بهترین روغن طبیعی برای ماساژ کودکان

4192 بازدید
18 آبان 97
بهاره
,,

بهترین روغن طبیعی برای ماساژ کودکان

حفاظت از پوست حساس نوزادان همیشه یکی از دغدغه های مادران بوده است. در حال حاضر روغن ها و لوسیون های فراوانی در بازار عرضه می شود که علاوه بر داشتن برخی مواد غیر طبیعی، هزینه های بالایی نیز دارند. استفاده از روغن های طیعی و گیاهی از قدیم بسیار متداول بوده است. همچنین ماساژ دادن کودکان با روغن بعد از حمام در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای آسیای شرقی مرسوم بوده است. در طب سنتی اعتقاد بر این است که ماساژ کودک با روغن های طبیعی باعث می شود که استخوان های کودکان قوی و پوست آن ها نرم و زیبا شود. به همین دلیل است که اکثر خانواده ها روغن های طبیعی را به کرم و لوسیون های بازاری ترجیح می دهند.

بهترین روغن طبیعی برای ماساژ کودکان

بهترین روغن طبیعی برای ماساژ کودکان

در چنین مواردی، در ذهن همه مادران این سوال پیش می آید که، کدام روغن برای ماساژ پوست بسیار نرم و حساس کودک مناسب است؟ اگر چه بهتر است برای انتخاب روغن برای ماساژ کودک، حتما با یک پزشک مشورت کنید. امروز ما می خواهیم به شما برخی از بهترین روغن های طبیعی برای ماساژ کودکان که مورد تایید پزشکان است، معرفی کنیم.

روغن بادام

در روغن بادام، ویتامین ای بیشتر از هر روغن دیگری وجود دارد. ماساژ نوزاد از روغن مغذی بادام در فصل زمستان نه تنها باعث تقویت استخوان ها می شود، بلکه پوست را نرم و لطیف می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن متداول است که در سراسر جهان برای کودکان استفاده می شود. عمدتا در کشورهای غربی به طور خاص برای ماساژ کودکان به صورت بسته بندی شده، عرضه می شود. اعتقاد بر این است که روغن زیتون رشد مو را افزایش می دهد. اگر کودک شما موهای کمی روی سر خود داشته باشد، نیم ساعت بعد از حمام کردن او را با این روغن ماساژ دهید.

 

همچنین بخوانید: آیا می دانید چگونه کودکتان را ماساژ دهید ؟

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل که به طور گسترده ای در کشورهای آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد، روغن ایده آل برای ماساژ کودک است. خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده آن، در پیشگیری از عفونت های پوستی کمک شایانی می کند و هیچ عوارض جانبی بر روی پوست حساس کودک شما ندارد. از این روغن می توان برای ماساژ کودکان و بزرگسالان استفاده کرد. ماساژ بدن با روغن نارگیل برای پوست، مو و استخوان ها بسیار سودمند است.

روغن خردل

روغن خردل مورد تایید خیلی از مادر بزرگ ها می باشد. این روغن در بسیاری از نقاط، به ویژه هند با ارزش های سنتی مصرف می شود. روغن خردل به خصوص در فصل زمستان به عنوان بهترین روغن شناخته شده است. این روغن خوراکی برای مو مناسب است، همچنین ماساژ آن به محافظت از پوست کودک از عفونت، کمک می کند. روغن خردل در زمستان های سرد به بدن گرما و به استخوان ها قدرت می دهد.

روغن حیوانی (روغن خالص)

روغن حیوانی از بدن محافظت می کند. از روغن حیوانی در زمستان، به خصوص در مناطق سرد کشور استفاده می شود. این محصول از شیر گاو و یا گوسفند به دست می آید بنابراین، عوارض جانبی نیز ندارد و برای ماساژ بسیار مناسب است.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای ماساژ کودکان بسیار مناسب است زیرا این روغن علاوه بر خاصیت ضدعفونی کننده و ضدباکتری قوی، خاصیت آرام بخشی نیز دارد که می تواند به خواب کودک کمک کند. همچنین به هضم غذا کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین  را با خواص تسکین  دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0