topNotif

10 روغن فوق العاده مفید برای درمان عفونت سینوسی

1499 بازدید
26 فروردین 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 فروردین 1402

10 روغن فوق العاده مفید برای درمان عفونت سینوسی

افراد بی‌شماری برای عفونت سینوس به روغن‌های ضروری روی می‌آورند، زیرا بسیاری از این روغن‌های قدرتمند دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی، ضد عفونی‌کننده، خلط‌ آور، قابض و ضداحتقان هستند. عفونت سینوسی، که به عنوان سینوزیت نیز شناخته می‌شود، با التهاب یا تحریک بافتی که حفره‌های سینوسی را می‌پوشاند، تعریف می‌شود که می‌تواند در طول عفونت‌های جدی سینوسی نیز مسدود شود.

این حفره ها در پشت، بالا و کنار بینی قرار دارند. هنگامی که عفونت به این نواحی حمله می‌کند، می‌تواند دردناک، تنفس دشوار باشد و با علائمی مشابه سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، احتقان، سردرد، تنش بین چشم‌ها و حساسیت یا درد در این نواحی مشخص می‌شود. سینوزیت می تواند در اثر تجمع باکتری، ویروس یا قارچ در حفره های سینوسی ایجاد شود و درمان آنها بسیار دشوار است.

انواع سینوزیت

سینوزیت انواع مختلفی دارد:

  • سینوزیت حاد
  • التهاب سینوس تحت حاد
  • التهاب مزمن سینوس ها یا سینوزیت عودکنندi

این می تواند از روزها تا ماه ها ادامه داشته باشد و می تواند به طور جدی بر کیفیت زندگی افرادی که دائماً با عفونت های سینوسی سر و کار دارند تأثیر بگذارد. اگرچه اغلب علائم سرماخوردگی طبیعی از جمله تولید مخاط و احتقان به نظر می رسد، عفونت های سینوسی اغلب با درد و حساسیت صورت، از دست دادن بویایی، بوی بد دهان، خستگی، تب یا درد در لثه/دندان ها متمایز می شوند. با توجه به اینکه از بین بردن کامل عفونت های سینوسی چقدر دشوار است، به ویژه برای افرادی که از انواع مزمن این بیماری رنج می برند، بسیاری از افراد استفاده از روغن های ضروری قوی را برای عفونت سینوسی انتخاب می کنند.

علائم سینوزیت

علائم و نشانه های سینوزیت حاد اغلب عبارتند از:

  • مخاط زرد یا سبز از بینی (آبریزش بینی) یا پایین گلو (تخلیه پس از بینی)
  • انسداد یا گرفتگی بینی (احتقان) که باعث مشکل در تنفس از طریق بینی می شود
  • درد، حساسیت، تورم و فشار در اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، بینی یا پیشانی که هنگام خم شدن بدتر می‌شود.

سایر علائم و نشانه ها عبارتند از:

  • فشار گوش
  • سردرد
  • درد در دندان شما
  • تغییر حس بویایی
  • سرفه
  • بوی بد دهان
  • خستگی
  • تب

علل سینوزیت

سینوزیت حاد اغلب ناشی از سرماخوردگی است که عفونت با ویروس است. در برخی موارد، عفونت با باکتری ایجاد می شود.

فهرست بهترین روغن های ضروری برای عفونت سینوسی

از میان صدها روغن موجود برای استفاده، بهترین روغن‌های ضروری برای عفونت سینوسی عبارتند از: بابونه، ریحان شیرین، رزماری، لیمو، کاج، نعناع فلفلی، شمعدانی، منتول، میخک و روغن درخت چای.

  1. روغن شمعدانی

این روغن ضروری که به دلیل خواص ضد درد و ضد التهابی خود شناخته شده است، می تواند به سرعت فشار عفونت های سینوسی را کاهش دهد و در عین حال راه های تنفسی را پاک کند و به شما کمک کند تا زمانی که بدن شما با عفونت مبارزه می کند، عملکرد طبیعی بیشتری داشته باشید.

