topNotif

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل (کرم های روده ای)

11845 بازدید
28 آبان 97
بهاره
,,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آخرین به روزرسانی 15 آبان 1398

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل (کرم های روده ای)

دستگاه گوارش می تواند توسط بسیاری از انواع انگل ها یا کرم ها آلوده شود که می توانند مشکلات بهداشتی بسیار مهمی را ایجاد کنند. این کرم ها علاوه بر روده در معده نیز رشد و تکثیر می شوند. درمان های گیاهی برای از بین بردن کرم های روده ای بسیار موثر هستند. لذا در ادامه این مقاله با درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل (کرم های روده ای) آشنا شوید.

علل و علایم انگل (کرم های روده ای)

انگل ها یا کرم ها توسط مصرف غذای آلوده مانند سالادها، میوه ها و سبزیجاتی که به دقت با آب تمیز شسته نشده اند و همچنین خوردن گوشت نپخته یا آلوده، ایجاد می شوند. از میان این ها، کرم های بند بند، کرم های گرد و کرم های پهن در کودکان خیلی شایع هستند. این بیماری معمولا با علایمی نظیر اسهال، استفراغ، بی اشتهایی، درد شکم، بثورات پوستی بدون علت و انواع سرفه دوره ای (که بیشتر در شب ها ایجاد می شوند) که هر 4 تا 6 هفته اتفاق می افتد. عفونت کرم نواری می تواند در مغز، کیست درست کرده و تشنج ممکن است اولین علامت آشکار شده باشد.

 

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل

 

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل (کرم های روده ای)

1- میوه تانبول

یک قاشق چای خوری از پودر میوه تانبول را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و آن را با معده خالی بنوشید.

2- برگ چریش

یک مشت برگ چریش خرد شده را در دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آب آن نصف شود. یک قاشق غذاخوری از این دمنوش را 2 بار در روز به مدت یک یا دو روز مصرف کنید. این دمنوش را می توانید با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

3- سیر

نسخه اول

میزان 3 تا 4 حبه سیر تازه را در یک چهارم فنجان شیر در هنگام شب خیس کنید. صبح روز بعد پوست حبه های سیر را در آورید و مایع صاف شده را بنوشید.

نسخه دوم

یک قاشق غذاخوری سیر رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری شکر زرد مخلوط کرده و روزانه 2 بار میل نمایید.

نسخه سوم

در این نسخه، تعداد 8 تا 10 حبه سیر را در یک فنجان آب از شب تا صبح خیس کنید. صبح روز بعد از این آب جهت تنقیه کردن (فرو بردن آب یا مایعات به داخل روده از طریق مقعد جهت پاک کردن روده از انواع بیماری های گوارشی چون یبوست، انگل و غیره) استفاده کنید. این کار به ویژه برای درمان کرم های پهن موثر است.

4- هسته و میوه انبه

پوست هسته و میوه خشک شده انبه را پودر کنید. نصف قاشق غذاخوری از این پودر را با شیر یا آب به مدت 2 روز بنوشید.

 

همچنین بخوانید: نشانه های وجود انگل در بدن ما

 

5- برگ زیتون

برای از بین بردن کرم های روده ای یک قاشق چای خوری پودر برگ زیتون تلخ خشک شده را به همراه شیر یا آب گرم 2 بار در روز به مدت یک هفته میل نمایید.

6- پوست درخت زیتون

یک قاشق غذاخوری پودر پوست درخت زیتون تلخ با دو لیوان آب مخلوط کرده و با جوشاندن، حجم آن را به نصف لیوان برسانید. دو یا سه قاشق غذاخوری از این دمنوش را 2 بار در روز به مدت یک هفته بنوشید. این دمنوش را می توانید با شیر یا آب گرم میل کنید.

7- تخم شنبلیله

مصرف نصف قاشق چای خوری تخم شنبلیله بو داده و پودر شده همراه با آب، 3 بار در روز و به مدت 2 روز، برای از بین بردن کرم های روده ای مفید است.

