topNotif

خواص بی نظیر شاه انگبین (ژله رویال)

2751 بازدید
24 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با خواص بی نظیر شاه انگبین (ژله رویال) آشنا شوید

شاه انگبین (ژله رویال) چیست؟

شاه انگبین (ژله رویال، ژله سلطنتی، غذای ملکه یا شیر زنبور عسل) یک ماده غلیظ لیمویی رنگ می باشد که از غدد هیپوفارنژیال (Hypopharyngeal) زنبورهای کارگر ترشح می شود و تنها غذای ملکه زنبور عسل می باشد. شاه انگبین (ژله رویال) دارای خاصیت اسیدی بوده و دارای طعم ترش و گس می باشد و هنگامی که با عسل مخلوط می شود پس از ساعتی عسل را بسیار رقیق می سازد.

 

خواص بی نظیر شاه انگبین (ژله رویال)

خواص بی نظیر شاه انگبین (ژله رویال)

برای به وجود آمدن ملکه فرایندی خاص صورت می گیرد، بدین صورت که یک تخم زنبور عسل اگر به مدت سه روز با شاه انگبین (ژله رویال) تغذیه شود تبدیل به زنبور کارگر می شود. اگر همان تخم به مدت 7 روز با شاه انگبین (ژله رویال) تغذیه گردد آن تخم به ملکه تبدیل می شود. بنابراین چند روز تغذیه بیشتر با شاه انگبین (ژله رویال) باعث می گردد موجودی به وجود آید که 43% بزرگتر و از نظر وزن 60% سنگین تر از زنبور کارگر بشود. همچنین طول عمر طولانی آن قابل تامل می باشد (هفت سال در برابر هفت هفته). ملکه دارای قدرت و توانایی بسیار بالایی می باشد به این صورت که می تواند روزانه 2000 تخم بگذارد یعنی دو برابر و نیم وزن بدن خود، باید توجه داشت تمام این توانایی ها و خصوصیات فقط به خاطر مصرف روزانه شاه انگبین (ژله رویال) می باشد.

خواص بی نظیر شاه انگبین (ژله رویال)

یک منبع غذایی عالی است

بیوشیمیست ها بر این باور هستند که شاه انگبین (ژله رویال) یک ترکیب بسیار کامل از مواد می باشد و همین طور یک منبع بسیار کامل و غنی از پروتئین و هشت نوع اسید آمینه ضروری بدن و همچنین اسیدهای چرب مهم، شکر، استرول ها و ترکیبات فسفر به خصوص استیل کولین می باشد. ژل رویال دارای گاماگلوبین می باشد که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت ها می گردد. شاه انگبین (ژله رویال) شامل ویتامین های دی، ث، ای، آ، ویتامین ب (به خصوص ب 12، ب6، ب 2، ب یک)، بیوتین، اسید فولیک و اینوزیتول می باشد و همچنین دارای اسید پانتونیک می باشد که برای آرامش اعصاب بسیار موثر است. شاه انگبین (ژله رویال) از نظر اسید های نوکلئیک (DNA و RNA) بسیار غنی می باشد.

 

همچنین بخوانید: فواید عسل برای سلامتی

 

راز جوانی و زیبایی

شاه انگبین (ژله رویال) از گذشته تاکنون برای حفظ جوانی و تداوم زیبایی پوست توصیه شده است شواهد نشان می دهد که این ماده افزاینده انرژی و سیستم دفاعی بدن، کاهش دهنده استرس، درمان بی خوابی می باشد. ژلاتین ماده دیگری است که در شاه انگبین (ژله رویال) وجود دارد و پیش ماده کلاژن می باشد و شایان توجه است که کلاژن برای جلوگیری از پیری و همچنین زیبایی و جوانی پوست بسیار موثر می باشد. همچنین برای درمان لک و چروک پوستی بسیار موثر است.

افزایش میل جنسی و قدرت باروری

محققان به این نتیجه رسیده اند که شاه انگبین (ژله رویال) شامل ترکیبات کاملی است که باعث تحریک غدد و نرمال نمودن سیستم تولید مثل در زنان و مردان می شود و همانند هورمون های طبیعی عمل می کند و تمایلات جنسی را افزایش می دهد. در نتیجه برای ناتوانی جنسی و نازایی موثر واقع می شود. از آنجایی که شاه انگبین بین هورمون ها تعادل ایجاد می کند، برای مشکلات یائسگی نیز مفید است. به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی شاه انگبین، برای درمان عفونت مثانه نیز مناسب است.

افزایش حافظه و جلوگیری از آلزایمر

همان طور که پیش تر گفته شد، شاه انگبین دارای ترکیبات فسفر به خصوص استیل کولین است که این ترکیب برای انتقال پیام در سلول های عصبی مورد نیاز می باشد و کمبود این ترکیب در بدن امکان ابتلا به آلزایمر را فراهم می نماید. بنابراین شاه انگبین (ژله رویال) بهترین ماده برای جلوگیری از آلزایمر است. همچنین برای افزایش حافظه بسیار موثر است.

دیگر خواص درمانی شاه انگبین (ژله رویال)

از دیگر خواص درمانی شاه انگبین (ژله رویال) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاه انگبین نیروزا است و انرژی بدن را تقویت می کند، بنابراین برای درمان خستگی مفرط بسیار مفید است.
  • به دلیل خواص ضد استرسی آن، برای درمان خستگی روحی نیز استفاده می شود. به دلیل وجود اسید پانتونیک در شاه انگبین، خاصیت آرام بخشی نیز دارد.
  • برای مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی موثر است.
  • در درمان کلسترول بالا، فشار خون و انسداد شریان ها مناسب است.
  • برای پیشگیری و کنترل مشکلات بیماری دیابت مفید واقع می شود.
  • شاه انگبین باعث تحریک سیستم دفاعی بدن و تحریک پذیری فعالیت غدد درون ریز می شود.
  • برای درمان استخوان های ضعیف یا شکستگی ها، انواع آرتریت و کمبود رشد استخوان ها مناسب است.
  • برای درمان تورم، خستگی و یا ضعف چشم ها موثر واقع می شود.

از دیگر خواص درمانی شاه انگبین (ژله رویال) می توان به بهبود زخم های داخلی و خارجی، آسم، کنترل وزن، کم خونی، مشکلات کبدی، سرطان و سوء تغذیه، اشاره کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0