topNotif

علائم آلرژی به کپک و 11 درمان گیاهی و طبیعی آن

425 بازدید
27 آذر 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1402

علائم آلرژی به کپک و 11 درمان گیاهی و طبیعی آن

کپک نوعی قارچ با گونه‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها باعث ایجاد آلرژی در انسان می‌شوند. روند پرورش کپک با گیاهان یا حیوانات متفاوت است. آنها دانه های میکروسکوپی به نام هاگ دارند که در هوا شناور می شوند و وقتی روی سطح مرطوب فرود می آیند تکثیر می شوند. این می تواند هم در فضای داخلی و هم در فضای باز اتفاق بیفتد.

تنفس در هاگ های کپک موجود در هوا یا تماس پوست با آنها اغلب می تواند باعث ایجاد واکنش آلرژیک در افراد شود. از مرداد تا اوایل پاییز غلظت هاگ های کپک در محیط افزایش می یابد، به همین دلیل است که آلرژی های کپک اغلب در این دوره بیشتر می شوند.

با این حال، برخی از انواع کپک ها (به ویژه انواع داخلی) می توانند در تمام فصول رشد کنند، که به این معنی است که خطر واکنش آلرژیک هرگز واقعاً از بین نمی رود.

علائم آلرژی به کپک

آلرژی به کپک همان علائم و نشانه هایی را ایجاد می کند که در انواع دیگر آلرژی های تنفسی فوقانی رخ می دهد. علائم و نشانه های رینیت آلرژیک ناشی از آلرژی به کپک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عطسه کردن
  • آبریزش یا گرفتگی بینی
  • سرفه و آبریزش از بینی
  • خارش چشم، بینی و گلو
  • چشمان اشک آلود
  • پوست خشک و پوسته پوسته

علائم آلرژی به کپک از فردی به فرد دیگر متفاوت است و از خفیف تا شدید متغیر است. ممکن است در طول سال علائم یا علائمی داشته باشید که فقط در زمان های خاصی از سال شعله ور شوند. هنگامی که هوا مرطوب است یا زمانی که در فضاهای سرپوشیده یا بیرونی که غلظت بالایی از کپک دارند، ممکن است متوجه علائم شوید.

علل ایجاد آلرژی

مانند هر آلرژی، علائم آلرژی کپک توسط یک پاسخ بیش از حد حساس سیستم ایمنی ایجاد می شود. وقتی اسپورهای کپک کوچک و معلق در هوا را استنشاق می کنید، بدن شما آنها را به عنوان مهاجمان خارجی می شناسد و آنتی بادی های ایجاد کننده آلرژی را برای مبارزه با آنها تولید می کند.

قرار گرفتن در معرض هاگ های کپک می تواند بلافاصله واکنش ایجاد کند یا واکنش را به تاخیر بیاندازد.

گیاهانی که آلرژی به کپک را درمان می کنند

برخی از گیاهان دارویی می توانند به مدیریت آلرژی به کپک کمک کنند. این موارد شامل موارد زیر است:

  1. سیر

سیر دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ضد آسم است. سیر خام دارای توانایی های ضد قارچی شگفت انگیزی است، چیزی که بدن شما زمانی که در معرض کپک قرار می گیرد به آن نیاز دارد. سیر به از بین بردن قارچ ها، کپک ها و مخمرها کمک می کند.

نحوه استفاده:

  • هر روز ۲ تا ۳ حبه سیر بجوید تا علائم آلرژی به کپک را از بین ببرید.
  • سه تا 4 حبه سیر خرد شده را در یک فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید، مایع را در یک لیوان صاف کنید، مقداری عسل خام را به آن اضافه کنید و این مقوی را دو بار در روز بنوشید تا آلرژی برطرف شود.
  • همچنین می توانید از پزشک خود بخواهید که برای شما مکمل سیر مصرف کند.
علائم آلرژی به کپک و 11 درمان گیاهی و طبیعی آن

علائم آلرژی به کپک و 11 درمان گیاهی و طبیعی آن

  1. پونه کوهی وحشی

پونه کوهی وحشی دارای خواص قارچ کشی است که برای جلوگیری یا تسکین حملات آلرژیک، کپک های داخل بدن را از بین می برد. روغن پونه کوهی واکنش های بدن به آلرژن ها و آلاینده های موجود در هوا را که باعث التهاب می شوند، مانند گرده گل و کپک، کاهش می دهد. روغن پونه کوهی به دلیل دارا بودن کارواکرول که خاصیت ضد التهابی دارد می تواند تورم، خارش، عطسه و احتقان را تسکین دهد.

