topNotif

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

775 بازدید
13 آذر 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 13 آذر 1402

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

تغذیه مناسب برای سلامت کلی مهم است و آب نیز اهمیت بسیاری در این موضوع دارد. نوشیدن سطوح کافی آب برای حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها در بدن و اطمینان از جریان مناسب خون و انتقال مواد مغذی به سراسر بدن ضروری است. نوشیدن آب گرم در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد. با توجه به تغییرات فیزیولوژیکی و علائمی مانند استفراغ که در این دوران رخ می دهد، زنان باردار بیشتر در معرض خطر کم آبی بدن قرار دارند.

اگرچه مطالعات در مورد مصرف مایعات در زنان باردار محدود است، اطلاعات کافی وجود دارد که نشان دهد یک زن باردار تحت تغییرات غدد درون ریز (درگیر تیروئید) است که بر متابولیسم و تعادل مایعات تأثیر می گذارد. اینها منجر به تغییر در نیاز آب برای حفظ هیدراتاسیون مناسب می شود.

در مطالعه‌ای که شامل زنان باردار بود، کم‌آبی بدن باعث تغییراتی در وزن هنگام تولد و طول نوزاد شد و زمانی که سطح هیدراتاسیون به دست آمد، در تمام پارامترها بهبود یافت. این مطالعه همچنین به زنان باردار توصیه کرد برای رشد سالم جنین حداقل 3 لیتر یا 6 لیوان آب در روز بنوشند.

اگرچه شواهدی مبنی بر مفید بودن آب گرم در دوران بارداری وجود ندارد، اما برخی از فواید کلی دارد که زنان باردار می توانند از آن بهره مند شوند. برخی از این موارد در این مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت.

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

در اینجا به مزایای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری می پردازیم.

  1. هضم غذا را بهبود می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند

اعتقاد بر این است که آب گرم می تواند هضم غذا و آزادسازی مواد مغذی را بهبود بخشد.

اگرچه تحقیقات محدودی برای حمایت از این ادعا وجود دارد، اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که نوشیدن آب گرم در دمای 60 درجه سانتیگراد درک اشتها را بهبود می بخشد، شانس پرخوری و افزایش وزن را کاهش می دهد و در عین حال سطح انرژی را نیز بهبود می بخشد.

این مطالعه نشان داد که مصرف آب گرم 30 دقیقه قبل از غذا می تواند تولید انرژی از غذایی که می خورید را به دلیل بهبود هضم بهبود بخشد.

در همین مطالعه، شرکت‌کنندگان پس از نوشیدن آب سرد در دمای 2 درجه سانتی‌گراد، 30 دقیقه قبل از غذا، غذای کمتری مصرف کردند، زیرا به کاهش انقباضات روده کمک کرد. این نیز می تواند یک استراتژی کاهش وزن موثر باشد. با این حال، به دلیل کاهش تحرک معده، ممکن است هضم کندتر را تجربه کنید. مطالعات همچنین نشان داده اند که آب گرم برای جلوگیری از یبوست با بهبود تون عضلات و اسپاسم مفید است.

این یافته ها نشان می دهد که نوشیدن آب گرم برای زنان باردار با بهبود هضم و جلوگیری از یبوست مفید است، ناراحتی که بسیاری از زنان باردار از آن شکایت دارند.

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

  1. سلامت روده را بهبود می بخشد

سلامت روده بر بسیاری از عملکردهای بدن انسان از جمله هضم صحیح، پیشگیری از عفونت و بهبود خلق و خوی تأثیر می گذارد. مطالعات اخیر نشان داده است که نوشیدن آب گرم تنوع میکروارگانیسم های روده را بهبود می بخشد و خطر عفونت را کاهش می دهد.

از آنجایی که تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند میکروارگانیسم های روده را تغییر دهد و خطر عفونت را افزایش دهد، نوشیدن آب گرم می تواند یک درمان مفید برای بهبود تنوع روده باشد.

  1. می تواند از احتقان جلوگیری کند

زنان باردار گاهی اوقات ممکن است از سرماخوردگی یا آنفولانزا رنج ببرند و وضعیت فیزیولوژیکی آنها ایجاب می کند که در مصرف داروها محتاط باشند. در چنین مواردی، زنان باردار برای مدیریت علائم به بهترین شکل ممکن به درمان های خانگی روی می آورند.

نوشیدن آب گرم می تواند بسیار مفید باشد زیرا می تواند احتقان بینی را کاهش دهد، گلودرد را تسکین دهد و تجمع مخاط را شل کند. حتی استنشاق بخار یک نوشیدنی گرم می تواند مفید باشد.

 

همچنین بخوانید: 10 نکته برای کاهش وزن بعد از بارداری

 

  1. خلق و خو را بهبود می بخشد

زنان باردار اغلب به دلیل تغییر در هورمون‌هایشان، خلق و خویشان تغییر می‌کند. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب گرم نیز ممکن استبرای خلق و خوی مفید باشد. شرکت کنندگان در مطالعه گزارش دادند که وقتی سطح کافی هیدراتاسیون داشتند، در سطح اضطراب خود بهبود یافتند. افزایش مصرف آب در افرادی که آب کمتری مصرف می کنند نیز می تواند احساس آرامش و مثبت اندیشی را بهبود بخشد، احساساتی که در زنان باردار مهم است.

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

6 دلیل برای نوشیدن آب گرم در دوران بارداری

  1. می تواند سازگاری در طول زمستان را بهبود بخشد

نوشیدن آب گرم ساده ترین راه برای سازگاری با هوای سردتر و کاهش لرز است. محققان دریافته اند که نوشیدن آب گرم می تواند انرژی مورد نیاز بدن برای حفظ دمای خود را کاهش دهد.

این نه تنها می تواند به زنان باردار کمک کند که در ماه های سرد احساس بهتری داشته باشند، بلکه به هدایت انرژی آنها به حفظ سلامت جنین و مادر نیز کمک می کند.

  1. به سم زدایی کمک می کند

هر وقت که ادرار می کنید، سموم را به شکل مایع از بدن خارج می کنید پس روشن است هر چه بیشتر آب بنوشید، بیشتر توالت می روید. بدین طریق بدن خود را تصفیه می کنید. هم چنین از نفخ و باد جلوگیری می کند.

سخن پایانی

آب گرم یک راه عالی برای افزایش سطح کلی هیدراتاسیون در دوران بارداری است. سطوح مناسب هیدراتاسیون برای حفظ چندین عملکرد بدن مانند بهبود هضم، جلوگیری از یبوست، بهبود فرآیند سم زدایی بدن و حتی بالا بردن خلق و خوی مهم است.

فقط 1 تا 2 فنجان آب گرم می تواند برای سلامت زن باردار مفید باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه کرفس را با خواص ضد نقرس، رماتیسم، اسید اوریک بالا، ورم عمومی بدن، سنگ کلیه، یرقان، نزله های ششی، آسم مرطوب، ضعف های منشا عصبی، ضعف دستگاه گوارش، نفخ، بیماری های مثانه، آلبومینوری و سرفه و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0