چگونه برگ بیدی پرپشت و سرحالی داشته باشیم؟

1013 بازدید
17 آذر 01
مهربانو زهرا

چگونه برگ بیدی پرپشت و سرحالی داشته باشیم؟

درود و سلام دوستان و همراهان همیشگی و دوستداران گل و گیاه امیدوارم حال خودتون و حال گلهای زیباتون عالی باشد. امروز با هم در مورد گیاه برگ بیدی صحبت می کنیم؛ گیاهی رونده و ارزان قیمت با نگهداری آسان. اگر در منزل یا محل کارتون این گیاه زیبا و دوست داشتنی را دارید تا پایان مقاله همراهم باشید امیدوارم مطالبی که گفته می شود برای شما دوستان مثمر ثمر باشد سپاسگزارم.

برگ بیدی گیاهی با تنوع بالا که نگهداری اکثر گونه های برگ بیدی شبیه هم هستند؛ نیاز به نور مستقیم صبحگاهی دارند اگر شرایط نگهداری گیاه مناسب باشد می توانید هر ساله چند گلدان از برگ بیدی داشته باشید.

نور

گیاه برگ بیدی نیازمند نو زیادی است؛ نور مستقیم و ملایم صبح گاهی برای گیاه مناسب است؛ نور تند و آفتاب شدید ظهر تابستان مخصوصا در مناطق گرم و خشک گیاه را می سوزاند اما در مناطقی که نور ملایم و آفتاب ملایم تری دارند برای گیاه مناسب است اما مناطق سرد و کوهستانی که سرمای شدیدی در پاییز و زمستان تجربه می کنند نگهداری گیاه در سرمای بیرون توصیه نمی شود، اما در مناطق گرم و خشک که زمستان های سردی ندارند نگهداری گیاه در فضای بیرون ایرادی ندارد.

چگونه برگ بیدی پرپشت و سرحالی داشته باشیم؟

چگونه برگ بیدی پرپشت و سرحالی داشته باشیم؟

آبیاری گیاه برگ بیدی :

اگر شرایط نوری گیاه خوب و بالا باشد و دمای اطراف نگهداری گیاه گرم باشد مسلما نیاز به آبیاری بیشتر و در تابستان نیاز به آبیاری تقریبا هر روزی دارد؛ اما اگر گیاه در جایی خنک نگهداری بشود نیاز به آبیاری کمتری دارد؛ همیشه برای آبیاری بعدی سطح خاک را بررسی کنید اگر چند سانت سطح خاک خشک بود اقدام به آبیاری گیاه کنید اما اگر خاک هنوز نم داشت گیاه را آبیاری نکنید چون آبیاری بیش از حد نیاز باعث پوسیدگی ساقه و خرابی گیاه می شود.

بهترین خاک برای برگ بیدی چیست؟

 گیاه برگ بیدی نیازمند خاکی سبک با زهکشی عالی است. خاک سنگین باعث میشه آب اضافه درون خاک زمان بیشتری درون خاک بماند و به ریشه و حتی ساقه گیاه آسیب می زند. ترکیبی از شن + کوکوپیت + پرلیت + و خاک برگ، خاک مناسبی برای گیاه برگ بیدی است؛ حتما مطمئن بشوید که سوراخ های ته گلدان باز است اگر سوراخ های زیادی داشته باشد ته گلدان و سوراخ های گلدان مسدود نشده باشد پس از آبیاری آب اضافه سریع از ته گلدان خارج می شود.

تعویض گلدان برگ بیدی

برای تعویض کردن گلدان برگ بیدی دقت داشته باشید گلدانی مناسب در نظر بگیرید گلدان خیلی کوچک یا خیلی بزرگ انتخاب نکنید چون اگر خیلی کوچک باشد بعد از مدتی که ریشه ها بلند شدند، دوباره نیاز به تعویض گلدان دارد و اگر خیلی بزرگ باشد خاک بیشتری درون گلدان است و بعد از هر بار آبیاری زمان بیشتری برای خشک شدن گیاه لازم است و در این زمان ریشه ها آسیب می ببیند و پوسیده می شوند و گیاه را از دست خواهید داد. در فصل بهار و اواخر تابستان که هوا خیلی گرم نباشد و شهرهای گرمسیری اوایل پاییز که هوا خیلی سرد نباشد اقدام به تعویض خاک گلدان و گلدان برگ بیدی کنید.

 

همچنین بخوانید: برای شاداب نگه داشتن گیاه کردلین چه نکاتی را باید بدانیم؟

 

روش تکثیر برگ بیدی

قلمه زدن گیاه برگ بیدی خیلی راحته و به سرعت هم خود گیاه هم قلمه ها رشد می کنند، قلمه ای ده الی پانزده سانتی متری را از گیاه مادری جدا کرده برگ های پایینی را بچینید چون درون خاک یا آب باعث پوسیدگی قلمه ها می شود، درون آب جوشیده سرد یا خاک سبک کاشته؛ دقت داشته باشید قلمه ها را سیراب کنید و درون کاور نگهداری کنید (نایلونی روی قلمه بزارید و چند سوراخ بزنید تا فضای گلخونه ای پیدا کنه و زودتر ریشه دار بشه) بعد از چند هفته قلمه ها ریشه می زند؛ آنها را به خاک مناسب منتقل کنید.

کود

این گیاه را می توان در فصل بهار و تابستان هر ماه با کودهای فسفر بالا تقویت کرد زیاده روی در کوددهی باعث آسیب دیدن گیاه می شود.

مشکلات برگ بیدی:

  • سیاه شدن ساقه گیاه از آبیاری زیاد است؛ پس آبیاری را کمتر کنید و گیاه را به محیط پر نور و گرم تری منتقل کنید.
  • نوک سوزشدن سربرگ های گیاه از خشکی هوا و نور مستقیم و تابش تند خورشید روی گیاه است؛ پس گیاه را به محیط کم نورتری منتقل کنید و در معرض نور مستقیم و تند ظهر تابستان قرار ندهید.
  • عدم گلدهی برگ بیدی: نور کم است اگر دوست دارید گیاهتون گل بدهد حتما چند ساعت آفتاب مستقیم و ملایم صبح را برایش فراهم کنید.

امیدوارم مطلبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید و مثمرثمر باشد؛ مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید. سوالی بود کامنت بذارید سپاسگزارم.

روز و روزگاران خوش

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

دانه شیرین بیان را با خواص مدر و عرق آور، ضد سرفه، رفع نفخ و مشکلات معده، درمان تنگی نفس و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0