topNotif

چای رویبوس چیست و 12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی

531 بازدید
20 شهریور 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 21 شهریور 1402

چای رویبوس چیست و 12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی

چای رویبوس بومی آفریقای جنوبی است و به چای بوته قرمز نیز معروف است. این چای به دلیل اثرات مفید آن برای افراد مبتلا به دیابت، مشکلات قلبی و آلرژی به عنوان یک چای محبوب در محافل سلامت ظاهر شده است. سرشار از آنتی اکسیدان است که به آن خاصیت تسکین درد و ضد پیری می دهد. بدون کافئین و دارای تانن کمی است (یک پلی فنول موجود در گیاهان که بیش از حد ممکن است باعث تحریک معده، ناراحتی گوارشی و آسیب کبدی شود). نوشیدن چای رویبوس می تواند گرفتگی های شدید معده را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

چای رویبوس چیست؟

چای رویبوس یا چای قرمز یک نوشیدنی گیاهی است که دارای خواص دارویی است. رویبوس از درختچه ای که در استان کیپ غربی آفریقای جنوبی یافت می شود، به دست می آید. این چای را با نام چای قرمز آفریقایی یا چای بوته ای قرمز نیز می شناسند. مزایای سلامتی چای رویبوس قرمز فراوان است در ادامه به معرفی 12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی خواهیم پرداخت.

فواید چای قرمز رویبوس برای سلامتی

چای رویبوس قرمز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کسانی است که به سلامت کلی خود اهمیت می دهند. عوامل مفیدی که با چای رویبوس قرمز همبستگی مثبت داشته اند در زیر فهرست شده اند.

  1. سرشار از آنتی اکسیدان است

آسپالاتین و نوتوفاژین دو آنتی اکسیدان حیاتی موجود در چای رویبوس هستند که آن را به نوشیدنی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر انواع بیماری ها از جمله عوارض دیابت تبدیل می کند. رویبوس حاوی پلی فنول ها، فلاونول ها، فلاونوئیدها و دی هیدروکالکن ها است. این ترکیبات دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد جهش زایی هستند. پلی فنول ها مواد شیمیایی آلی هستند که اغلب به دلیل قابلیت های آنتی اکسیدانی شان مورد تحسین قرار می گیرند. فلاونوئیدها با کاهش خطر بیماری های عروق کرونر قلب مرتبط هستند.

مطالعه ای در آفریقای جنوبی نشان می دهد که نوشیدن منظم چای قرمز ارگانیک رویبوس آنتی اکسیدان های قوی برای کبد فراهم می کند. آنتی اکسیدان ها به عنوان جذب کننده رادیکال های آزاد در سراسر بدن عمل می کنند، که محصولات جانبی مضر متابولیسم سلولی هستند که می توانند باعث بیماری های قلبی شوند.

  1. سلامت قلب را بهبود می بخشد

چای رویبوس ماهیت ضد التهابی دارد، به این معنی که به کاهش فشار خون و از بین بردن رادیکال های آزاد مانند سایر آنتی اکسیدان ها کمک می کند. مطالعه انجام شده توسط محققان سوئدی نشان می دهد که چای رویبوس قرمز یک مهار کننده طبیعی آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) است که به تنظیم فشار خون و تقویت سلامت قلب کمک می کند.

کوئرستین، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی موجود در چای رویبوس، با پیشگیری از انواع بیماری های قلبی مرتبط است. این باعث افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) می شود و از اتصال کلسترول LDL (کلسترول بد) به دیواره شریان ها و رگ های خونی جلوگیری می کند.

12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی

12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی

  1. دیابت را مدیریت میکند

آسپالاتین، یکی از آنتی اکسیدان های موجود در چای رویبوس، دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله Molecules منتشر شد، نشان داد که آسپالاتین موجود در چای رویبوس می‌تواند به تعادل قند خون، بهبود مقاومت به انسولین و جذب گلوکز توسط ماهیچه‌ها و افزایش ترشح انسولین از پانکراس کمک کند. این منجر به یک سپر دفاعی ایده آل در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. با متعادل کردن قند خون، چای رویبوس می تواند از افراد مبتلا به دیابت نیز محافظت کند. طبق یک مطالعه در سال 2019، از افزایش و افت قند خون که برای سلامت کلی مضر است، جلوگیری می کند.

  1. سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

چای رویبوس قرمز سرشار از مواد معدنی فلوراید، کلسیم و منگنز است که همگی به حفظ ساختار استخوانی خوب و دندان‌های قوی‌تر کمک می‌کنند. با افزایش فراهمی زیستی مواد معدنی در سیستم خود، می توانید شانس ابتلا به بیماری هایی مانند آرتریت، پوکی استخوان و درد مزمن مفاصل را کاهش دهید. یک مطالعه نشان می دهد که چای رویبوس قرمز دارای فلوراید کافی برای جلوگیری از پوسیدگی و سوراخ شدن دندان ها است. فلوراید بیشتر به سلامت دندان مربوط می شود، به همین دلیل است که ترکیبات فلوراید اغلب در بیشتر دهانشویه ها و خمیردندان ها یافت می شود.

  1. آلرژی را کاهش می دهد

در بسیاری از مناطق آفریقای جنوبی، چای گیاهی رویبوس به عنوان یک روش موثر برای درمان آلرژی هایی مانند اگزما، تب یونجه و برونشیت مرتبط با آلرژی استفاده می شود. به دلیل محتوای کورستین، دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است که برای آسم و واکنش های آلرژیک موضعی تجویز می شود.

