درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی

2562 بازدید
31 اردیبهشت 00
مروارید

درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی

میگرن یک بیماری ناتوان کننده و مزمن می باشد که زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. داروهای مختلفی برای پیشگیری و درمان سردرد میگرنی استفاده می شود اما برخی افراد ترجیح می دهند از درمان های طبیعی به عنوان یک درمان جایگزین و یا درمان مکمل استفاده کنند. این مقاله درمورد درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی

درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی

 

1. پرهیز از عوامل تحریک کننده میگرن

آگاهی از مواردی که موجب تحریک سردرد میگرنی می شوند بسیار ضروری می باشد. بعضی از افراد از یک دفتر برای ثبت تحریک کننده های بالقوه استفاده می کنند. تغییر در زندگی روزمره و اجتناب از تحریک کننده ها می تواند به پیشگیری از میگـرن در آینده کمک می کند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث حملات در افراد مبتلا به میگرن شود و باید تاکید کرد که تاثیر این عوامل در ایجاد سردرد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • برخی از عوامل محیطی: مانند: تغییرات آب و هوا
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • استنشاق برخی بوها و عوامل آلودگی، دود و مواد شیمیایی
  • تغییر در الگوی خواب و تعداد ساعات خواب (کمبود خواب یا خواب بیش از حد)
  • قرار گرفتن در معرض شرایط خاصی که ممکن است باعث استرس و فشار روحی شود، چه در محل کار و چه در خانه؛ مانند ازدواج، مرگ، طلاق، استرس کار غیرمنتظره یا ترک کار
  • قرار گرفتن در معرض صدمات بدنی؛ مانند آسیب دیدگی سر
  • با ورزش بیش از حد تغییرات هورمونی رخ می دهد و شایان ذکر است که اثر هورمون استروژن در فراوانی و شدت حملات میگـرن در زنان متفاوت است.
  • سردرد ممکن است در برخی از زنانی که از قرص های جلوگیری از بارداری حاوی استروژن استفاده می کنند یا از هورمون درمانی استفاده می کنند، بدتر شود و به همین ترتیب برخی از زنان باردار از افزایش تعداد یا شدت سردردهای خود رنج می برند در حالی که سایر زنان باردار علائم تشنج را بهبود و کاهش داده اند.
  • روزه گرفتن، یا خوردن یا نخوردن برخی غذاها و مواد غذایی
  • بسیاری از نمونه های غذایی که مشخص شده است باعث ایجاد میـگـرن در برخی از مبتلایان می شود، از جمله: غذاهای حاوی هیستامین، غذاهای حاوی مونو سدیم گلوتامات، شکلات، لبنیات و شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، کافئین، گوشت های فرآوری شده، و هر ماده ای که بوی قوی داشته باشد.
  • دریافت بیش از حد کافئین در بسیاری از افراد باعث تشدید علائم میگـرن می شود، در حالی که برعکس، در بعضی افراد دیگر کافئین می تواند علائم میگـرن را متوقف کند.

 

همچنین بخوانید: موثرترین و بهترین درمان گیاهی میگرن و سردرد

 

2. درمان میگرن با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس اغلب اوقات به عنوان  درمان سردرد، استرس و اضطراب استفاده می شود. طبق تحقیق کوچکی که در مجله نرولوژی اروپا منتشر شده است، استنشاق این روغن شدت سردرد میگرنی را در بعضی افراد کاهش می دهد.

3. پودر زنجبیل برای درمان میگرن

در یک تحقیق که در سال 2014 روی  100 نفر شرکت کننده انجام شده است اثر پودر زنجبیل در مقایسه با سوماتریپتان داروی معمولی میگـرن مورد بررسی قرار گرفت و محققان دریافتند که اثر زنجبیل به لحاظ آماری قابل مقایسه با داروی سوماتریپتان می باشد و استفاده کنندگان تمایل به ادامه درمان با آن را داشتند.

4. درمان میگرن با استراحت در اتاق تاریک و ساکت

بهترین کاری که می توان هنگام شروع حمله میـگرن انجام داد، رفتن به یک اتاق ساکت و تاریک و سعی در استراحت یا چرت زدن است، و یک تکه یخ بسته شده در پارچه برای پیشگیری از علائم میگرن در پیشانی یا پشت گردن قرار داده شود. بعضی افراد متوجه شده اند که استفاده از کمپرس گرم یا سرد روی پیشانی تسکین دهنده بوده و به کاهش درد میگرن بسیار کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: علت وقوع میگرن چیست و چطور به صورت طبیعی از شر آن خلاص شویم؟

 

سایر درمان های خانگی میگرن

علاوه بر این، می توانید برای تسکین علائم میگـرن این نکات را دنبال کنید:

5. ورزش منظم، از جمله ورزش های هوازی؛ پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری به دلیل نقشی که در کاهش استرس و وزن اضافی دارند و باید توجه داشت که قبل از شروع ورزش باید گرم کرد زیرا ورزش ممکن است به طور ناگهانی باعث حمله میگـرن شود.

6. در صورت بروز سردرد میگرنی می توان از گل داودی استفاده کرد و گل داودی مسکن سریع درد است و از مهمترین گیاهانی می باشد که به درمان سریع میـگرن کمک می کند.

7. اگر میگـرن به دلیل اختلال سوءهاضمه باشد، می توان از دانه رازیانه، زیتون، بره موم و ریشه گیاه اکیناسه استفاده کرد.

 

درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی

درمان فوری سردرد میگرن با 13 روش خانگی

 

8. درصورتی که سردرد با دوره چرخه قاعدگی زنان یا قبل آن همزمان شود، توصیه می شود از عصاره شیرین بیان و گلپر استفاده کنید.

9. درصورتی که بیمار دچار بیماری های کبدی نیز باشد، توصیه می شود از دانه های کنگر، گیاه دندان شیر و قارچ ریشی (گانودرما) استفاده شود.

10. اگر میـگرن ناشی از استرس روانی باشد، توصیه می شود از ریشه ماکا، آشواگاندا، جینسینگ سیبری یا جینسینگ کره ای استفاده شود.

11. برای جلوگیری از کمبود آب، مایعات به ویژه آب کافی بنوشید.

12. تمرینات ریلکسیشن و یوگا انجام دهید.

13. زمان بیدار شدن و خوابیدن و همچنین زمان خوردن وعده های غذایی را تنظیم کنید و به آن ها پایبند باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سردرد و میگرن را با خواص برطرف کننده هرگونه سردرد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0