نحوه استفاده

می توانید این روغن را به مقدار کم (2 تا 3 قطره) در دو طرف بینی، دقیقا بالای دو سینوس اصلی خود بمالید. روغن بلافاصله پس از استفاده جذب شده و شروع به اثرگذاری می کند و می توان آن را 2 تا 3 بار در روز مجدداً استفاده کرد تا زمانی که علائم شما فروکش کنند.

10 روغن فوق العاده مفید برای درمان عفونت سینوسی

10 روغن فوق العاده مفید برای درمان عفونت سینوسی

  1. روغن منتول

وقتی صحبت از روغن‌های ضروری پاک‌کننده سینوس‌ها می‌شود، منتول مؤثرتر از برخی روغن‌های ضروری است. ترکیبات معطر به تنهایی برای خنک کردن لکه های ملتهب بافت کافی است، در حالی که خواص ضد عفونی کننده به جستجو و از بین بردن عفونت های زمینه ای در بینی یا مجاری تنفسی کمک می کند.

نحوه استفاده

این روغن معمولاً مستقیماً روی قفسه سینه، گردن یا ناحیه بالای لب بالایی مالیده می‌شود، زیرا می‌توان آن را در حفره‌های سینوسی استنشاق کرد، حتی در هنگام خواب، برای تسکین ناراحتی و التهاب.

  1. روغن بابونه

روغن بابونه با داشتن ترکیبات آرام بخش و ضد عفونی کننده نه تنها می تواند تنش سینوس ها را تسکین دهد، در نتیجه تنش و درد را تسکین می دهد، بلکه می تواند به عفونتی که در وهله اول باعث ناراحتی می شود نیز حمله کند.

نحوه استفاده

اشکال رقیق نشده این روغن – در مقادیر کم – را می توان در زیر بینی استفاده کرد یا روی گونه ها و سینوس ها از جمله شقیقه ها مالید تا رویکردی جامع برای درمان عفونت های سینوسی داشته باشد.

  1. روغن رزماری

این روغن با ویژگی های تسکین دهنده درد می تواند به کاهش تنش بین چشم ها و تسکین سردردهای سینوسی کمک کند، در عین حال انسداد را به دلیل ویژگی های خلط آور خود از بین می برد و به شما کمک می کند در زمان بهبودی به طور طبیعی نفس بکشید.

نحوه استفاده

مخلوط روغن رزماری با روغن نعناع می‌تواند ترکیبی طراوت‌بخش و جوان‌کننده ایجاد کند که می‌توان آن را در شقیقه‌ها و سینوس‌ها ماساژ داد تا درد و انسداد سینوسی را تسکین دهد.

  1. روغن لیمو

روغن لیمو سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و همچنین ترکیبات ضد التهابی، یکی از بهترین اسانس های ضد میکروبی موجود در بازار است. این می تواند به پاکسازی سینوس ها و سرعت بخشیدن به زمان بهبودی از عفونت های سینوسی کمک کند.

نحوه استفاده

هنگامی که استنشاق می شود، یا مستقیماً از بطری یا هنگامی که چند قطره به یک قابلمه آب بخار اضافه می شود، سر خود را با یک حوله می پوشانید و سپس عمیقاً از ترکیبات معطر روغن لیمو نفس عمیق می کشید، مؤثرتر است.

 

همچنین بخوانید: درمان سینوزیت و کاهش دردهای سینوسی با 9 راهکار خانگی و طبیعی

 

  1. روغن نعناع فلفلی

این روغن با داشتن ترکیبات ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی، باعث تسکین سوزش و نواحی کمی بی‌حس سینوس‌ها می‌شود و شما را کمتر مستعد خارش، عطسه و ترشح مخاط می‌کند و در عین حال به عفونت زمینه‌ای حمله می‌کند.

