topNotif

اصول رژیم غذایی ماکروبیوتیک و 9 مزیت آن بر سلامتی

651 بازدید
25 خرداد 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 خرداد 1402

اصول رژیم غذایی ماکروبیوتیک و 9 مزیت آن بر سلامتی

رژیم غذایی ماکروبیوتیک هنر متعادل کردن سلامت و رژیم غذایی با اتخاذ یک سبک زندگی سالم تر و غذاهای طبیعی، ارگانیک و کم چرب همراه با حفظ یک روال فعال است. برنامه‌های رژیم غذایی منظم همگی برای تشویق کاهش وزن فوری طراحی شده‌اند، اما رژیم غذایی ماکروبیوتیک تماماً در مورد سلامت بدن و بازگرداندن نشاطی است که همه ما آرزوی آن را داریم. این رژیم فاقد محدودیت سنی است زیرا این برنامه غذایی برای کل خانواده از افراد مسن گرفته تا کودکان مناسب است.

باور عمومی بر این است که آنچه می خوریم و طرز تهیه غذا تاثیر زیادی بر کل بدن ما می گذارد. رژیم غذایی مدرن و الگوهای سبک زندگی به نوعی توانسته اند بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارند و نتیجه آن مجموعه بی پایان بیماری های دژنراتیو مزمن است. این بدان معناست که سن مقصر واقعی در اینجا نیست و مشکلات کلی سلامت ما عمدتاً محصول انتخاب های غذایی و روش های غذایی ما است. تنها یک تغییر سازنده و اساسی در این الگوها می تواند به زندگی سالم تر و پربرکت منجر شود. این همان کاری است که ماکروبیوتیک ها قصد انجام آن را دارند.

ماکروبیوتیک به چه معناست؟

ماکروبیوتیک یک اصطلاح یونانی است. ترکیبی از دو کلمه Macro (به معنی عالی) و Bios (به معنای زندگی) است. با ترکیب این کلمه به ماکروبیوتیک تبدیل می شود که به معنای مسیر زندگی طولانی و سالم است. درگیر کردن ماکروبیوتیک ها در زندگی شما به معنای اعمال قوانین طبیعی تغییر است. این ایده در ابتدا توسط جورج اوشاوا ایجاد شد. اوشاوا نظریه ماکروبیوتیک را توسعه داد که در تمام جنبه های زندگی، مهمتر از همه، سلامت و رژیم غذایی کاربرد دارد.

رژیم غذایی ماکروبیوتیک چیست؟

رژیم غذایی ماکروبیوتیک یک سیستم کامل است که از روش‌های سنتی و اطلاعات علمی استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام چالش‌های سلامت فعلی برطرف شده و سلامت کلی بهبود می‌یابد. این رژیم شامل درک فلسفه آسیایی یین و یانگ و ایجاد تغییرات خاصی در عادات غذایی، سبک زندگی و گزینه های غذایی برای حفظ تناسب اندام و سالم ماندن است. برنج قهوه ای، کینوا، اسپلت، چاودار، جو، ارزن، دانه تف، سبزیجات غذاهای ماکروبیوتیک خوبی هستند. با این حال، باید از گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، سیب زمینی، آووکادو و اسفناج خودداری کرد. استرس بسیار زیادی بر جویدن صحیح غذا، خوردن منظم، حفظ سبک زندگی فعال و داشتن دیدگاه های ذهنی مثبت وارد می شود.

فواید رژیم غذایی ماکروبیوتیک

یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک در واقع یک برنامه رژیم غذایی معمولی نیست زیرا با برنامه غذایی بسیار بیشتر از یک برنامه غذایی خاص سروکار دارد. این افراد را تشویق می کند تا تأثیر غذا بر بدن، محیط و نگرش را درک کنند. به همین دلیل است که مزایای رژیم غذایی ماکروبیوتیک بسیار متنوع است.

رژیم غذایی ماکروبیوتیک و 9 مزیت آن بر سلامتی

رژیم غذایی ماکروبیوتیک و 9 مزیت آن بر سلامتی

  1. بهبودی طبیعی را ترویج می کند

از طریق یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک، امکان بهبود طبیعی بدن ما فراهم می شود. وقتی بدن بار اضافی و سموم را تحمل نکند، تمام عملکردهای آن بهبود یافته و بیماری ها درمان می شوند.

  1. تعادل pH را حفظ می کند

نیروی حیات، بدون استدلال، در هر انسانی وجود دارد و به یین و یانگ دسته بندی می شود. غذاهای یین مانند هندوانه و خیار خاصیت خنک کنندگی دارند، در حالی که غذاهای یانگ مانند قهوه و فلفل تند هستند. مصرف هر دو غذای یین و یانگ به صورت متعادل باعث حفظ pH کامل می شود. این تعادل باعث می شود بدن فعال و سالم بماند.

