topNotif

آیا می دانید چگونه کودکتان را ماساژ دهید ؟

1720 بازدید
06 تیر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آیا می دانید چگونه کودکتان را ماساژ دهید ؟

ماساژ هم برای کودک و هم برای والدین فواید زیادی دارد و موجب آرامش کودک می شود. در طول ماساژ با تماس چشمی و لمس بدن کودک رابطه عاطفی میان شما قوی تر شده و حس اعتماد به نفس و آسایش کودک افزایش می یابد.

تجربه نشان می دهد با ماساژ گریه کودک کم شده و با دفع باد درون شکم، خواب او نیز آرام و راحت خواهد بود. این نظریه هم وجود دارد که ماساژ باعث بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن کودک می شود. با این حال معمولا ماساژ دادن برای آن دسته از کودکانی که سالم و به موقع به دنیا آمده اند توصیه می شود. اگر می بینید فرزندتان کسالت دارد و یا به تازگی واکسن زده بهتر است او را ماساژ ندهید. در صورتی که در اطراف شما کلاس هایی برای یادگیری روش های ماساژ کودک وجود دارد از این امکان استفاده کنید.

نکاتی درباره ماساژ بدن نوزادان که بد نیست بدانیم !

می توان کودک را هم با لباس و هم لخت ماساژ داد. هنگام ماساژ از گرم بودن محیط اطمینان حاصل کنید. دست های شما باید تمیز و گرم باشد اگر می خواهید از روغن بچه استفاده کنید از روغن های معطر یا روغن بادام استفاده نکنید.

آیا می دانید چگونه کودکتان را ماساژ دهید ؟

آیا می دانید چگونه کودکتان را ماساژ دهید ؟

هنگام ماساژ به حالت های کودک توجه داشته باشید، ببنید آیا از ماساژ لذت می برد یا نه ؟ بعضی از کودکان بر اثر ماساژ هیجان زده می شوند و بعضی دیگر دوست دارند فقط به یک قسمت از بدن آن ها ماساژ داده شود. بهترین زمان ماساژ در فاصله میان دو وعده غذا است سعی کنید قبل و بعد از آن از ماساژ دادن کودک جدا خودداری کنید.

ماساژ سر و شانه ها !

با استفاده از نوک انگشتان یا انگشت شست با ضربه های ملایمی از قسمت وسط پیشانی شروع کنید و تا قسمت گیج گاه ادامه دهید. سپس از گردن تا شانه های او را هم به همین شکل ماساژ دهید هنگام ماساژ با لبخند و آرام با کودکتان صحبت کنید تا لذت بیشتری ببرد و آرامش بیشتری نصیبش شود هر چند این موضوع باعث قوی تر شدن پیوند عاطفی بین شما و کودک نیز خواهد شد.

 

همچنین بخوانید: بهترین روغن طبیعی برای ماساژ کودکان

 

ماساژ پا !

با ضربه های کوچک چرخشی نوک انگشتان یا فشار ملایم دست خود ماساژ را از قسمت ران ها شروع کرده تا زانوها ادامه دهید. سپس ساق پا تا مچ را ماساژ دهید، می توانید یک پا را ماساژ داده سپس پای دیگر را ماساژ دهید یا آن که همزمان روی هر دو پا کار کنید.

ماساژ دست ها و بازوها !

ضربات آرام خود را از شانه ها به سمت بازوها و دست هایش ببرید. عمل ماساژ روی دست ها می تواند همزمان روی دو دست هم صورت بگیرد، پس از دست ها به سراغ شکم بروید و با استفاده از یک دست با ضربات ملایم چرخشی ماساژ را انجام دهید.

ماساژ کف پاها !

وقتی پاها را ماساژ می دهید از ساق پا به سمت مچ و سپس کف تا پنجه پا بروید. در انتها می توانید خیلی آرام پاهای او را بچرخانید.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص ضد استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، ضد عفونی کننده قوی برای زخم ها و جراحات، رفع مشکلات هاضمه، درمان سردرد، رفع کرم روده و معده، برطرف کننده سرفه، تقویت حافظه، درمان کننده آرتروز، رماتیسم و نقرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0