topNotif

آشنایی با گیاه زول و عرق آن

22310 بازدید
26 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

در این مقاله به آشنایی با گیاه زول و عرق آن می پردازیم

گیاه زول دارای 250 نوع مختلف است که از گیاهان گل دار خانواده اپسیا هستند، زول گیاهی چند ساله و با برگ هایی اغلب به رنگ زرد می باشد که گل هایی به رنگ آبی یا سفید استوانه ای شکل که به صورت گنبدی مارپیچ مانند اما نازک دارد. برخی از گونه های زول بومی مناطق سنگی و ساحلی هستند اما اغلب گیاهان علفی هستند.

عرق زول یا عرق بوقناق را که از گیاه زول شتره می گیرند از گیاهان با رویش بیابانی و وحشی است که موجب درمان بسیاری از بیماری ها است. عرق زول بسیار مقوی و موثر است به همین دلیل حتما باید با قند یا کمی عسل میل شود، عرق زول برای درمان کاهش پلاکت بسیار موثر بوده و گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و از این طریق در درمان کم خونی و تنگی نفس و تسکین آسم استفاده می شود همین طور باعث کاهش سکته های مغزی و قلبی می شود، عرق زول پوست و عروق پوستی را باز و پوست را شفاف می سازد.

آشنایی با گیاه زول و عرق آن

آشنایی با گیاه زول و عرق آن

خاصیت های عرق زول را به طور خلاصه بشناسیم

عرق زول (بوقناق) جوش صورت را به علت فعال کردن کبد و تصفیه ی خون از بین می برد، برای نفخ معده و روده بسیار موثر است و برای دستگاه گوارش و درمان کولیت و فعال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی عشر روده و تجزیه و تحلیل چربی ها (تری گلیسیرید و کلسترول) بسیار خوب و موثر عمل کرده است و غدد فوق کلیه را فعال کرده و ترشح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس و عصبانیت و اضطراب را از بین می برد.

از همه جالب تر افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده و کاهش قند خون و درمان دیابت است، به همین جهت در افراد غیر دیابتی باید حتما با کمی عسل طبیعی میل شود چون به شدت قند خون را کاهش می دهد و بیماران قندی می توانند هر 4 ساعت یک استکان عرق زول را تناول کنند و اثرات معجزه آسای کاهش دیابت و درمان آن را تجربه کنند و اگر به همین ترتیب ادامه دهند قند بالا را کاهش داده و پایین می آورد و یکی از عرقیات مفید گیاهی برای درمان بیماری دیابت است.

 

همچنین بخوانید:  11 فایده نخود برای افراد دیابتی

 

دیگر خواص عرق زول :

عرق زول یبوست را از میان برده و به روده ها نرمی می دهد، افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند باید قبل از غذا یک استکان از عرق زول و بعد از غذا نیز نصف استکان از آن را تناول نمایند.

عرق زول را می توان بیست دقیقه قبل از غذا تناول نمود و در طول روز به جای آب می توان به طور متناوب از عرق زول و چند ساعت بعد عرق هوفاریقون و چند ساعت بعد عرق زنبق را تناول کرد و آثار آن را که تنظیم تمام اعضای بدن و شفافیت و پوست و طراوت و شادابی و تحرک و سر زندگی و از میان رفتن اوره و اسید اوریک و چربی و کلسترول و قند و تیرگی پوست و تناسب اندام است را ملاحظه نمود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بوقناق را با خواص پاکسازی کبد، تصفیه خون، افزایش ترشح انسولین و فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)، کاهش قند خون و درمان دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

10
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. شفیعی
    9 فروردین 1401

    سلام بنده دچار کمبود پلاکت در حدود20000هستم آیا گیاه زو ل برای افزایش پلاکت مناسب است
    ممنون

    • عطارک
      9 فروردین 1401

      درود بر شما
      فقط عرضه کننده گیاهان دارویی هستیم و تجویز نداریم؛
      با دستور متخصص طب سنتی می توانید از گیاه زول برای درمان استفاده کنید.

  2. ...
    21 بهمن 1400

    سلام عسل زول خواصی برای بارداری نداره؟؟؟

  3. سمانه
    5 اردیبهشت 1400

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

    • لیلا
      26 بهمن 1401

      ببخشید برا استر وبی خوبی گفتن عرق بهارنارج خوبه تقریبا ۳۰ سال پیش من برای بی خوابی یک استکان کوچک عرق بهار نارنج خوردم واثرش عالی بو
      ولی اخیر میخر اسلآ ناثیر نمیکنه یکی ازدوستان تخصص دارن دراین مورد گفتن علتش اینه که اکثرآ شوکوفه پرتقال رو عرق شو میگرن بنمام بهار نارنج میدن به مردم بنظرم همینطوره چوعطرشهم که خیلی عالی بود الان دیگ اون عطر نیست از کجا میشه واقعی شو تهیه کرد ؟ لطفآ اگر ممکنه راهنمایی کنید متشکرم

      • عطارک
        26 بهمن 1401

        درود بر شما

        پیشنهاد میکنم یکبار از فروشگاه عطارک، این عرق رو تهیه کنید
        عرقیاتی که در فروشگاه عطارک عرضه می شوند، به روش سنتی از بهترین نوع گیاه، تهیه میشوند و به همین علت اثربخشی مناسبی دارند.

  4. اسماعیلی
    9 دی 1399

    از اونجایی که وقت کمی دارم و نمی رسم دمنوش درست کنم، عرق زول رو از عطارک خریدم و خیلی هم موثر و درجه یکه

  5. گیسو
    21 مرداد 1399

    منم از دمنوش استفاده میکنم که خیلی موثره

  6. دنیا نعمتی
    29 تیر 1399

    فکر میکنم مصرف گیاه زول نسبت به عرقش اثرگذاری بیشتری داشته باشه، من از گیاه زول خریدم و خیلی هم خوب بود
    از سایت عطارک هم ممنونم که این گیاهان رو به ما معرفی میکنند و ما می تونیم اونها رو تهیه کنیم و از خواص آنها بهره مند بشیم

  7. فاطیما
    7 تیر 1399

    گیاه زول برای درمان جوش های صورت مناسبه////من این گیاه رو از سایت عطارک خریدم و خودم تجربه کردم

0