  1. ایمنی را تقویت می کند

هدف یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک حفظ تعادل pH مطلوب بدن ما است که برای سیستم ایمنی مهم است. وقتی سبزیجات تازه و ارگانیک می خوریم بدن ما ویتامین C را از میوه ها و سبزیجات دریافت می کند و فیتونوترینت ها را از گیاهان دریافت می کند. از آنجایی که غذاهایی مانند گوجه فرنگی و سبزیجات سبز و مواد غذایی تخمیر می شوند، سیستم ایمنی بدن ما فورا تقویت می شود.

  1. با بیماری های دژنراتیو مبارزه می کند

طبق تحقیقات انجمن سرطان آمریکا، رژیم‌های غذایی گیاهی، پر فیبر و کم‌چرب در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار مفید هستند. افراد رژیمی ملزم به مصرف غلات کامل، لوبیا، حبوبات و غذاهایی هستند که چربی اشباع کمی دارند، بنابراین، پیشگیری از برخی انواع سرطان ممکن می شود.

بسیاری از مطالعات دیگر برای نشان دادن پتانسیل رژیم های غذایی ماکروبیوتیک در کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شده است. این مقالات تحقیقاتی نشان می‌دهند که غذاهای موجود در این رژیم تأثیر آرام‌بخشی بر عوارض جانبی درمان سرطان دارند. آنها همچنین به کاهش سطح استروژن در زنان کمک می کنند و در نتیجه به جلوگیری از سرطان سینه کمک می کنند.

 

همچنین بخوانید: 12 نشانه کمبود روی و رژیم غذایی برای مدیریت آن

 

  1. رژیم غذایی ماکروبیوتیک چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

از آنجایی که رژیم‌های ماکروبیوتیک کاملاً به محصولات غذایی ارگانیک متکی هستند و از خوردن چربی حیوانی و مواد فرآوری شده خودداری می‌کنند، اعتقاد بر این است که این رژیم یکی از بهترین رژیم‌های کاهش وزن است. پیروان رژیم ماکروبیوتیک غذا را فقط در دیگ های سفالی یا ظروف چدنی می پزند و از مصرف برق برای پخت و پز اجتناب می کنند. آنها پخت، بخارپز، آب پز، خورش و پختن غذا را ترجیح می دهند و به همین دلیل است که کاهش وزن سریع را تجربه می کنند و به عنوان یکی از بهترین برنامه های رژیم غذایی در نظر گرفته می شود.

  1. از مشکلات قلبی جلوگیری می کند

تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی ماکروبیوتیک باعث تشویق “سطح چربی سرم و فشار خون پایین” در بین افراد می شود که در غیر این صورت در جمعیت عمومی نسبتاً بالاتر است. بنابراین، نشان داده می شود که رژیم غذایی ماکروبیوتیک یک استراتژی موثر برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است.

  1. طول عمر را افزایش می دهد

اتخاذ تغییراتی در سبک زندگی که با قوانین طبیعت هماهنگ است و تعادل انرژی ها را تشویق می کند، طول عمر بیشتری را تضمین می کند زیرا بدن ما برای مدت طولانی فعال و سالم می ماند. به محض اینکه ما یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک را شروع می کنیم، بدن ما شروع به پاکسازی سموم می کند و روند بهبودی شروع می شود که در آن همه انواع مشکلات سلامت ذاتی بررسی و رفع می شوند. بنابراین، گفته می شود که رژیم غذایی ماکروبیوتیک به زندگی طولانی تر و سالم تر منجر می شود.

رژیم غذایی ماکروبیوتیک و 9 مزیت آن بر سلامتی

رژیم غذایی ماکروبیوتیک و 9 مزیت آن بر سلامتی

  1. استرس را از بین می برد

وقتی غذای تازه و ارگانیک می خوریم به آرامش خاطر دست می یابیم زیرا متوجه می شویم که سبک زندگی و رژیم غذایی خود را با قوانین جهان هستی و حرکت انرژی هماهنگ می کنیم. این احساس آرامش درونی را فراهم می کند. ما احساس سبکی و فعالیت بیشتری می کنیم زیرا غذاهایی که ما را پرخاشگر می کنند مانند گوشت حیوانات یا محصولاتی که برای سلامتی ما مفید نیستند مانند غذاهای فرآوری شده نمی خوریم.

  1. فرآیند گوارش را بهبود می بخشد

رژیم غذایی ماکروبیوتیک بر گنجاندن غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی روزانه ما مانند غلات کامل، میوه های تازه و سبزیجات تاکید دارد. اینها به بدن ما کمک می کنند تا مقدار زیادی فیبر مفید، مواد معدنی و ویتامین ها را به دست آورد که منجر به سم زدایی مؤثر و کارآمد می شود. بنابراین، قدرت گوارشی بدن ما به شدت بهبود می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ کنار (برگ سدر) را با خواص درمان اگزما، نرم و لطیف کردن پوست، تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو، تحلیل ورم های گرم، تقویت اعصاب و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0