topNotif

8 قدم ساده برای مدیریت سطوح بالای کلسترول به طور طبیعی

620 بازدید
21 آذر 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 21 آذر 1402

8 قدم ساده برای مدیریت سطوح بالای کلسترول به طور طبیعی

سطح کلسترول بالا یک نگرانی رایج برای سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. داشتن سطوح بالای کلسترول در خون می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد، که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سطح جهان است.

در حالی که داروهایی مانند استاتین ها می توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند، برخی از افراد ممکن است رویکردهای طبیعی و غیرتهاجمی را برای مدیریت سطح کلسترول خود ترجیح دهند.

این مقاله به بررسی برخی از درمان‌های خانگی برای سطوح کلسترول بالا می‌پردازد که از لحاظ علمی نیز تایید شده است و می‌توانند به راحتی در برنامه روزانه شما گنجانده شوند – از تغییرات رژیم غذایی گرفته تا اصلاح سبک زندگی و مکمل‌های طبیعی که ممکن است به شما در کاهش سطح کلسترول و ارتقای سلامت قلب کمک کند.

نحوه حفظ تعادل بهینه کلسترول

در اینجا چند راه برای کاهش سطح کلسترول بالا به طور طبیعی آورده شده است.

  1. خوب بخوابید

  • آیا می دانستید که خواب کافی ممکن است یکی از موثرترین و طبیعی ترین راه ها برای کاهش سطح کلسترول باشد؟
  • مطالعات متعددی ارتباط بین طول خواب ناکافی و کیفیت پایین خواب و سطوح بالاتر LDL یا کلسترول “بد” را پیدا کرده اند که می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد.
  • یک مطالعه که در مجله Sleep منتشر شد، نشان داد که طول مدت خواب طبیعی و سطح کلسترول و لیپوپروتئین خون به شدت با هم ارتباط دارند.
  • یک مطالعه تحقیقاتی دیگر ارتباط بین کیفیت خواب ضعیف و سطوح کلسترول LDL بالاتر و سطوح پایین HDL یا کلسترول “خوب” را کشف کرد.
  1. استرس را کاهش دهید

استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است و بیش از حد آن ممکن است بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد. هنگامی که صحبت از سطح کلسترول می شود، نشان داده شده است که استرس مزمن، تولید کلسترول LDL را افزایش می دهد، که می تواند به ایجاد بیماری قلبی کمک کند.

استرس و سطح کلسترول بالا، به وضوح مرتبط هستند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی، افرادی که گزارش دادند استرس بیشتری داشتند، سطح کلسترول LDL بالاتر و سطح کلسترول HDL کمتری داشتند.

با توجه به این نتایج، کاهش سطح استرس ممکن است یک تکنیک مفید برای کاهش کلسترول و افزایش سلامت قلب باشد. می توانید برخی از روش های آزمایش شده و واقعی را برای کاهش استرس امتحان کنید، مانند ورزش، مدیتیشن و تنفس عمیق.

ممکن است بتوانید با افزودن این عادات به برنامه روزانه خود، سطح کلسترول خود را کاهش دهید و سلامت عمومی خود را بهبود ببخشید.

8 قدم ساده برای مدیریت سطوح بالای کلسترول به طور طبیعی

8 قدم ساده برای مدیریت سطوح بالای کلسترول به طور طبیعی

  1. از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است و برای کسانی که مشکلات کلسترول دارند، گزینه ای عالی است. حاوی اسیدهای چرب است که به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می کند و در عین حال سطح کلسترول HDL را افزایش می دهد.

در یک مطالعه، افرادی که سطح کلسترول بالایی داشتند و به مدت 4 هفته روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف کردند، افزایش قابل توجهی در سطح کلسترول HDL و کاهش سطح کلسترول LDL داشتند.

در یک کارآزمایی متفاوت، شرکت‌کنندگانی با سطوح کلسترول بالا که روغن نارگیل را جایگزین برخی از چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی خود کردند، شاهد کاهش سطح کلسترول و LDL خود بودند.

روغن نارگیل دارای چندین فواید برای سلامتی از جمله کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب است. علاوه بر این، روغن نارگیل می تواند به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک کند.

  1. روغن زیتون مصرف کنید

اگر می خواهید سطح کلسترول خود را پایین بیاورید، روغن زیتون ممکن است یک مکمل مفید برای رژیم غذایی شما باشد. این روغن سالم برای قلب سرشار از چربی های تک غیراشباع است که نشان داده شده است که سطح کلسترول LDL را کاهش می دهد و سطح کلسترول HDL را افزایش می دهد.

ثابت شده است که روغن زیتون طبیعی و گیاهی سطح کلسترول را کاهش می دهد. برخلاف سایر روغن‌ها، روغن زیتون حاوی چربی‌های تک غیراشباع سالم است که در واقع می‌تواند نمایه کلسترول شما را بهبود بخشد. روغن زیتون همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که ممکن است سلامت عمومی شما را بهبود بخشد.

