انزال دیررس در مردان و راه های درمان آن

2636 بازدید
01 بهمن 97
بهاره
,

انزال دیررس (دیر انزالی) در مردان و راه های درمان آن

به عدم رسیدن به ارگاسم و انزال در طي نزديكي مهبلي (حتي اگر چند ساعت طول بكشد) و نياز به راه هاي ديگر براي رسيدن به ارگاسم، انزال به تعويق انداخته (Retarded)، دیر انزالی يا انزال ديررس (Delayed ejaculation) گفته مي شود. شيوع انزال بين ٥ تا ١٠ درصد مردان گزارش شده است. در این مقاله انزال دیررس و راه های درمان آن را بررسی خواهیم نمود.

 

انزال دیررس (دیر انزالی) در مردان و راه های درمان آن

انزال دیررس (دیر انزالی) در مردان و راه های درمان آن

 

علل انزال ديررس (دیر انزالی) در مردان

هنوز مكانسيم دقيق و علل اصلي انزال ديررس به درستي شناخته نشده است، ولي در بيش از ٧٥٪؜ موارد عامل سايكولوژيك و در بقيه موارد، مصرف داروها و ندرتا علل فيزيولوژيك نقش ايفا مي كنند:

  • داشتن ديد منفي نسبت به موضوع ارتباط جنسي (كثيف دانستن آن و غيره)
  • نداشتن جذبه و كشش جنسي به همسر به هر دليلي (از جمله خيانت، خشم و غيره) يا اصولا ديد منفي داشتن نسبت به زنان
  • رفتارهاي شرطي (عادت به استمنا (خود ارضایی)در شرايط و وضعيت خاص و امثال آن و عادت هاي ديگر)
  • ترس شديد از انزال زودرس (خصوصا پيش فرض ذهني درست كردن از طول مدت ارتباط جنسي بر اساس شنيده ها و ديده ها، در حالي كه اكثر افراد طبيعي پس از آمادگي، ظرف ٤ تا ٨ دقيقه ارتباط مهبلي به ارگاسم مي رسند)
  • ترس از حاملگي
  • مشكلات دوران كودكي (سخت گيري در آموزش دستشويي، عدم قطع بند ناف رواني با مادر و غير)
  • استفاده از مواد توهم زا و مخدر
  • مصرف برخي داروها (خصوصا داروهاي ضد افسردگي نوع SSRIS و برخي از داروهاي قلبي و عروقي از جمله آلفا بلوكرها)
  • انواع خاصي از سكته هاي مغزي يا صدمات نورولوژيك و نخاعي (نظير مولتيپل اسكروزيس).

به طور كلي، در علل سايكولوژيك، فرد قادر است تا با خود ارضايي (در حضور يا غياب همسر) يا در خواب به ارگاسم و انزال برسد ولي در انواع فيزيولوژيك تقريبا اين مسئله غير ممكن است و يا بسيار به سختي رخ مي دهد.

درمان انزال ديررس (دیر انزالی) در مردان

شايد يكي از مهمترين اختلالات جنسي قابل درمان، انزال دیررس باشد (خصوصا اگر فرد هيچگاه تجربه ارگاسم را نداشته باشد). اولين اصل در درمان،اصلاح عامل بوجود آورنده يا مستعد كننده است (نظير قطع مصرف مواد يا در صورت امكان قطع و تغيير داروي مسبب). قدم بعدي شناخت درماني و رفتار درماني (سكس درماني) است. در اين حالت احتمال موفقيت درمان ٧٠ تا ٨٠ درصد خواهد بود.

شناخت درماني

در اكثر موارد مي توان با يك مشاوره يكي دو ساعته (و گاهي همراه با هيپنوتيزم) ريشه هاي رواني مسئله را شناسايي و سپس درمان نمود (اين جز از درمان بسيار مهم است).

 

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی ضعف و ناتوانی جنسی

 

رفتار درماني (سكس درماني)

براي گرفتن پاسخ خوب بایستی فرد انگيزه قوي و پشتكار زيادي داشته باشد (گاهي ممكن است ماه ها طول بكشد كه غالبا بين ١٠ تا ٢٠ جلسه تمرين)

  • عمل استمنا را كنار بگذاريد.
  • براي يك هفته ارتباط جنسي راقطع كنيد (پس از آن، دفعات را به حداكثر هفته اي ٢ تا ٣ بار برسانيد).
  • با تفاهم با همسرتان، يك مدت مشخصي براي ارتباط جنسي تان تعيين كنيد (صرف نظر از اينكه به ارگاسم برسيد يا نه). مثلا پس از ١٠ دقيقه مقاربت مهبلي، ارتباط جنسي بايستي به طور كامل قطع شود تا نوبت بعدي فرا برسد.
  • تكنيك هاي آرام سازي را به طور مرتب انجام دهيد و اضطراب خود را به حداقل برسانيد.
  • از طريق تكنيك تمركز حسي (sensate focus) به تنهايي و سپس با همسر به سطح تهييج جنسي خود آگاهي پيدا كنيد.
  • با همسرتان راحت باشيد.
  • براي چند جلسه و هر جلسه براي مدت ٥ تا ١٠ دقيقه تمرين تمركز حسي داشته باشيد. براي اين منظور پس از هر ٢ دقيقه نوازش و ابراز محبت براي مدت ٣٠ ثانيه بدون هيچ صحبتي به چشم هاي يكديگر خيره شويد. اين تكنيك در نزديكتر كردن ارتباط احساسي عاطفي به هم و ايجاد صميميت بسيار كمك كننده است.
  • به پشت دراز كشيده و اجازه دهيد همسرتان با تكنيك هاي تحريك حسي شما را به ارگاسم برساند. این عمل به درمان انزال دیررس بسیار کمک می کند.
  • تكنيك تمركز حسي را در وضعيت هاي مختلف تمرين كنيد.

دارو درمانی

  • در برخي از افراد با نظر پزشك مصرف دارويYohimbine (با نام تجاري Aphrodyen و به ميزان ٢٠ تا ٤٥ ميلي گرم يك ساعت قبل از ارتباط جنسي) ممكن است كمك كننده باشد.
  • در موارد انزال ديررس ناشي از داروهاي ضد افسردگي (SSAIS) ممكن است مصرف داروهايي همچونCyproheptadine ،Amanatadine ،Buspirone با نظر پزشك كمك كننده باشند.

نكته:

افرادي كه هرگز ارگاسم (حتي در خواب) را تجربه نكرده اند، ممكن است دستگاه لرزاننده مخصوص (ويبراتور) كمك شان كند تا آن را تجربه كنند. اما روش بهتر اين است كه ابتدا فرد يك آشنايي كلي با قسمت هاي مختلف دستگاه تناسلي و مكانيسم انزال و ارگاسم پيدا كند و آنگاه طبق روش تكنيك تمركز حسي، زمانيكه به بالاترين سطح تهييج رسيد مراحل و تغييرات زمان ارگاسم را در ذهن و حس خود تجسم كند. براي تجسم حس ارگاسم مي توانيد در ذهن خود همان حس خوشايندي را كه موقع بالا و پايين رفتن ناگهاني سريع بدنتان تجربه كرده ايد، تجسم كنيد. اگر در اين مرحله پس از ٢ تا ٣ دقيقه به ارگاسم نرسيديد، آن را متوقف و جلسه بعد تكرار كنيد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چلغوز را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی، تعادل فشار خون، دفع سنگ مثانه، تقویت قوای جنسی، تقویت حافظه، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن، درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0