  1. از پوست مراقبت میکند

آلفا هیدروکسی اسید و روی موجود در این پودر چای رویبوس برای پوست بسیار مفید است. یک مطالعه در آفریقای جنوبی روی چای رویبوس نشان داد که این چای توانایی بازیابی تا حدی عملکرد سلول های پیر را دارد. آلفا هیدروکسی اسید و روی موجود در پودر چای برای پوست بسیار مفید است. آلفا هیدروکسی اسیدها می توانند علائم چین و چروک و سایر علائم پیری زودرس را کاهش دهند، اما به ندرت در محصولات طبیعی یافت می شوند.

 

همچنین بخوانید: 7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

 

  1. به درد کولیک کمک میکند

آفریقای جنوبی از رویبوس به عنوان درمانی برای قولنج یا درد معده استفاده می کند. مکانیسم دقیقی که به وسیله آن کولیک و درد معده را تسکین می دهد ناشناخته است، اما به احتمال زیاد خواص ضد التهابی این گیاه عامل آن است.

  1. برای رفع گرفتگی معده مفید است

این چای منبع غنی از عوامل ضد اسپاسم است که می تواند گرفتگی های شدید معده و دردهای شکمی را کاهش دهد. بر اساس گزارشی که منتشر شده است، این عمدتا به دلیل فعال شدن یون های K+ (پتاسیم) در بدن بدون تضاد با فعالیت های کلسیم است. این می تواند حضور بیش فعالی در دستگاه گوارش را کاهش دهد، بنابراین از اسهال و سایر مشکلات روده جلوگیری می کند.

  1. فشار خون را کاهش می دهد

چای رویبوس برای تسکین استرس، تنش عصبی و شرایط فشار خون بالا شناخته شده است. فشار خون بالا، عملاً تحت تأثیر چای رویبوس قرار می گیرد که به عنوان یک برونش گشادکننده (افزایش جریان هوا به ریه ها) عمل می کند.

یک مطالعه تحقیقاتی با 17 داوطلب نشان داد که نوشیدن یک فنجان چای رویبوس (و همچنین چای سبز) به مهار آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین کمک می کند. این آنزیم با انقباض عروق خونی باعث افزایش فشار خون ما می شود. این مطالعه نشان می دهد که نوشیدن این چای ممکن است به کاهش فشار خون، کاهش بیماری های قلبی عروقی خطرناک مانند حملات قلبی و تصلب شرایین کمک کند.

  1. بدون کافئین است

چای رویبوس کاملاً بدون کافئین است و به همین دلیل برای بیمارانی که از بی خوابی رنج می برند توصیه می شود. بر اساس تحقیقات در Economic Botany، یک فنجان نوشیدنی رویبوس درست قبل از رفتن به رختخواب می تواند به خواب بهتر شما کمک کند. با حذف کافئین از رژیم غذایی خود، ممکن است سطح استرس خود را کاهش دهید، خلق و خوی خود را بهبود بخشید و سلامت قلب خود را افزایش دهید. رویبوس تیسان ارگانیک و بدون کافئین بدون این ماده اعتیاد آور خطرناک انرژی و فواید سلامتی را به شما می دهد.

12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی

12 خاصیت شگفت انگیز چای قرمز رویبوس برای سلامتی

  1. از سنگ کلیه جلوگیری می کند

برخی شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می دهد چای قرمز رویبوس می تواند به افراد مبتلا به مشکلات سنگ کلیه کمک کند. این به این دلیل است که کافئین یا اسید اگزالیک ندارد. افراد مبتلا به سنگ کلیه از نوشیدن بیش از حد چای منصرف می شوند زیرا اکثر چای ها حاوی اسید اگزالیک هستند.

اسید اگزالیک یک ماده کریستال ساز است. این می تواند حضور سنگ های کلسیمی یا سایر رشد دردناک در کلیه ها را با بزرگتر کردن آنها بدتر کند. بر اساس مطالعات، چای رویبوس آفریقای جنوبی دارای اسید اگزالیک بسیار کمی است که آن را برای افراد مستعد ابتلا به سنگ کلیه مناسب می کند.

  1. پیری را به تاخیر می اندازد

آنتی اکسیدان های موجود در چای رویبوس روند پیری را کند می کند و قدرت سیستم ایمنی را تقویت می کند. محققان آفریقای جنوبی دریافتند که این گیاه محلی به کاهش سرعت تخریب سلول های چربی کمک می کند و در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در چای به دنبال رادیکال های آزاد هستند که به پوست، مو، استخوان ها و سایر سیستم های اندام آسیب می رساند.

چای رویبوس غنی از آنتی اکسیدان یکی از قوی ترین نوشیدنی هایی است که به جوان ماندن بدن کمک می کند. همچنین به حفظ سلامت شناختی شما کمک می کند، زیرا تاثیر محصولات جانبی اکسیداتیو در مسیرهای عصبی را کاهش می دهد، بنابراین تمرکز و تمرکز را تحریک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای ترش  را با خواص کاهنده وزن، درمان دیابت، کاهنده فشار خون، درمان سرماخوردگی، ضد افسردگی، تقویت کننده کبد، رفع عطش و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0