topNotif

با 3 ماسک خانگی از ریزش مو پیشگیری کنید

2960 بازدید
14 اسفند 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

پیشگیری از ریزش مو با 3 ماسک خانگی

در جوامع امروزی به دلیل آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی، تغذیه ناسالم و استفاده از محصولات شیمیایی بسیاری از مشکلات مرتبط با موی سر از جمله ریزش مو، خشکی و خارش پوست سر، شوره سر و غیره، شایع شده است. با پیشرفت علم بسیاری از محصولات بهداشتی از شامپو و لوسیون و غیره در بازار تولید می شود اما این محصولات علاوه بر هزینه های گزاف، عوارض جانبی نیز دارند. اما، استفاده از ماسک های طبیعی و حانگی برای تغذیه پوست سر و مو بسیار موثر است. تهیه ماسک های خانگی نه تنها بسیار ارزان هستند، بلکه بسیار موثر بوده و روش تهیه آسانی دارد. حال به شما خواهم گفت چگونه می توانید با 3 ماسک خانگی از ریزش مو پیشگیری کنید.

 

با 3 ماسک خانگی از ریزش مو پیشگیری کنید

با 3 ماسک خانگی از ریزش مو پیشگیری کنید

 

با 3 ماسک خانگی از ریزش مو پیشگیری کنید

ماسک روغن نارگیل و تخم شنبلیله

این ماسک برای درمان و پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید است.علاوه بر این، این ماسک به داشتن موهای بلند و پر پشت کمک می کند. تخم شنبلیله حاوی مواد مغذی فراوانی مانند پروتئین، آهن، ویتامین ث و پتاسیم است. علاوه بر این، سرشار از اسید نیکوتین و لستین است که باعث تقویت فولیکول های مو و رشد مو می شود. روغن نارگیل نیز دارای اسیدهای چرب ضروری هستند که به رشد مو کمک می کند. روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی نیز محسوب می شود.

مواد لازم

  • بذر شنبلیله 2 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه

از شب قبل بذر شنبلیله را در نصف لیوان خیس کنید. صبح روز بعد آن را کوبیده و به شکل خمیر در آورید. سپس، روغن نارگیل را به اضافه کنید. حال این ماسک را به آرامی بر روی ماساژ دهید. بعد 20 تا 30 دقیقه سر را با یک شامپو ملایم بشویید. استفاده از این ماسک هفته ای یک بار از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب تقویت ریشه مو می شود.

ماسک روغن ویتامین ای و روغن نارگیل

ویتامین ای یکی از مهمترین ویتامین ها برای رشد مو و جلوگیری از مشکلات مرتبط با مو محسوب می شود. این ویتامین مو را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و خشکی مو و پوست سر را از بین می برد. این روغن در ترکیب با روغن نارگیل گردش خون در پوست سر را افزایش داده در نتیجه باعث تقویت فولیکول ها و رشد مو می شود. ویتامین ای نه تنها مو را تقویت می کند بلکه در ترکیب با روغن نارگیل مانع از وز شدن مو می شود . شما می توانید کپسول ویتامین ای را جایگزین روغن کنید.

مواد لازم

  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری
  • روغن ویتامین ای یا کپسول آن نصف قاشق چایخوری

روش تهیه

روغن نارگیل و روغن ویتامین ای (یا کپسول آن) را با هم مخلوط کرد و خوب هم بزنید. سپس، آن را به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی سر باقی بماند. بعد از گذشت این مدت سر را با یک شامپو ملایم بشویید. استفاده از این ماسک، علاوه بر پیشگیری از ریزش مو، باعث رفع خشکی مو شده و مو را لطیف و نرم می کند.

 

همچنین بخوانید:  اگر به زیبایی پاهایتان اهمیت می دهید بخوانید

 

ماسک عسل و روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد که برای خارش و رفع شوره سر بسیار مفید است. همچنین، این روغن سبب کنترل چربی پوست سر می شود به همین دلیل سبب تقویت فولیکول های مو و رشد مجدد مو می شود. استفاده از این ماسک، علاوه بر پیشگیری از ریزش مو باعث ضخیم و براق شدن موها می شود.

مواد لازم

  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

روغن زیتون و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس، به کمک قلمو آن را بر روی پوست سر قرار دهید. این ماسک را به آرامی برای 5 دقیقه ماساژ داده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بر روی سر باقی بماند. بعد از گذشت این مدت سر را با یک شامپو بشویید. این ماسک را می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

وسمه برای ریزش مو

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق مربا خوری حنا را با نیم قاشق مرباخوری وسمه و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط و به این ترکیب مقداری روغن کنجد اضافه کنید تا غلظتی شبیه ماست سفت پیدا کند. البته این پایه ماسک گیاهی ضد ریزش مو است و با اضافه کردن مقداری روغن مورد (برای رشد سریع تر موها) یا سدر (برای کاهش چربی مو) یا روغن نارگیل به ترکیب گفته شده، می توانید ماسک تان را اختصاصی تر کنید.

با این ماسک باید کف سرتان را حدود 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس موها را با یک کلاه پارچه ای یا روسری بپوشانید و بعد از دو ساعت حمام کنید. استفاده از این ترکیب گیاهی به مدت 30 تا 40 روز ریزش موها را از بین می رود و موجب رشد مجدد مو می شود. البته باید بدانید وسمه قرمزی رنگ حنا را خنثی می کند و موهایتان به قهوه ای بلوطی تغییر رنگ می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ مورد را با خواص ضد خونریزی، تقویت رشد موی سر، درمان شوره سر، درمان ريزش مو، درمان اسهال و بواسیر، قابض روده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0