در حالی که می توانید با استفاده از روغن زیتون در پخت و پز از این فواید بهره مند شوید، ممکن است بخواهید آن را به شکل مکمل نیز مصرف کنید. بر اساس مطالعات متعدد، مصرف روزانه مکمل روغن زیتون می تواند سطح کلسترول LDL را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگر می خواهید روغن زیتون را برای کاهش کلسترول خود امتحان کنید، برای شروع به یک متخصص تغذیه یا پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای کسانی که سعی در کاهش سطح کلسترول خود دارند، روغن زیتون یک انتخاب فوق العاده است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از روغن زیتون در غذاهای خود آورده شده است:

  • هنگام پخت و پز روغن زیتون را جایگزین روغن های دیگر کنید. هنگام تفت دادن سبزیجات یا سرخ کردن ادویه ها، به جای روغن های دیگر از روغن زیتون استفاده کنید.
  • روغن زیتون را به کاری و خورش ها اضافه کنید. این به طعم و مزه می بخشد و به کاهش میزان چربی های اشباع شده کمک می کند.
  • از روغن زیتون به عنوان سس سالاد استفاده کنید. یک سس ساده با روغن زیتون، آب لیمو و نمک و فلفل درست کنید. یا با افزودن ادویه هایی مانند زیره یا هل، سس عجیب تری را امتحان کنید.
  • هنگام تهیه نان، چاپاتی یا نان های دیگر، کره را با روغن زیتون جایگزین کنید. این کار به نان طعم و مزه ویژه ای می بخشد و به کاهش میزان چربی اشباع در نان کمک می کند.
  • به جای استفاده از کره یا روغن های دیگر، سبزیجات را با روغن زیتون کبابی یا تفت دهید. این به حفظ سلامت سبزیجات و کاهش کلسترول کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: درمان کلسترول از طریق طب سنتی با 7 ماده غذایی

 

  1. گردو را امتحان کنید

اگر به دنبال راهی برای کاهش کلسترول خود هستید، ممکن است بخواهید گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گردو منبع خوبی از چربی های اشباع نشده است که می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند. علاوه بر این، آنها مقدار قابل توجهی فیبر، فیتواسترول، منیزیم و ویتامین E را فراهم می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی موجود در گردو در کاهش سطح کلسترول بد و التهاب موثر است. یک مطالعه اخیر نشان داد که خوردن فقط یک مشت گردو در روز می تواند سطح کلسترول را در افرادی که سطح کلسترول بالایی دارند، بهبود بخشد.

گردو همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که اسیدهای صفراوی را از بدن خارج می کند و با چسبیدن به آنها سطح کلسترول را کاهش می دهد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در گردو می تواند به محافظت در برابر آسیب ذرات کلسترول LDL کمک کند و احتمال تشکیل پلاک در شریان ها را کاهش دهد.

در اینجا دستور العمل هایی وجود دارد که شامل گردو است که می تواند به کاهش سطح کلسترول شما کمک کند:

  1. سالاد گردو و سیب: این سالاد راهی عالی برای دریافت دوز توصیه شده روزانه میوه و آجیل است. ترکیب سیب و گردو یک سالاد خوشمزه و سالم را می سازد.
  2. سالمون با پوست گردو: ماهی قزل آلا منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و برای سلامت قلب مفید است. این دستور غذای سالمون را با پوسته گردوی ترد برای یک غذای خوشمزه و سالم ترکیب می کند.
  3. کوکی‌های جو دوسر گردو: این کوکی‌ها جایگزین سالم‌تری برای کوکی‌های جو دوسر سنتی هستند. آنها با آرد سبوس دار، جو، گردو و میوه های خشک تهیه می شوند.

       6.سویا مصرف کنید

سویا سرشار از پروتئین و آهن است، دو ماده مغذی که اغلب در رژیم غذایی وجود ندارد. آهن برای گلبول های قرمز ضروری است که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند.

سویا نوعی حبوبات است که بومی آسیای شرقی است. آنها یک غذای اصلی در بسیاری از فرهنگ های آسیایی هستند و نشان داده شده است که فواید سلامتی زیادی دارند. یکی از این فواید سلامتی توانایی کاهش سطح کلسترول است.

مطالعات نشان داده اند که دانه سویا می تواند به کاهش سطح LDL و کلسترول تام کمک کند. آنها این کار را با مسدود کردن جذب کلسترول در سیستم گوارش انجام می دهند. دانه های سویا همچنین منبع خوبی از پروتئین و سایر مواد مغذی هستند که آنها را به یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند

اگر به دنبال کاهش سطح کلسترول خود هستید، دانه سویا می تواند غذای خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی شما باشد.

8 قدم ساده برای مدیریت سطوح بالای کلسترول به طور طبیعی

8 قدم ساده برای مدیریت سطوح بالای کلسترول به طور طبیعی

  1. کلم بروکلی را در وعده های غذایی خود قرار دهید

بروکلی نوعی سبزی چلیپایی است که سرشار از فیبر و مواد مغذی است. فیبر می تواند با اتصال به کلسترول در روده و جلوگیری از جذب آن در بدن به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

علاوه بر این، چندین کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داده‌اند که مواد مغذی موجود در بروکلی می‌تواند به ارتقای پروفایل چربی سالم کمک کند.

اگر سطح کلسترول بالایی دارید، افزودن کلم بروکلی به رژیم غذایی خود یک راه ساده و موثر برای کمک به کاهش سطح کلسترول است. شما به راحتی می توانید کلم بروکلی را با بخارپز کردن، سرخ کردن آن یا خام خوردن به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

  1. اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

رژیم های غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند و اسفناج یکی از مغذی ترین سبزیجاتی است که می توانید مصرف کنید.

تقریباً نیمی از دوز توصیه شده روزانه ویتامین A و تقریباً تمام مصرف توصیه شده روزانه ویتامین K هر دو تنها در 1 فنجان اسفناج یافت می شود. علاوه بر این، اسفناج منبع غنی از کلسیم، منیزیم و آهن است.

اسفناج در صورت داشتن سطوح بالای کلسترول می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج به جلوگیری از اکسید شدن کلسترول کمک می کند که می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و منجر به بیماری قلبی شود. افزودن اسفناج به رژیم غذایی یک راه ساده و موثر برای کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود سلامت کلی شما است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست خشک داخل گردو را با خواص کنترل و درمان دیابت، درمان جرم دندان و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0