اثرات درمانی روغن درخت چای

3294 بازدید
27 آذر 96
سمانه

آخرین به روزرسانی 14 مهر 1398

با اثرات درمانی روغن درخت چای بیشتر آشنا شوید

برای همه ما پیش آمده که دچار آفت دهان، گلودرد، دندان درد، زگیل و … شویم. خوشبختانه درمان طبیعی و ساده ای برای این قبیل ناخوشی ها وجود دارد که روغـن درخت چای یکی از آن هاست. این روغن خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی طبیعی دارد و برای درمان ناخوشی های روزمره فوق العاده است. حال در این مقاله با اثرات درمانی روغن درخت چای آشنا شوید.

پایان آفت دهان

آفت های دهانی معمولا دردناک و آزار دهنده هستند. چند قطره از روغن درخت چای می تواند به این درد پایان دهد. خواص ضد باکتریایی و ضد انگلی این روغن در چند روز، میکروب آفت را از بین می برد.

روش استفاده : 2 قطره روغن درخت چای را با 4 قطره روغن زیتون با استفاده از قطره چکان مخلوط کنید. سپس، با پنبه یا گوش پاک کن تمیز روی آفت بزنید. تا زمانی که آفت به طور کامل خوب شود روزی دو بار مصرف کنید.

 

اثرات درمانی روغن درخت چای

اثرات درمانی روغن درخت چای

 

درمان گلو درد

یکی از روش های طبیعی درمان گلو درد استفاده از روغن درخت چای می باشد. بدون شک طعم خوبی ندارد، اما غرغره با آن می تواند باکتری ها را نابود کند و شما را از گلو درد نجات بخشد.

روش استفاده : 2 قطره روغن درخت چای را با عسل مخلوط نموده و این ترکیب را رقیق کرده و روزی 3 مرتبه با آن غرغره کنید.

کاهش سرفه و علائم سرماخوردگی

در علم آروماتراپی (رایحه درمانی) استفاده از روغن درخت چای متداول است. یکی از کاربردهای این روغن رفع علائم سرماخوردگی مانند سرفه، احتقان بینی و مشکلات تنفسی می باشد.

روش استفاده: چند قطره از روغن درخت چای را روی پارچه ای که با آب گرم مرطوب شده ریخته و جهت درمان مشکلات تنفسی آن را استنشاق کنید.

از بین بردن زگیل

سایش لباس و رطوبت معمولا باعث پیدایش زگیل روی پوست می شود. این روغن باکتری ها را از بین برده و به رفع زگیل و پیشگیری از انتشار آن کمک می کند.

روش استفاده : 2 قطره روغن درخت چای را روی پنبه ریخته و به زگیل بزنید. این کار را هر روز یک یا دو مرتبه انجام دهید تا زگیل به طور کامل از بین برود.

 

همچنین بخوانید:  کاربردهای مهم روغن درخت چای

 

مقابله با دندان درد و تمیزی دهان

لثه های ملتهب و دردناک معمولا نتیجه تجمع میکروب در دهان است. روغن چای با دارا بودن خواص ضد باکتری می تواند غشای مخاط را تمیز کند و درد را تسکین بخشد. زمانی که بافت دندانی آسیب می بیند، دندان دچار پوسیدگی می شود. مهم این است که خیلی زود با این پوسیدگی مقابله کنید تا بیشتر نشده و ریشه دندان را از بین نبرد. روغن درخت چای باعث نابودی میکروب ها می شود و فلور طبیعی دهان را احیا می کند.

روش استفاده : 2 قطره روغن درخت چای را با یک روغن گیاهی دیگر مانند روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه در دهان نگه دارید. روزانه سه مرتبه این کار را تکرار کنید و البته دقت کنید که نباید روغن را قورت داد.

رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان یک مشکل آزار دهنده برای خود فرد و اطرافیان محسوب می شود. برای حل این مشکل علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان، می توانید از این روغن استفاده کنید تا نفستان کاملا خوشبو شود.

روش استفاده : روی مسواک تان یک قطره روغن درخت چای بچکانید و به آن خمیر دندان بزنید. سپس با دقت دندان هایتان را مسواک بزنید.

مقابله با عفونت های ادراری

عفونت ادراری نتیجه وجود میکروبی است که مجاری ادراری را آلوده می کند. روغن درخت چای در این بیماری می تواند به عنوان درمان کمکی داروها استفاده شود.

روش استفاده : علاوه بر داروهای مصرفی می توانید 2 قطره روغن درخت چای را با نصف قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. روغن را کف دستتان بریزید و زیر شکمتان را به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. این درمان را تا پنج روز، روزی سه مرتبه می توانید تکرار کنید.

 

اثرات درمانی روغن درخت چای

اثرات درمانی روغن درخت چای

 

رفع مشکلات مو و پوست سر

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد انگلی برای درمان مشکلات پوستی سر مانند اگزما، جوش، خارش و رفع شوره سر بسیار مفید است. همچنین، این روغن به متعادل کردن چربی پوست سر و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. روش استفاده: بین 4 تا 6 قطره از این روغن را به شامپوی خود اضافه کنید و سر خود را به هنگام استحمام با آن بشویید. توجه داشته باشید نباید از این روغن به طور مستقیم استفاده کرد و باید با شامپو رقیق شود.

رفع مشکلات پوستی

روغن چای تاثیر زیادی در سلامتی و زیبایی پوست دارد و به مقابله با مشکلات پوستی مانند آکنه کمک می کند. همچنین، روند بهبود زخم ها را تسریع می بخشد. علاوه بر پوست، برای درمان قارچ ناخن و بیماری پای ورزشکاران بسیار موثر است.

روش استفاده: می توانید 10 قطره از روغن درخت چای را با 5 قطره روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون، روغن هسته انگور یا روغن نارگیل مخلوط کرده و هفته ای یک الی دو بار آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید.

آرامش بخش مفاصل و عضلات

روغن درخت چای می تواند سبب کاهش فشارهای عضلانی شود. همچنین، سبب تسکین گرفتگی های عضلانی و دردهای مفصلی خواهد شد لذا، این روغن برای کسانی که فشار عضلانی بعد از ورزش یا بعد از کار سخت تجربه می کنند، مفید است.

روش استفاده: حدود 12 قطره از این روغن به مقدار مناسب در آب وان ریخته و یا نواحی آسیب دیده را با آن به مدت حدود نیم ساعت ماساژ دهید. شما می توانید 2 بار در هفته این روش را انجام دهید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن درخت چای را با خواص ضد جوش و آکنه، درمان ریزش مو، درمان تاول و زخم، ایجاد لطافت و زیبایی در پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0