topNotif

تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

2653 بازدید
16 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با تاثیر رنگ ها در رفع خستگی آشنا شویم

در این مطلب به فواید استفاده از رنگ ها و درمان رنگ ها برای بیماری های مختلف اشاره شده است، این درمان به نام رنگ درمانی شناخته می شود پس حتما این مطلب را مطالعه کنید تا نیروی فوق العاده رنگ ها را بشناسید.

رنگ درمانی روشی است که در آن از هماهنگی رنگ ها برای درمان استفاده می شود، بر اساس این روش رنگ انرژی است و بدن از میدان های انرژی تشکیل شده است، این روش با تحریک سیستم عصبی، بر کمبود انرژی و خستگی جسمی و ذهنی ناشی از آن غلبه می کند.

مدت ها قبل از اینکه علم متوجه فواید درمانی اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز شود، درمانگر های طبیعی از رنگ ها برای درمان بیماران استفاده می کردند، بقراط، فیلسوف یونانی، گفته است انسان باید میان جسم و روح هماهنگی برقرار کند، امروزه پزشکی طبیعی و رنگ درمانی بر پایه توزیع متعادل انرژی استوار است.

تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

رنگ به عنوان درمان !

یک جلسه رنگ درمانی، در اتاقی تاریک با اسلایدهای رنگی، لامپ های رنگی یا یک پروژکتور ساده اسلاید انجام می شود، نورهای رنگی به بخشی یا تمام بدن شخص تابیده می شود، فرد درمان شونده باید راحت باشد و بر نوری که به او تابیده می شود تمرکز کند، نور ممکن است با الگویی خاص یا مداوم تابیده شود، استفاده از آبی که در معرض نور خورشید بوده است، روش ساده و ارزانی برای تابش رنگ به بدن است، آبی که در داخل یک مخزن رنگی، حداقل یک ساعت در معرض نور خورشید بوده است، امواج انرژی آن رنگ را جذب می کند، با همین روش می توانید شکر یا روغن در معرض نور خورشید قرار گرفته تهیه کنید.

قدرت رنگ ها :

تمامی رنگ ها بر اساس ویژگی های خود اثرات درمانی دارند و هر رنگی برای بیماری خاصی کاربرد دارد، که در اینجا به برخی از رنگ ها و فواید آنها برای بیماری های مختلف اشاره می کنم.

قرمز : این رنگ سیستم گردش خون را فعال می کند، باعث تحریک یادگیری و تمرکز می شود، قدرت و ثبات را بیشتر می کند، برای مقابله با خستگی در بدن به خصوص زمانی که دچار خستگی عمومی هستید ایده آل است. توصیه می شود از رنگ قرمز در اتاق مطالعه برای رسیدن به تمرکز و خلاقیت استفاده کنید، همچنین به هنگام نوشتن، خواندن یا هر فعالیت مغزی که موجب خستگی می شود توصیه می شود.

نارنجی : برای خستگی عصبی مفید است، باعث ارتقای وضعیت روحی و سرخوشی می شود، اگر زندگی ساکتی دارید، از این رنگ در محیط اطراف برای تحریک قدرت، اراده، بالا رفتن روحیه و تمایل برای برخاستن و حرکت کردن در محیط اطراف استفاده کنید.

زرد : این رنگ باعث شل شدن عضلات و کاهش اضطراب می شود، در مواقعی که بدبین یا ناراضی هستید کمک کننده است.

سبز : موجب تولید سلول ها در بدن، شل شدن عضلات و کاهش خستگی بینایی می شود، فشارها و حالت پرخاشگری را تخفیف می دهد و خوش بینی را تقویت می کند، این رنگ برای تخفیف آلارم و دردهای بدن موثر است و رنگی ایده آل برای اتاق استراحت است.

آبی : این رنگ آرامش و راحتی ایجاد می کند، به غلبه بر ترس کمک می کند، ماساژ زیر نور آبی به تخفیف درد و حصول نتیجه فوری و سریع کمک می کند، برای رهایی از خستگی مفید است و تاثیر دیگر درمان ها مثل ماساژ را دو چندان می کند.

بنفش : بدن را پاک سازی می کند، به دفع سموم و بهبود جریان اکسیژن در خون کمک می کند و فعالیت های مغزی را تحریک می کند، باعث افزایش جریان خون در مغز می شود، قدرت شهود را زیاد می کند، این رنگ برای محیطی که باید در آن سخت کار کنید و از قوای مغزی خود استفاده کنید بسیار مناسب است زیرا استرس و فشار را کاهش می دهد.

سفید : سیستم ایمنی را تقویت می کند، موجب تولید انرژی مثبت و روحیه خوب می شود، سایر شعاع های رنگی را توانمند تر می کند، بهترین رنگ برای محیط داخل خانه است که باعث آرامش روح و انرژی زایی مداوم می شود.

تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

تاثیر رنگ ها در رفع خستگی

رنگ های مخصوص چاکراها را بشناسیم !

روش های مشرق زمین برای قرن ها، چاکراها را به عنوان مراکز انرژی در نظر گرفته اند، هر چاکرا با یک رنگ خاص در ارتباط است که با کاربرد آن در آن نقطه انرژی طبیعی بدن متعادل می شود.

  • چاکرای روی سر : رنگ بنفش
  • چاکرای چشم سوم (در مرکز پیشانی) : نیلی
  • چاکرای گلو : فیروزه ای، آبی و آبی آسمانی
  • چاکرای قلب : سبز
  • چاکرای قفسه سینه : زرد
  • چاکرای غدد فوق کلیوی : قرمز
  • چاکرای سیستم تولید مثل : پرتقالی

پس سعی کنید از این رنگ ها برای پوشش خود استفاده کنید تا بدن متعادل و پر انرژی ای داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:  روانشناسی رنگ ها و تاثیرات آن برای بدن

 

رنگ ها را در زندگی خود بگنجانید !

آگاهی از اثرات رنگ ها موجب می شود تا از آنها در زندگی روزمره استفاده کنید، به این ترتیب انرژی حیاتی را وقتی خسته اید فعال می کنید، استفاده از رنگ ها بستگی به خلاقیت و سلیقه شخصی شما دارد، در اینجا بعضی از کاربردهای آنها را آورده ایم :

دیوارهای خانه را با نقاشی های رنگی تزیین کنید، لباس های مختلف، لامپ های فیلتره که رنگ های متفاوت منعکس می کنند، وسایل تزیینی و زیورآلات مختلف از سنگ ها یا کریستال های رنگی استفاده کنید، انتخاب غذاها بر اساس رنگشان را در برنامه غذایی خود بگنجانید، نقاشی هایی از مناظر یا دیدن مناظری که رنگ های خاص در آنها غالب هستند را در محیط خانه استفاده کنید.

دستور تهیه آب غنی شده :

مقداری آب را در یک بطری با رنگی که نیاز دارید بریزید، می توانید از یک بطری شفاف که با کاغذ رنگی پوشیده شده است نیز استفاده کنید، آب را در معرض نور خورشید از صبح تا غروب قرار دهید، سپس آن را در یک جای تاریک نگه دارید، از این آب برای درمان مشکلات مختلف استفاده می شود، می توانید از این آب روزی سه قاشق غذاخوری ترجیحا قبل از غذا یا در طول صبحانه استفاده کنید، بچه ها می توانند روزی دو قاشق از آن بخورید تا سیستم بدنشان قوی و متعادل شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کات کبود را با خواص شست و شو و بهبود زخم، رفع خارش های شدید پوستی، درمان بواسیر، رفع بوی بد عرق، ضد قارچ و آفات محصولات کشاورزی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0