غذاهایی برای مقابله با خستگی

1626 بازدید
24 دی 96
سمانه

با غذاهایی برای مقابله با خستگی آشنا شویم

خستگی علامتی از عدم تعادل انرژی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد، فعالیت زیاد، عدم استراحت، شرایط بدنی نامطلوب و فشارهای کاری روزانه باعث ایجاد خستگی می شوند ولی رژیم غذایی نامتعادل، عامل کلیدی در عدم توانایی و احیا دوباره انرژی از دست رفته است.

عسل !

عسل نوعی قند طبیعی است که با قند تصفیه شده تفاوت دارد، این ماده علاوه بر تامین کالری از آهن و روی غنی است، همچنین دارای ویتامین های خانواده ب، ث، سدیم، کلسیم، فسفر و منیزیم است، عسل به تعادل بدن کمک می کند و در کنار ایجاد انرژی باعث آرامش عصبی و بهبود سیستم گردش خون می شود.

در مواقعی که خستگی فکری و جسمی وجود دارد مصرف آن بسیا ر مفید است، عسل از این نظر که از یک قند (تک ساکروزی) تشکیل شده و منبعی قوی از انرژی است که به همان شکل اولیه اش جذب می شود بسیار اهمیت دارد.

غذاهایی برای مقابله با خستگی

غذاهایی برای مقابله با خستگی

مقدار مورد نیاز عسل برای مقابله با خستگی !

در خستگی های خفیف و برای به دست آوردن توان اولیه بعد از یک بیماری طولانی توصیه می شود که روزانه حداقل چهار قاشق چای خوری عسل تا ایجاد بهبودی، استفاده شود، برای موارد خستگی های خفیف تر، مصرف یک قاشق چای خوری صبح ها و یک قاشق شب ها توصیه می شود.

کودکان و مصرف عسل!

بچه های زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند، زیرا فلور طبیعی روده آنها وضعیت با ثباتی ندارد، همچنین مصرف عسل باعث افزایش خطر بیماری حساسیت در آنها می شود. برای بچه های بزرگ تر مصرف عسل خیلی مفید است زیرا باعث افزایش اشتها، تحریک تولید خون و انرژی زایی می شود، همچنین تمرکز را زیاد می کند.

کنجد برای مقابله با خستگی !

بدن برای تولید سیگمان هایی که اکسیژن عمل می کند به آهن نیاز دارد، آهن برای تهیه هموگلوبین که پروتئین مخصوص حمل اکسیژن است ضروری است این عنصر تنفس سلول های بدن را پشتیبانی می کند.

گیاه خواران می توانند دانه کنجد را به عنوان منبع غنی آهن، کلسیم، روی، فولات، ویتامین ب کمپلکس و ویتامین ای جایگزین کنند، می توانید دانه کنجد را تفت دهید و به گوشت و ماهی اضافه کنید و نیز با این روش می توانید کنجد را روی سوپ، تاس کباب یا سالاد بریزید.

 

همچنین بخوانید:  تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

 

گوشت (آهن+ ویتامین ب 12) !

مصرف گوشت قرمز برای تامین آهن و ویتامین ب 12 ضروری است، این ترکیبات برای تشکیل و بقای سیستم عصبی ضروری اند و به افزایش مقاومت بدن در مقابل خستگی کمک می کنند، انواع دیگر گوشت ماهی، پرندگان و تخم مرغ فواید مشابه دارند، غنی از پروتئین اند مغز را تحریک می کنند و به عملکرد ذهن کمک می کنند.

زردآلو !

زردآلو یا بر گه آن غنی از ویتامین ث، پتاسیم، فیبر، آهن و کلسیم است، برگه زردآلو پنج برابر بیشتر از زردآلو تازه پتاسیم دارد، استفاده از برگه زردآلو در مواقع خستگی مفرط یا زمان انجام تمرین های ورزشی توصیه می شود.

مصرف مربای زردآلو در مواقعی که احساس بی حالی می کنید توصیه می شود زیرا سرشار از پتاسیم است، همچنین خوردن روزانه چندین برگه زردآلو که دارای 13 درصد آهن می باشد برای تامین انرژی زنان و جلوگیری از کم خونی آنان موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بیدمشک ویژه را با خواص تقویت قلب و اعصاب، ملین، نشاط آور، رفع گرفتگی و خفقان قلب، تقویت عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0