8- ریشه درخت انار و گل میخک

یک مشت پوست ریشه درخت انار را همراه با 4 تا 5 عدد گل میخک در دو لیوان آب بجوشانید تا زمانی که حجم آب آن به نصف برسد. آن را صاف و سرد کرده، به دو قسمت تقسیم کرده و هنگام شب و صبح بنوشید. نوشیدن این جوشانده احتمال بروز یبوست را دارد، بنابراین روز بعد از مصرف دمنوش، یک ملین مصرف کنید تا روده ها پاک شوند.

9- پوست نارنج

برای از بین بردن کرم های روده ای روزانه در 3 نوبت، یک قاشق چای خوری پودر پوست نارنج را در آب حل نموده و میل نمایید.

10- گز روغنی

یک مشت برگ گز روغنی خرد شده را در دو لیوان آب بجوشانید تا حجم آب آن نصف شود. یک قاشق غذاخوری از این دمنوش را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این دمنوش را دو بار در روز به مدت یک یا دو روز مصرف کنید.

11- درمنه

یک قاشق چای خوری پودر درمنه ترکی را با 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کرده و روزانه مصرف کنید.

 

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل

 

12- تخم کدو

یک قاشق غذا خوری تخم کدو را به صورت یک پودر دانه درشت خرد کنید و در یک فنجان شیر مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای خوری عسل را به آن افزوده و خوب هم بزنید. این مخلوط را به هنگام خواب به مدت 3 تا 5 روز برای از بین بردن کرم های روده ای استفاده کنید.

13- آب کلم

نصف فنجان عصاره کلم پیچ را هر روز صبح، به مدت 3 تا 5 روز بنوشید.

14- دانه پاپایا

میزان 3 تا 4 عدد تخم خشک پاپایا را خرد و پودر کنید. آن را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و هر شب به مدت دو روز بخورید. تخم پاپایا ماده ای به نام کاریزین دارد که کرم ها را از بین می برد. خوردن پاپایا رسیده نیز راهی سالم برای پاک شدن از آلودگی کرم ها است.

درمان های گیاهی برای از بین بردن انگل برای کودکان

نسخه اول

یک قاشق غذاخوری گل یا برگ تازه زیتون تلخ، یک چهارم قاشق چای خوری زنیان، 2 تا 3 دانه فلفل سیاه (یا پودر آن)، یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده تازه، یک قاشق چای خوری رازیانه و شیره نیشکر به عنوان طعم دهنده را با هم آسیاب کرده، با یک قاشق چای خوری روغن سرخ کنید و آن را با برنج به کودک بدهید.

نسخه دوم

یک قاشق غذاخوری عصاره ترب را با کمی نمک معدنی مخلوط کنید و آن را دو بار در روز به مدت 4 تا 5 روز برای از بین بردن کرم های روده ای استفاده کنید.

نسخه سوم

اگر یک هشتم قاشق چای خوری از ژل برگ گیاه صبر زرد (آلوئه ورا) به هنگام خواب با آب خورده شود، مسهلی قوی است. این ترکیب خیلی تلخ است پس آن را با کمی شکر آسیاب کرده و سپس آن را با آب یا آب سیب بخورید.

نسخه چهارم

گرسنه بودن به مدت یک روز و فقط خوردن آب هویج نیز فرد را از شر کرم های روده ای خلاصی خواهد داد. برای کودکان لازم نیست که گرسنه بمانند. اما نصف فنجان آب هویج باید هر روز صبح به مدت سه روز داده شود. تا سه ساعت بعد از خوردن این آب میوه به کودکان هیچ غذایی ندهید.

نسخه پنجم

یک قاشق غذاخوری نارگیل آسیاب شده را با یک صبحانه سبک میل کنید، به دنبال آن دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک ساعت بعد از آن یک لیوان شیر داغ میل کنید تا کرم ها در روده دفع شوند.