نحوه استفاده:

  • پونه کوهی وحشی را به مدت 3 دقیقه در آب جوش دم کرده، مایع را در یک لیوان صاف کرده و مقداری عسل را با آن مخلوط کنید تا حل شود و بنوشید.
  1. عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می کند که رشد کپک را در داخل بدن مهار می کند و در نتیجه منبع آلرژی را به جای علائم درمان می کند.

نحوه استفاده:

  • 1 تا 2 قطره روغن عصاره برگ زیتون را روی یک گلوله پنبه بریزید و آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.
  1. اکیناسه

اکیناسه به تقویت سیستم ایمنی بدن برای تجهیز بهتر بدن در مبارزه با آلرژی به کپک معروف است و میتواند به شما در بهبودی کمک کند

نحوه استفاده:

  • چای اکیناسه بنوشید.
  1. عصاره زنجبیل

عصاره زنجبیل به اندازه داروی آنتی هیستامین لوراتادین در مهار علائم بینی در بیماران مبتلا به آسم موثر است.

نحوه استفاده:

  • چای زنجبیل بنوشید.

 

همچنین بخوانید: 12 درمان خانگی مفید برای آلرژی غذایی

 

  1. زردچوبه

زردچوبه یک گیاه ضد التهابی قوی است که می تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند. حاوی کورکومین است که خاصیت ضد حساسیت دارد و به کاهش هیستامین کمک می کند.

نحوه استفاده:

  • زردچوبه را میتوانید با چای خود بنوشید.
  1. ریحان مقدس

ریحان مقدس به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد التهابی آن شناخته شده است. به بهبود عملکرد تنفسی و کاهش علائم آلرژی کپک کمک می کند.

نحوه استفاده:

  • برگ های ریحان مقدس را دم کنید و به عنوان دمنوش مصرف کنید
  1. چریش

چریش خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و بهترین دارو برای آلرژی به کپک است. در آیورودا برای تصفیه خون و حمایت از سیستم ایمنی استفاده می شود.

نحوه مصرف:

  • برگ‌های چریش را آسیاب کرده و به شکل خمیر درآورید، یک گلوله کوچک درست کنید، آن را در عسل آغشته کنید و هر روز صبح با معده خالی آن را قورت دهید. تا یک ساعت بعد از خوردن چیزی اجتناب کنید تا چریش از سیستم عبور کند.
  1. شیرین بیان

ریشه شیرین بیان می تواند به تسکین غشاهای مخاطی تحریک شده و کاهش التهاب در دستگاه تنفسی کمک کند. ممکن است برای افرادی که علائم آلرژی کپک مرتبط با آلرژی های تنفسی دارند مفید باشد.

نحوه مصرف:

  • می توانید ریشه شیرین بیان را به عنوان چای، عصاره، پودر یا مکمل مصرف کنید.
  1. پیپالی یا فلفل بلند

پیپالی در بهبود عملکرد تنفسی و تقویت هضم استفاده می شود. این می تواند برای افراد مبتلا به آلرژی که بر دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد و سموم را از بدن خارج می کند، مفید باشد.

نحوه مصرف:

  • یک قاشق چایخوری پودر پیپالی، پودر زردچوبه، پودر زنجبیل خشک و 1 قاشق چایخوری عسل را در یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. این کادای گیاهی را برای تقویت بافت های ریه و بهبود سلامت ریه مصرف کنید.
علائم آلرژی به کپک و 11 درمان گیاهی و طبیعی آن

علائم آلرژی به کپک و 11 درمان گیاهی و طبیعی آن

  1. گودوچی

گودوچی یک گیاه تعدیل کننده سیستم ایمنی است که می تواند به بهبود مقاومت بدن در برابر آلرژی ها و عفونت ها کمک کند و در درمان آلرژی کپک استفاده می شود.

نحوه مصرف:

  • برای یک روش سنتی آسان برای لذت بردن از فواید گودوچی، ¼ تا ½ قاشق چایخوری پودر گودوچی را یک تا دو بار در روز مصرف کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در موارد زیر به پزشک یا متخصص آلرژی مراجعه کنید:

  • اگر علایم علیرغم مراقبت های توصیه شده ادامه یا بدتر شوند
  • اگر خس خس سینه شدید، سرفه و مشکلات تنفسی را تجربه می کنید که نشانه یک عارضه جدی تری به نام آسپرژیلوز برونکوپولمونری آلرژیک است که شامل پاسخ آلرژیک و التهابی به کپک می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0