topNotif

فواید روغن میخک و نحوه استفاده از آن

3004 بازدید
01 فروردین 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید روغن میخک و نحوه استفاده از آن

روغن میخک تهیه شده از عصاره گل میخک است. خاستگاه این گیاه در اندونزی است، اما در حال حاضر در بسیاری از مناطق جهان مانند برزیل، هند، مالزی، سریلانکا و ماداگاسکار کشت می شود. رنگ روغن گل میخک از زرد کم رنگ تا قهوه ای طلایی رنگ متفاوت است. بیشترین استفاده از روغن میخک کاهش درد دندان می باشد. علاوه بر این، برای درمان اختلالات گوارشی مانند درد معده و سوء هاضمه استفاده می شود. این روغن در رایحه درمانی نیز برای کاهش سرفه و استرس استفاده می شود. در این مقاله با فواید روغن میخک و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

 

فواید روغن میخک و نحوه استفاده از آن

فواید روغن میخک و نحوه استفاده از آن

 

روغن میخک و خواص دارویی آن

مراقبت از پوست

روغن گل میخ یک گزینه مناسب برای درمان خشکی پوست است. بدین منظور چند قطره از این روغن با استفاده از یک پارچه و با کمک انگشتان روی پوست ماساژ دهید تا پوست مرطوب شود. همچنین، روغن میخک برای از بین بردن بسیاری از مشکلات پوستی مانند ترک های پوستی ناشی از بارداری استفاده می شود.

از بین بردن درد معده

 از زمان های قدیم برای جلوگیری از درد معده استفاده از میخک رایج بوده است. با اضافه کردن دو قطره روغن میخک به نوشیدنی ها، علاوه بر کاهش درد، روند هضم غذا را نیز بهبود ببخشید. علاوه بر این، این روغن تسکین دردهای عصبی معده استفراغ و تهوع نیز کمک می کند.

محرک میل جنسی

روغن میخک یک راه طبیعی برای تحریک میل جنسی است. اضافه کردن یک قطره روغ میخک به یک فنجان قهوه به اندازه کافی برای تحریک و افزایش میل جنسی موثر است.

 بهبود گردش خون

روغن میخک گردش خون به تمام اندام های بدن را تنظیم می کند. به دلیل گردش خون بهتر عمل اکسیژن رسانی به سلول های بدن نیز بهبود می یابد. به علاوه این روغن می تواند درد عضلانی را کاهش دهد.

 

همچنین بخوانید:  درمان اختلالات گوارشی با گل میخک

 

تقویت مغز

روغن میخک باعث تقویت مغز می شود. عطر آن به فرد انرژی و احساس خوشایند بیشتری نسبت به حالت طبیعی داده می شود و از آن در آروماتراپی (رایحه درمانی) بسیار استفاده می شود.

درمان خارش و سوزش پوستی

روغن میخک جهت درمان خارش و سوزش ناشی از تماس با مواد سمی و آلرژی مفید است. همچنین، این روغن برای جلوگیری از بروز زخم و التهاب در افراد با پوست های حساس استفاده می شود. علاوه بر این، برگ های گل میخک و پودر آن می تواند به عنوان جایگزین روغن استفاده شود.

دفع آفات

روغن میخک به عنوان یک ماده فعال در مواد، برای دفع حشرات استفاده می شود. بدین منظور، می توان از روغن میخک به جای سموم دفع آفات استفاده کرد. این روغن نیز برای فراری دادن حشرات و پشه ها می تواند روی پوست قرار گیرد.

تسکین درد

روغن میخک باعث کاهش درد می شود. این روغن برای از بین بردن دردهای عصبی بسیار مفید است. بدین منظور می توانید محا درد را با چند قطره گل میخک ماساژ دهید. همچنین، برای کاهش سردرد (سردردهای ناشی از استرس های عصبی) کافی است، بر روی یک پارچه خیس چند قطره روغن گل میخک ریخته و آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید. به دلیل افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به این نواحی سر درد کاهش می یابد.

کاهش بوی بد

بعضی از غذاها مانند ماهی ممکن است هنگامی که در خانه پخته می شوند بوی ناخوشایند را بوجود بیاورند. این بو را می توان با سوزاندن روغن میخک یا بخور دادن آن از بین برد.

تسکین درد دندان

از مهمترین فواید روغن میخک از بین بردن درد دندان است. این روغن حاوی عنصر موثری به نام اوژنول (Eugenol) است که به عنوان یک بی حس کننده طبیعی برای کاهش درد کاربرد دارد. همچنین، دارای خواص ضد التهابی است که می تواند در کاهش تورم و تحریک موثر باشند و این باعث می شود که گزینه ای مناسب، برای کاهش درد دندان باشد. با این وجود استفاده از روغن میخک توسط پزشکان برای کاهش درد دندان به ویژه برای نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.

عوارض جانبی روغن میخک

گرچه استفاده موضعی از روغن میخک بر روی پوست ایمن است، اما ممکن است در هنگام خوردن غذا در برخی از افراد خطرناک باشند. این خطرات شامل روغن میخک عبارتند از اختلالات خونریزی، مشکلات تنفسی، ایجاد اسهال و سوزش در بینی و گلو می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن میخک را با خواص درمان انواع مشکلات پوستی، درد دندان، سوء هاضمه، سرفه، آسم، سردرد، استرس ، ضد میکروب، ضدعفونی‌کننده، ضد ویروس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0