topNotif

معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست

2669 بازدید
04 آبان 99
مروارید
,

معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست

از یخ برای خنک سازی آب و آب میوه استفاده می شود و بعضی اوقات افراد برای کاهش درد و درمان ورم و کوفتگی که در اثر ضربه ایجاد شده است، روی اعضا آسیب دیده قرار می دهند، اما آنچه بسیاری نمی دانند این است که می توان از یخ به عنوان ماسک صورت استفاده کرد، زیرا یخ فواید زیادی برای پوست دارد و در مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله با معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید؛

 

معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست

معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست

 

مزایای ماسک یخ برای پوست

آرامش و رهایی از علائم خستگی

پس از ساعت ها کار کردن تکه های یخ بسیار مفید و آرامبخش هستند، در موارد خستگی می توانید دو تکه یخ روی چشم ها قرار دهید، این امر به آرامش آن ها کمک کرده و خستگی آن ها را برطرف می کند.

تثبیت آرایش

ماساژ صورت با مکعب های یخ قبل از آرایش کردن کمک می کند تا آرایش صورت ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

مرطوب سازی پوست

یخ در روزهای گرم تابستان بسیار مفید است، زیرا پوست و به ویژه پوست صورت در این روزها کم آب و سفت می شود، بنابراین ماساژ یک مکعب یخ به صورت برای خنک و مرطوب کردن آن بسیار عالی است.

از شر جوش ها خلاص شوید

فرآیند ماساژ صورت با یخ منافذ باز موجود در پوست را کاهش می دهد و ترشحات روغنی پوست چرب را کاهش می دهد، در نتیجه جوش ها کاهش می یابند و از بین می روند.

مرطوب سازی و تغذیه پوست

امکان تهیه تکه های یخ از آب میوه های تازه وجود دارد و از این مکعب ها برای ماساژ صورت استفاده می شود و بدین ترتیب پوست به لطف عناصر مهمی که در میوه ها وجود دارد، خنک، مرطوب و تغذیه می شود.

درمان آفتاب سوختگی

به دلیل قابلیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی تکه های یخ، می توان با قرار دادن آن در یک تکه پارچه و گذاشتن به روی پوست صورت، اثرات آفتاب سوختگی را درمان کرد.

 

همچنین بخوانید: مزایای عجیب و غریب یخ درمانی

 

درمان سیاهی تیرگی و پف زیر چشم

با تهیه تکه های یخ از گلاب و قرار دادن آن ها روی ناحیه چشم می توانید از شر تیرگی و پف زیر چشم خلاص شوید!

احیای گردش خون در صورت

یخ توانایی زیادی در تحریک گردش خون در ناحیه صورت دارد، بنابراین باعث درخشش و نشاط آن می شود و به رفع چین و چروک و علائم پیری کمک می کند.

درمان بثورات ناشی از درجه حرارت بالا

به لطف خاصیت مرطوب کنندگی و خنک کنندگی، می توان از تکه های یخ برای درمان بثورات ناشی از دمای بالا با ساخت کمپرس سرد استفاده کرد.

رهایی از درد ناشی از برداشتن مو

برداشتن موهای زائد باعث درد و التهاب می شود و گاهی منجر به قرمزی می شود، استفاده از تکه های یخ به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

لایه برداری پوست

شما می توانید پوست را به طور طبیعی لایه برداری کنید. از مکعب های شیر یخ زده استفاده کنید، زیرا شیر حاوی اسید لاکتیک است و سلول های مرده پوست را لایه برداری کرده و به درخشش پوست کمک می کند.

یک آرایش طبیعی محسوب می شود

استفاده از مکعب های یخ برای پوست به جوان سازی پوست، لایه برداری آن، درخشش و زیبایی آن کمک می کند.

 

معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست

معجزه ماسک یخ برای زیبایی و جوانسازی پوست

 

طرز استفاده دو نوع ماسک یخ

بوسیله انواع میوه ها به همراه آب می توانید ماسک یخ درست کنید از جمله: ماسک یخ گلابی، ماسک یخ هلو، ماسک یخ انار. به وسیله دمنوش های گیاهی نیز می توانید به راحتی ماسک یخی گیاهی درست کنید، از جمله: چای سبز، گل گاوزبان، بابونه و… که در این قسمت طرز تهیه یک ماسک یخ میوه ای و یک ماسک یخ گیاهی را برای شما خواهیم گفت و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید و برای رفع آکنه، جوش و چین و چروک پوست از آن ها استفاده کنید؛

طرز تهیه ماسک خیار منجمد

این ماسک با مخلوط کردن مقادیر مساوی آب خیار تازه و گلاب تهیه شده و ترجیح داده می شود ابتدا آن را بجوشانید و سپس قبل از استفاده آن را خنک کنید، سپس این مخلوط را در یک قالب مکعب یخ قرار داده و منجمد کنید و با عبور از روی صورت و گردن از این مکعب ها استفاده کنید تا کاملا آب شوند. این ماسک برای درمان اثرات استرس و سیاهی یا تیرگی و همچنین درمان تورم زیر چشم بسیار عالیست.

 

همچنین بخوانید: روش تهیه ماسک گلاب و نشاسته برای پوست صورت

 

دستور تهیه یخ های گلاب

گلاب به کنترل چربی پوست، مرطوب سازی پوست، تسکین آن، درمان و کاهش آکنه، آفتاب سوختگی و پیری پوست کمک می کند.

مواد لازم:

  • مقداری گلاب
  • قالب های مکعب یخ
  • یک تکه پارچه نرم

طرز تهیه:

گلاب را در قالب های یخ قرار داده و منجمد کنید. صبح صورت را با پاک کننده مناسب بشویید. تعدادی مکعب یخ را داخل پارچه بپیچید. یخ را روی پوست قرار دهید و پوست خود را بوسیله آن ماساژ دهید. یخ شروع به ذوب شدن می کند. آن را به آرامی و با حرکات دورانی برای مدت یک تا دو دقیقه حرکت دهید و از قرار دادن یخ برای مدت زمان بیش از 15 دقیقه به روی پوست خودداری کنید. پوست را با یک مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. این دستور باید قبل از آرایش صبح تکرار شود.

مضرات استفاده بی رویه از یخ برای پوست

مکعب های یخی فواید زیادی دارند، اما ممکن است مضراتی نیز داشته باشند، از جمله:

  • استفاده طولانی مدت از مکعب های یخی روی پوست صورت منجر به آسیب رساندن به مویرگ های ظریف پوست می شود و بهتر است که یخ ها را در یک تکه پارچه نازک بپیچید.
  • برای جلوگیری از ایجاد سردرد برای مدت طولانی از استفاده از مکعب های یخ به طور مستقیم روی صورت خودداری کنید.
  • از ماساژ طولانی یخ روی پوست خودداری کنید و بین هر بار استفاده کمی استراحت داشته باشید. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب ممتاز را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین، معطر و خوشبو کننده، رفع درد چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0