topNotif

درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

3499 بازدید
01 آبان 97
بهاره
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

ریزش مو و طاسی (Hair loss) در حال حاضر بسیار رایج شده است. دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد از جمله: ریشه های ضعیف مو، فقدان هورمون ها در غده هیپوفیز (pituitary gland)، کمبود مواد مغذی در بدن و مو، استرس، شوره سر، عفونت های پوستی، علاوه بر این ریزش مو یا طاسی در بسیاری از افراد ژنتیکی است. با این حال، داروهای خانگی برای جلوگیری و تسکین ریزش مو مفید هستند. درمان های خانگی می تواند طاسی و ریزش مو را تا حدودی کاهش دهد. در این مقاله چند درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی ارائه خواهیم داد.

درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

 

درمان گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل خود به تنهایی یک دارو محسوب می شود. در این روغن ماده ای، به نام OR2 Anti-4 موجود است که اجازه می دهد تا ریشه مو تولید پروتئین های کروتین (kerotin protein) را افزایش دهد، به طوری که موهای جدید با سرعت شروع به رشد می کنند. در برخی تحقیقات مشخص شده است که روغن چوب صندل قادر به غلبه بر ریزش مو بوده است.

ویتامین ها و هورمون های موجود در روغن چوب صندل با عطر و خواص دارویی، همراه با پروتئین کراتین در سر، سرعت رشد مو را افزایش می دهند. برای از بین بردن طاسی، سر را با روغن چوب صندل به درستی ماساژ داده و آن را به مدت 25 تا 30 دقیقه روی سر خود نگه دارید. سپس سر را با شامپو بشویید. با استفاده مداوم از روغن چوب صندل تفاوت زیادی را روی سر خود احساس خواهید دید.

بذر شنبلیله

بذر شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح آن را با یک تکه کشک ضخیم مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی سر خود بگذارید، سپس مو را بشویید. این مخلوط اختلالات پوست سر را از بین می برد. اسید نیتریک و پروتئین ها در شنبلیله است که باعث رشد مو شده و رشد مو را نیز افزایش می دهد.

انواع عدس

حبوباتی چون عدس و دال عدس هم برای طاسی بسیار مفید است. عدس را تمیز کرده، پودر کنید و آن را به کمک کمی آب به شکل یک خمیر در آورید و در شب (قبل از خواب) آن را روی سر قرار دهید و صبح بشویید. این مواد باعث رشد مو در چند روز می شوند. نه تنها ماسک آن مفید است بلکه خوردن انواع عدس تاثیر زیادی بر رشد مو دارد. حتما انواع عدس را در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

ریشه شیرین بیان

مقداری ریشه شیرین بیان را خرد کنید و چند قطره شیر به آن اضافه کنید، سپس نصف یک قاشق مرباخوری زعفران در آن مخلوط کنید. این خمیر را قبل از خواب، روی سر قرار دهید. با استفاده از این خمیر مشکل ریزش مو و طاسی حل خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:  با 3 ماسک خانگی از ریزش مو جلوگیری کنید

 

پیاز

گوگرد در پیاز بیش از حد یافت می شود. استفاده از آن می تواند ریزش مو را متوقف کند. پیاز را بریده و برش دهید سپس عصاره آن را توسط آبمیوه گیری بگیرید. مقداری روغن نارگیل را به آب پیاز اضافه کنید و آن را در مکان هایی قرار دهید که ریزش شدید مو دارید. البته شما می توانید آن را در کل سر خود ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه مو را کامل بشویید.

آویشن

آویشن در درمان ریزش مو بسیار موثر است، زیرا حاوی مقادیر فراوانی از روغن های فرار است. برای درمان ریزش مو با آویشن، یک تا دو قاشق غذاخوری پودر آویشن را در یک لیوان آب سرد ریخته و مخلوط کنید. سپس، اجازه دهید این ترکیب به مدت 12 ساعت در ظرف باقی بماند. پس از گذشت این مدت قبل از خواب نیمی از آب آویشن را روی پوست سر قرار دهید و صبح روز بعد سر را بشویید.

بذر جعفری

یک قاشق غذاخوری تخم جعفری را پودر کنید. سپس، این  پودر را درون آب ریخته و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 12 ساعت کنار بگذارید. بعد از گذشت این مدت هر روز قبل از خواب پوست سر را با آن مالش داده و صبح روز بعد بشویید. این دستور العمل را به مدت هفت روز تکرار کنید. بذر جعفری یکی از راه های موثر برای درمان مشکل ریزش مو و کمک به داشتن موهای بلند است.

منداب (شابانک)

نصف پیمانه آب منداب را با یک سوم آب پیاز، یک سوم آب سیر و مقدار کمی الکل مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی پوست سر گذاشته و پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت نیم ساعت سر را بشویید.

برگ حنا

حدود 50 گرم برگ حنا تازه را ریز خرد کنید، سپس یک قاشق غذاخوری قطران و یک فنجان روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب با یکدیگر مخلوط کنید. حال این ترکیب را شب قبل از خواب روی سر خود بگذارید و صبح روز بعد سرتان را با آب ولرم و شامپو بشویید. برای دریافت نتایج بهتر این دستور العمل را برای سه روز متوالی تکرار کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندش را با خواص از بین برنده طاسی،درمان کچلی، پرپشت کننده ابرو مژه، پرپشت کننده ریش و سبیل، افزایش رشد و بلندی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0