نحوه استفاده

برای محافظت طولانی‌مدت یا درمان عفونت‌های سینوسی، هر روز چند قطره از این روغن را در خانه‌تان پخش کنید، اما برای عفونت‌های حاد سینوسی، مستقیماً از بطری استنشاق کنید یا ۴ تا ۵ قطره را به درمان استنشاقی بخار اضافه کنید.

  1. روغن درخت چای

روغن درخت چای که به دلیل تأثیر آن بر سیستم ایمنی افسانه‌ای است، به لطف خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد باکتریایی‌اش، قادر است بسیاری از علائم عفونت‌های سینوسی را تسکین دهد، به رفع احتقان و باز کردن راه‌های هوایی برای تنفس طبیعی کمک می‌کند.

نحوه استفاده

همیشه روغن درخت چای را قبل از استفاده روی بدن رقیق کنید، معمولاً با روغن بادام شیرین یا نارگیل. سپس، مقدار کمی از این روغن را مستقیماً زیر بینی بمالید، آن را روی سینوس ها ماساژ دهید، یا برای تسکین کامل آن را به طور کامل به شقیقه ها بمالید.

10 روغن فوق العاده مفید برای درمان عفونت سینوسی

10 روغن فوق العاده مفید برای درمان عفونت سینوسی

  1. روغن ریحان شیرین

سفتی در حفره های سینوسی اغلب منجر به سردرد یا حتی میگرن می شود، اما این فشار را می توان با استفاده از روغن ریحان شیرین کاهش داد. مهمتر از آن، ماهیت ضد درد این روغن می تواند ناراحتی را تسکین دهد و به بدن شما زمان و انرژی برای بهبودی بدهد.

نحوه استفاده

برای تسکین سریع سردرد و فشار سینوسی، این روغن قدرتمند را به دیفیوزر اتاق اضافه کنید و برای تسکین سریع‌تر، به سادگی از یک بطری این اسانس عمیق استنشاق کنید.

  1. روغن کاج

این اسانس دارای خواص خلط آور و ضد احتقان است که می تواند به پاکسازی مخاط و تجمع بلغم در مجاری تنفسی کمک کند. این می تواند از سکونت عفونت های باکتریایی یا ویروسی در آنجا جلوگیری کند، که می تواند به طور قابل توجهی سرعت بهبود را افزایش دهد.

نحوه استفاده

2-3 قطره روغن کاج را در زیر بینی بمالید تا بتوان آن را استنشاق کرد تا تمام روز تسکین یابد، یا به سادگی چند قطره را به یک پخش کننده اتاق اضافه کنید. این می تواند به سرعت و به طور موثر فشار را کاهش دهد و غشاهای مخاطی شما را خشک کند.

  1. روغن میخک

روغن میخک که به عنوان یکی از بهترین اسانس ها برای عفونت سینوسی شناخته می شود، دارای خواص ضد التهابی، ضد درد، خلط آور، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است، به این معنی که می تواند همه کارها را از درمان علائم عفونت سینوسی تا جستجو و از بین بردن پاتوژن های زمینه ای ایجاد کند. ناراحتی شما در وهله اول

نحوه استفاده

اگرچه بسیاری از مردم ترجیح می دهند این روغن را با روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنند، اما می توان آن را به صورت رقیق نشده نیز استفاده کرد، یا مستقیماً روی دو طرف بینی و سینوس ها اعمال شود یا برای درمان طولانی مدت این بیماری مزمن به یک پخش کننده اتاق اضافه شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کاج را با خواص کاهنده استرس و آرامش بخش، ضد دردهای عضلانی بعد از ورزش و پیاده روی، حاوی آنتی اکسیدان و مراقبت کننده از پوست، از بین برنده سلولیت، درمان کننده شپش موی سر، درمان کننده سینه درد و گلودرد، رفع کننده بوی بد و پاکسازی هوا و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0