topNotif

علت به وجود آمدن آکنه + درمان خانگی

2098 بازدید
28 آذر 96
سمانه

علت به وجود آمدن آکنه + درمان خانگی

کلمه آکنه اصطلاحی است که در مورد انواع نشانه ها مانند جوش، دانه های سر سفید یا سر سیاه به کار برده می شود و در شرایطی ایجاد می شوند که منافذ پوست بسته شده و به شکل ملتهب یا غیر ملتهب ظاهر می شوند. اگرچه آکنه به جز مشکلات پوستی عارضه ای دیگر ایجاد نمی کند اما در مواردی که آکنه ها شدید باشد می تواند باعث اسکار شود.

درمان آکنه به علت آن بستگی دارد. در بسیاری از بیماران و افرادی که دارای علائم خفیفی هستند، از آنجایی که مدت بیماری محدود است، پس نیازی به درمان ندارد و می توانند از درمان های خانگی برای بهبود و پیشگیری استفاده کنند اما اگر علت آکنه ویروسی یا باکتریایی باشد باید پزشک آنتی بیوتیک تجویز کند.

برای پیشگیری از آکنه باید:

  • استفاده از کرم های مرطوب کننده، بر پایه آب که ضد آکنه هستند فراموش نشود.
  • استراحت کافی داشته باشید.
  • مایعات زیادی بنوشید.
  • پوست را تمیز نگه دارید و از غذاهای پر چرب و پر ادویه دوری کنید.
  • ورزش کنید.
  • از مصرف الکل و اسعمال دخانیات پرهیز کنید.
  • روتین پوستی منظمی را رعایت کنید و از کرم پودرهای سنگین و کرم های چرب استفاده نکنید.
  • در پایان روز پوست خود را با شوینده مناسب پاکسازی کنید.

با جوش روی صورت چه کنم؟

  • اگر جوشی روی صورتتان دارید روی آن یخ بگذارید. استفاده از یخ باعث از بین رفتن التهاب و باکتری می شود.
  • ابدا جوش صورت را نکنید و فشار ندهید.
  • دو قاشق عسل و یک قاشق دارچین را ترکیب کرده و بعد شست و شو صحیح، خمیر به دست آمده را به صورت بگذارید و بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.
  • خیار پوره شده را با یک قاشق ماست و کمی روغن درخت چای ترکیب کرده و روی پوست تمیز خود بگذارید و پس 15 دقیقه بشویید.

 

علت به وجود آمدن آکنه + درمان خانگی

علت به وجود آمدن آکنه

 

علت به وجود آمدن آکنه :

آکنه یک پدیده ژنتیکی است و در بین افراد یک خانواده می چرخد. اگر پدر یا مادر شما هر دو آکنه داشتند، سه نفر از چهار فرزند هم آکنه دارند. اما اگر خواهر یا برادرتان برعکس شما صورتی بدون جوش دارند بدانید که عوامل دیگری در بیرون زدن آکنه شما دخالت دارند. فشارهای عصبی، در معرض نور آفتاب بودن، تغییرات فصلی، آب و هوا و مصرف قرص های ضد بارداری می توانند از این عوامل باشند.

علت به وجود آمدن آکنه در سنین مختلف متفاوت است ممکن است بخاطره عوامل هورمونی و یا ژنتیک باشد یا عواملی مانند آلودگی هوا یا گوشی تلفن همراه یا رو بالشتی. اما در هر صورت نمی توانید تاثیر سبک زندگی و رژیم غذایی را نادیده بگیرید، غذاهای چرب و پر ادویه برای پوست مضر هستند.

زنانی که در بیرون از خانه شاغل اند مستعدترند. آن ها مستعد فشارهای عصبی بیشتری بوده و نیز مجبورند روی پوست، کرم آرایشی داشته باشند. حال چند توصیه  برای از بین بردن این گونه جوش ها به شما می دهیم.

