topNotif

برنامه ریزی غذایی برای عید نوروز

1717 بازدید
20 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

طرح برنامه ریزی غذایی برای عید نوروز

معمولا در بعضی از روزها و ماه های سال به اقتضای شرایط خاص خود تغییر و عادت غذایی خاصی را به دنبال دارد به عبارتی در این ایام مردم به فرهنگ و سنت خاص خود عمل می کنند مثلا در ماه مبارک رمضان مصرف مواد قندی همچون زولبیا و بامیه افزایش پیدا می کند و یا در عید نوروز شیرینی و آجیل بیشتر مصرف می شود.

چرا باید در عید نوروز بیشتر از روزهای عادی مواظب کنترل وزن خود باشیم ؟!

از نظر روان شناسی وقتی انسان از جایی به جای دیگر تغییر مکان می دهد یا سفر می کند این تغییر مکان و تغییر آب و هوا باعث افزایش اشتها می گردد حتما تجربه کرده اید وقتی به مسافرت می روید میل به غذا خوردن در شما چند برابر می شود و به اصطلاح اشتهایتان باز می شود. افزایش مواد غذایی متنوع و مواد قندی مانند شیرینی و آجیل در این ایام به دلیل مهمانی ها و عید دیدنی ها را مشاهده می کنیم پس سعی کنید در مهمانی ها متعادل مصرف کنید.

کاهش تحرک فعالیت های بدنی

طبیعی است که در خانه میزبان مثل منزل شخصی خودتان فعالیت بدنی ندارید و بیشتر به استراحت می پردازید. بنابراین سه عامل افزایش میل به غذا، وجود سفره ای رنگین و غذاهای چاق کننده، کاهش فعالیت های بدنی باعث افزایش وزن و چاقی غیر منتظره در عید نوروز خواهند شد پس مراقب خودتان در این ایام باشید و رژیم غذایی مناسب خود را مراعات کنید.

برنامه ریزی غذایی برای عید نوروز

برنامه ریزی غذایی برای عید نوروز

انرژی بیهوده یا غذای آشغال چیست؟!

به انرژیِ مواد غذایی گویند که بدن به آن ها نیاز ندارد و حاوی هیچ گونه مواد مغذی نمی باشد. یعنی ارزش غذایی ندارد به این نوع مواد غذایی اصطلاحا غذای آشغال و انرژی آن را انرژی بیهوده گویند مانند انواع شیرینی ها و مشابه آن ها مواد غذایی که برای بدن ارزشی ندارد اولا نباید مصرف کرد و دوم بخاطر عید نوروز حداقل در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

پس شما در عید نوروز یکی از این راه ها را انتخاب کنید:

  1. این که از مواد غذایی بی ارزش کمتر استفاده کنید و یا لذت خوردن را بر سلامتی خود ترجیح ندهید از مواد غذایی مورد نیاز بدن استفاده کنید.
  2. یا این که از مواد غذایی مورد نیاز استفاده کرده به اندازه ای هم شیرینی و آجیل مصرف کنید که زیاده روی نکرده باشید، منظور این نیست که اصلا در ایام عید نوروز نخورید بلکه اعتدال را رعایت نمایید.

 

همچنین بخوانید:  ۵ اتفاق خوب و بد در اثر پرهیز از غذاهای فرآوری شده

 

پیشنهاداتی برای ایام نوروز

مصرف شیرینی و آجیل را به حداقل برسانید و در هر مهمانی که می روید به فکر مهمانی بعدی باشید که خواهید رفت به هر حال در هر مهمانی بخاطر این که میزبان ناراحت نشود مقداری شیرینی مصرف کنید. حداقل روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید علاوه بر اینکه کالری می سوزانید می توانید از خلوتی ایام نوروز در شهرهای شلوغ و هوای پاک و سالم و بهاری آن نهایت استفاده را ببرید. از غذاهای متنوعی که روی سفره وجود دارد از غذاهایی که کمتر روغن دارد یا کمتر چاق می کنند استفاده کنید. قبل از غذا مقدار زیادی سالاد و میوه مصرف کنید تا حداقل مصرف انرژی غذایی کاهش پیدا کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پکیج لاغری را با خواص کاهش اشتهای کاذب، کاهش اضافه وزن، آرامش بخش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0