topNotif

درمان های خانگی زگیل

2377 بازدید
14 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

درمان های خانگی زگیل

زگیل ها برآمدگی هایی کوچک و سفتی هستند که به علت ویروس پاپیلوم و از لایه اپی درم یا خارجی ترین لایه پوست بروز می کنند. زگیل ها می توانند هر جای بدن مانند گردن، دست، کمر، چانه، پاها و غیره ایجاد شوند، اما وقتی بر روی صورت ظاهر شوند، زیبایی صورت را خراب می کنند. اگر شما نیز با زگیل بر روی پوست خود روبرو شده اید، می توانید برخی از درمان های خانگی را برای تسکین این مهمانان ناخوانده روی پوست استفاده کنید و با حذف زگیل به راحتی زیبایی های طبیعی پوست خود را بازگردانید.

درمان های خانگی زگیل

درمان های خانگی زگیل

علت ها و علایم زگیل ها

از میان نظریه های گوناگون در مورد سبب شناسی زگیل، پذیرفته ترین نظریه این است که یک ویروس به نام پاپیلوم مسئول آن است. زگیل ها تنها در قسمت پاشنه پا می توانند دردناک باشند در غیر این صورت به غیر از ظاهر زشتی که دارند موجب مشکل خاصی در دیگر نقاط بدن نمی شوند.

زگیل ها ممکن است ظاهر شده و بدون هیچ دلیلی ناپدید شوند. منتهی اگر لمس شده یا خارانده شوند برخی از آن ها گسترش می یابند. بنابراین، به غیر از مواردی که آن ها با کار یک عصب تداخل کرده و یا روی عصبی که زیر آن ها هست فشار می آورند و موجب درد می شوند، سعی نکنید آن ها را بردارید. اگر هر یک از این اختلالات ایجاد شود حتما با یک پزشک مشورت کنید.

درمان های خانگی زگیل

پیاز

برای از بین بردن زگیل پیاز مفید است. برای این کار، آب یک پیاز را گرفته و روزی یک بار به طور منظم بر روی زگیل ها قرار دهید. این ماده مشکلات زگیل را حذف می کند.

عود

شما می توانید از چوب عود برای از بین بردن زگیل استفاده کنید. به همین منظور عود را روشن کرده و دود آن را بر روی قسمت هایی که زگیل است قرار دهید و آن را بلافاصله بردارید. با انجام این عمل در حدود 8 تا 10 بار، زگیل خشک می شود. به یاد داشته باشید، دود عود باید فقط بر روی زگیل ها مورد استفاده قرار گیرند.

سیب زمینی

همچنین با استفاده از سیب زمینی زگیل ها در عرض چند روز از بین می روند. برای این کار برش هایی از سیب زمینی را بر روی زگیل قرار دهید سپس خواهید دید که چگونه زگیل شما ناپدید می شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان آفت دهانی با گیاهان دارویی

 

سیب

با استفاده منظم از آب سیب، زگیل ها به تدریج محو می شوند و بعد از هفته سوم تقریبا تمام زگیل ها از بین می روند. آب سیب ها را گرفته و با پنبه بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر حداقل سه بار در روز و سه هفته از آب سیب در محل زگیل ها استفاده کنید.

سرکه سیب

برای درمان زگیل می توان از سرکه سیب نیز بهره برد. بدین منظور پنبه را به سرکه سیب آغشته کرد و روی زگیل ها بکشید. بعد از 10 دقیقه پوست خود را با آب گرم شستشو دهید.

گشنیز

گشنیز یک راه حل موثر برای رهایی از زگیل است. برای انجام این درمان، گشنیزها را شسته، خرد کرده و عصاره آن را روزانه استفاده کنید.

آلوئه ورا

شما همچنین می توانید از ژل آلوئه ورا را برای خلاص شدن از زگیل استفاده کنید. اگر آلوئه ورا در خانه داشته باشید، قطعه کوچکی از آن را برش زده و ژل تازه آن را روی زگیل قرار دهید.

سیر

با استفاده از سیر، زگیل در عرض چند روز خشک می شود. قبل از خواب، سیر را روی زگیل ها بمالید و صبح بعد از بیدار شدن، آن نواحی را شسته و تمیز کنید. استفاده از این روش به صورت روزانه می تواند زگیل ها را از بین ببرد.

انجیر

با انجیر، زگیل ها بین 3 تا 4 هفته از بین می روند. برای این کار حتما از انجیر تازه استفاده کنید. ابتدا انجیرها را له کرده، مقدار کمی از آن را در ماهی تابه گرم کرده و آن را برای 30 دقیقه روی پوست سر بگذارید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تسکین دل درد، تسکین درد آرتروز و درد زانو، رشد مژه ها، درمان کهیر و جوش سرسیاه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0