توجه: نسخه های درمانی فوق درمان قطعی نبوده و به عنوان درمان های کمکی استفاده می شوند، همچنین، توصیه می شود در صورت تشدید علائم بیماری ( به ویژه در کودکان) به پزشک مراجعه نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد انگل را با خواص دفع هرگونه کرم و انگل در بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

5
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. رها
    31 فروردین 1402

    علائمی که من داشتم تپش قلب ناگهانی، خستگی، ضعف شدید، عدم توانایی انجام کارهام، کم اوردن نفس، سرفه، تشنگی شدید که با خوردن آب رفع نمی شد، بی اشتهایی در اکثر روزها، چند کیلو لاغرشدن، یبوست، ورم شکم که تمام علایم رو به مدت بیش از یک سال داشتم. مراجعه به متخصص های مختلف و انجام انواع آزمایش ها ی خون و ادرار که مشکلی رو نشون نمی دادند. هیچ دکتری احتمال وجود انگل رو متاسفانه نداد. تا اینکه یک پزشک آزمایش مدفوع نوشت. خلاصه این علائم میتونه سبب انواع تشخیص های نادرست مثل دیابت، ناراحتی قلبی، آسم، افسردگی، استرس بشه در حالیکه مشکل وجود کرم (انگل) در روده ها میتونه باشه که با مصرف چند روز دارو رفع میشه. تجربه عجیب و غیر قابل انتظار من که باعث شد به مدت بیش از یک سال، واقعا زندگی و فعالیت مفید نداشته باشم. امیدورام این تجربه ی تلخ من بتونه برای پزشکان و بیماران مفید باشه.

    • فاطمه
      6 تیر 1402

      چه دارویی مصرف کردید؟

  2. نسیم
    11 فروردین 1402

    من راه های زیادی امتحان کردم ولی آن کرم خونخوار که شبیه شیستوزومیا است هنوز در روده ام هست و کاملا نابود نشده است لطفا به متن اینو هم اضافه کنید که هر ماه یا هر هفته درمانها را تکرار کنند تا به سرطان دچار نشوند.

  3. ناشناس
    31 اردیبهشت 1401

    سلام لطفا‌‌ً به مغالاتتون اضافه بفرماییدبسیاری از خارش ها وسوزشهای بدن وخصوصاًناحیه مقعدبه دلیل وجودانگل نیست همینطور سوزش ادراربه دلیل عفونت نیست واغلب جواب آزمایشها هم منفی است اما سوزش وخارش ادامه داره و معمولا داروهای بسیاری هم استفاده میشه امابیمار جواب نمیگیره چراکه در اکثر موارد علت مصرف بیش از اندازه نمک میباشد این خارشها معمولآ زیر جلدی است وبه دلیل انباشته شدن نمک زیر سطح پوست است که خصوصاً در افرادی که دارای مزاج خشک هستندوکم آب مینوشند.بهترین درمان فقط آب آشامیدنی است پس دراین بیماریها فقط منع مصرف قندکافی نیست بلکه از خوردن نمک هم باید اجتناب کرد.با آرزوی توفیق روز افزون.

  4. ناشناس
    31 اردیبهشت 1401

    سلام لطفا‌‌ً به مغالاتتون اضافه بفرماییدبسیاری از خارش ها وسوزشهای بدن وخصوصاًناحیه مقعدبه دلیل وجودانگل نیست همینطور سوزش ادراربه دلیل عفونت نیست واغلب جواب آزمایشها هم منفی است اما سوزش وخارش ادامه داره و معمولا داروهای بسیاری هم استفاده میشه امابیمار جواب نمیگیره چراکه در اکثر موارد علت مصرف بیش از اندازه نمک میباشد این خارشها معمولآ زیر جلدی است وبه دلیل انباشته شدن نمک زیر سطح پوست است که خصوصاً در افرادی که دارای مزاج گرم وخشک و

0