topNotif

درمان انزال زودرس و ناتوانی های جنسی با گیاهان دارویی

10488 بازدید
04 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

آخرین به روز رسانی 1 مهر 1398

درمان انزال زودرس و ناتوانی های جنسی با گیاهان دارویی

به خروج سریع و زودتر از موعد منی، در هنگام مقاربت، انزال زودرس و به خروج غیر ارادی و مکرر آن که اغلب در طول خواب رخ می دهد احتلام می گویند. این دو مشکل در طب سنتی، طبقه بندی و درمان واحدی دارند و اطبای سنتی منشا آن ها را بعضی عوامل خارجی و نیز یک سری از اختلالات مزاجی دانسته اند.

علل انزال زودرس و ناتوانی های جنسی

از عوامل خارجی می توان به شهر نشینی و تبعات آن از قبیل هوای آلوده، کارهای یکنواخت اداری، اضطراب، افسردگی، خستگی اعصاب، سردی روابط و ناکامی در امور زندگی اشاره کرد. اختلالات مزاجی موثر در این بیماری نیز به شرح ذیل طبقه بندی می شود :

الف: بیش از حد ساخته شدن مایع منی در بدن که در افراد پرخون و دارای مزاج دموی اتفاق می افتد.

ب: رقیق و آبکی بودن منی که در حالت سفید بی رنگ و بدون قوام است که بیشتر در بلغمی مزاج ها اتفاق می افتد.

ج: گرمی و تیزی منی که در حالت زرد رنگ بوده و به سرعت بیرون می جهد و موقع خروج مجرا را می سوزاند. در صفراوی مزاج ها مشاهده می شود.

د: خروج منی بدون نعوظ ناشی از ضعف اعضای تناسلی است و بیشتر در افراد سودایی مزاج دیده می شود.

با توجه به طبقه بندی ارائه شده متوجه می شویم که احتمال وجود بیماری در تمام مزاج ها وجود دارد و شرط اساسی در تشخیص و درمان موفق در طب سنتی اسلامی، توجه به نوع مزاج بیمار و طبقه بندی مزاج بیماری وی می باشد. انزال زودرس و احتلام نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

درمان انزال زودرس و ناتوانی های جنسی

درمان انزال زودرس و ناتوانی های جنسی

 

درمان های گیاهی انزال زودرس و ناتوانی های جنسی

لازم به ذکر است یکی از داروهای بسیار موثر در دفع این بیماری کندر است که در بیماران با تجویز کندر این مشکل بهبود یافته است. علاوه بر این، گیاهانی نظیر کراویا (شاه زیره)، تین فین، ریشه ایرسا و افتیمون جهت درمان زود انزالی و همچنین، زیره سیاه، قسط شیرین، دانه صنوبر (چلغوز)، سورنجان، خرنوب و … به افزایش قوای جنسی کمک می کنند.

در نداشتن نعوظ، کسانی که ذاتا ضعیف و کم بنیه اند به طور کامل درمان پذیر نیستند، اما افرادی که قبلا ناتوان نبوده لیکن در اثر مسائل روحی، جسمی و یکسری عوامل داخلی و خارجی دچار ناتوانی شده اند. این گروه درمان پذیرند.

بر اساس تعالیم طب سنتی، شرط انجام نزدیکی رضایت بخش، صحت و سلامت اعضای مهم بدن شامل مغز، قلب، کبد و اندام های تناسلی است و ضعف هر یک از آن ها باعث تضعیف و نقص در مجامعت می شود. به طور خلاصه اگر مغز ضعیف باشد، میل جنسی کاهش می یابد. اگر قلب ضعیف باشد، اختلال در نعوظ ایجاد می شود و بیمار در شرایطی مثل ترس و فکر و خیال و … قادر به نزدیکی نمی باشد. اگر کبد ضعیف باشد، میل جنسی کم و حجم مایع منی اندک است و اگر اندام تناسلی ضعیف باشند، ممکن است حجم منی زیاد باشد، ولی رقیق است.

درمان کاهش میل جنسی

نسخه اول

اگر علت سردی باشد، خوردن کندر، انزروت، اسپند، کره طبیعی با عسل مفید است.

نسخه دوم

مصرف دمنوش چوب دارچین روزی یک یا دو لیوان به مدت یک هفته مفید است.

نسخه سوم

برای افزایش قوای جنسی مقدار مساوی از تخم شاهی، بذر یونجه، دانه چلغوز، زنجبیل، شقاقل، ثعلب، پودر نارگیل و بوزیدان (ریشه گیاه پنیر بند خواب آور) را خوب آسیاب کرده و با عسل مخلوط کنید. روزانه یک تا دو بار از آن به همراه آب یا شیر میل نمایید.

نسخه چهارم

مصرف عسل با کندر از داروهای بسیار موثر در درمان کاهش میل جنسی و زود انزالی است.

نسخه پنجم

مقدار مساوی تخم کرفس، تخم کلم، تخم شوید، تخم شلغم، بادیان نانخواه، تخم شاهی، نارگیل، مغز چلغوز و بسباسه را باهم مخلوط و آسیاب کنید. سپس، روزانه یک تا دو بار یک قاشق غذاخوری از این پودر را به همراه عسل میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  داروهای گیاهی محرک قوای جنسی

 

مصرف معجون انرژی زا

مواد لازم :
  • بادام 100 گرم
  • پسته 100 گرم
  • فندق 100 گرم
  • کنجد 100 گرم
  • بادام هندی 100 گرم
  • مغز چلغوز 100 گرم (دانه‌ای آجیلی و سودمند است که مغز آن شبیه به تخمه آفتابگردان بوده و طعمی مشابه بادام و پسته دارد)
  • پودر نارگیل 100 گرم
  • جوانه گندم یک لیوان آرد
  • دارچین 50 گرم
  • زعفران یک مثقال (5 گرم)
  • زنجبیل 2 مثقال ( 10 گرم)
  • هل سبز سائیده 5 مثقال (25 گرم)
  • ریشه جین سینگ 50 گرم
  • عسل یک کیلو
  • شیره انگور یا خرما یک لیوان

(توجه: تمامی مواد لازم جهت تهیه معجون انرژی زا، در فروشگاه عطارک موجود می باشد.)

تمام مواد باید خام و تازه باشند و بعد از آسیاب کردن همه مواد با هم، به مرور عسل و شیره را به آن اضافه کرده و به هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود، سپس روزی یک قاشق تا دو قاشق غذاخوری از آن را میل کنید این معجون علاوه بر تقویت قوای جنسی به درمان خستگی و بی حالی کمک می کند.

نکته: توصیه می شود افراد با مزاج گرم در مصرف این معجون اعتدال را رعایت کرده و یا از مصلح آن مانند عرق کاسنی استفاده کنند.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0