمه ها را مرطوب نگه دارید. پس از چند هفته اگر شرایط نگهداری قلمه ها خوب باشد (دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود) ریشه زده پس از آن به مکان روشن تر و گلدان مناسبی منتقل کنید. هرگز قلمه جوان را در معرض نور مستقیم خورشید قرارندهید. اگر دوست دارید قلمه های شما زودتر و بهتر ریشه بزند گیاه را کاور کنید.

بیماری های رایج در گل پیچک سفید

این گیاه اگر شرایط ایده آلی نگهداری شود دچار بیماری زیادی نخواهد بود اما اگر آبیاری گیاه زیاد باشد ریشه گیاه دچار پوسیدگی خواهد شد و برگ گیاهان رو به زردی خواهد رفت همچنین عدم نور کافی باعث کند شدن رشد گیاه و توقف گلدهی خواهد شد.

نکته مهم: اگر از این گیاه در فضای باز نگهداری می کنید مراقب باشید مقابل بادهای شدید قرار ندهید چون به گیاه آسیب می زند.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد مراقب خودتون گیاهان و محیط زیست باشید.

روز و روزگاران خوش خدانگهدار.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عشقه را با خواص رفع سردرد، درمان سرفه، باز کردن عادت ماهانه، التیام زخم و درمان التهابات پوستی، درمان آرتروز و درمان دردهای مفصلی، درمان سرماخوردگی، کاهش فشار خون و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0