کرم های مصرفی خود را عوض کنید ؛

در زنان بالغ لوازم آرایشی اصلی ترین عامل برای بیرون زدن آکنه می باشند. لوازم آرایشی که دارای روغن هستند مشکل سازند. روغن این محصولات معمولا از اسیدهای چربی گرفته می شوند که از اسیدهای چرب بدن شما قوی ترند. اگر مستعد آکنه هستید، از لوازم آرایشی که مبنای روغنی نداشته باشند استفاده کنید. آزمایش ساده ای که شما می توانید آن را در خانه انجام دهید و متوجه شوید میزان چربی لوازم آرایشی تان چقدر است؛

مقداری از کرم تان را روی ورقه کاغذی (دارای بیست و پنج درصد پنبه) قرار دهید و تا بیست و چهار ساعت بماند، در این مدت روغن کرم به اطراف پخش شده و شما می توانید یک حلقه روغنی را دور کرم ببینید. هر چه حلقه بزرگتر باشد، چربی بیشتر است و از مصرف موادی که دارای حلقه بزرگ روغنی هستند اجتناب کنید. همچنین از مصرف محصولات آرایشی که ترکیبات لانولین، مایریزتیت، سولفات سدیم لاوریل، لاورث و رنگ های ث و د، روی آن ها درج شده است، باید اجتناب کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان آکنه برای پوست های چرب با ماسک های خانگی

 

مواد آرایشی را از روی صورت بشویید ؛

هر شب مواد آرایشی را به خوبی از روی پوست پاک کنید. از یک صابون ملایم دو بار در روز استفاده کنید و در طول روز چند مرتبه با آب تنها بشویید تا اثرات صابون از روی پوست برود.

اثر غذاهای دریایی روی پوست ؛

بعضی پزشکان معتقد هستند غذاهای دریایی ید دار در افرادی که مستعد آکنه هستید ایجاد آکنه می کنند. ید وارد شده در بدن، با آنچه که در غدد چربی ترشح می شود، در جریان خون مخلوط می گردد و به محض ترشح منافذ را آزرده و آکنه بیرون می زند. باید توجه داشت مصرف زیاد و بلند مدت ید باعث آکنه می شود.

علت به وجود آمدن آکنه

علت به وجود آمدن آکنه درمان آکنه

نقش قرص های ضد بارداری ؛

تحقیقات نشان می دهد که این قرص ها مانند اوورال، لواسترین، نورلسترین و نورینیل باعث آکنه می شوند. اگر آکنـه دارید، با پزشک مشورت کنید. زیرا ممکن است لازم باشد نوع قرص شما را عوض کند.

آکنه را دستکاری نکنید ؛

جوش ها و دانه های سر سفید را نباید فشار داد. با فشار دادن دانه های سر سفید، دیواره منفذ می شکند و محتویات آن به داخل پوست رفته و جوش به وجود می آید، جوش نوعی التهاب است و فشار بر آن التهاب را بیشتر می کند و شاید آلودگی نیز به آن اضافه شود. برای اینکه جوش کامل از بین برود از یک تا چهار هفته وقت لازم است، بنابراین صبور باشید و آن ها را دستکاری نکنید.

در صورتی که از داروی آکنه استفاده می کنید از نور آفتاب برحذر باشید ؛

داروهای آکنه در مقابل نور خورشید تاثیر دیگری دارند. ماندن در مقابل نور خورشید را به حداقل برسانید و از قرار گرفتن در مقابل لامپ های حرارتی مادون قرمز و استفاده کرم های ضد آفتاب نیز اجتناب کنید.

از درمان های طبیعی جهت بهبود استفاده کنید ؛

مصرف هسته انگور (ماسک انگور) باعث شادابی و جوانی پوست می شود، این هسته حاوی کلاژن و رسوراترول می باشد که این ترکیبات با پیری و چین و چروک و آکنه پوست مقابله می کند و این دانه ترشح کلاژن را زیاد کرده و پوست را محکم و مرطوب کرده و به مقابله با آکنه کمک می کند.

نکته مهم این است در صورت تشدید آکنه و جوش صورت حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن درخت چای را با خواص ضد جوش و آکنه، درمان ریزش مو، درمان تاول و زخم، ایجاد لطافت و زیبایی در پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0