کاهش چربی ناحیه شکم با 6 ماده غذایی فوق العاده

2343 بازدید
22 اسفند 97
بهاره
,,

کاهش چربی ناحیه شکم با 6 ماده غذایی فوق العاده

کاهش چربی ناحیه شکم به ویژه چربی های انباشته شده، کار دشواری است. عمدتا جذب چربی در نواحی شکم با سایر ارگان های بدن متفاوت است. اگر شما جز افرادی هستید که از چربی های مضر استفاده می کنید، بیشتر در خطر چاقی ناحیه شکمی هستید. هرچه میزان مصرف غذاهای پر چرب و ناسالم بیشتر، چاقی و احتمال بروز بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی نیز بیشتر می شود. اما، جای نگرانی نیست تنها با تغییر سبک زندگی (تغذیه سالم و ورزش) می توانید از شر این چربی ها خلاص شود. علاوه بر این، می توانید با استفاده از برخی مواد غذایی و گیاهان طبیعی روند سوزاندن چربی و سوخت و ساز بدن را افزایش دهید. حال در این مقاله به چگونگی کاهش چربی ناحیه شکم با 6 ماده غذایی فوق العاده، خواهم پرداخت.

 

کاهش چربی ناحیه شکم با 6 ماده غذایی فوق العاده

کاهش چربی ناحیه شکم با 6 ماده غذایی فوق العاده

 

کاهش چربی ناحیه شکم با 6 ماده غذایی فوق العاده

دانه های چیا

گیاه خواران می توانند دانه های چیا را به عنوان بهترین و ثروتمند ترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنند. بدن با استفاده از آن ها، اسید آلفا لینولنیک موجود در دانه ها را به ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزائنوئیک اسید (DHA) تبدیل می کند. همچنین، این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر های رژیمی هستند. مصرف طولانی مدت آن نیز بر روی جذب کلسیم و آهن تاثیر می گذارد. این دانه ها باعث افزایش کلسترول خوب شده و سطح تری گلیسیرید را کاهش داده در نتیجه از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری می کند.

روش استفاده

دانه های چیا را می توانید به همراه غلات دیگر در صبحانه میل کنید. همچنین، می توانید آن ها را به آب میوه ها، نوشیدنی ها، ماست و سوپ ها اضافه کنید.

چای زنجبیل

زنجبیل دارای طعم و طبع گرمی است که دمای بدن را افزایش می دهد، در نتیجه سبب افزایش سوزاندن چربی ها و بهبود هضم می شود. زنجبیل تولید هورمون کورتیزول یا همان هورمون استرس را کاهش می دهد و فرآیند سوخت و ساز و انرژی در بدن را تنظیم می کند. به همین دلیل به کاهش چربی ناحیه شکم کمک می کند.

روش استفاده

یک قطعه پوست کنده از زنجبیل تازه (یک یا دو سانتی متر) را به چهار فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه در آب بجوشد. سپس، آن را از روی حرارت برداشته و کمی آب لیمو همراه با یک قاشق غذاخوری از عسل اضافه کنید. مصرف یک فنجان از چای زنجبیل در صبح برای معده مفید است و مقدار دو تا سه فنجان از آن را برای تنظیم متابولیسم بدن و کاهش وزن بسیار مفید است.

چای سبز

چای سبز دارای فواید و مواد مغذی بسیاری است. این برگ های سبز به دلیل غنی بودن از فلاونوئیدها و کافئین، به کاهش وزن کمک می کنند. چای سبز باعث افزایش میزان متابولیسم (سوخت و ساز)، ترشح انسولین و افزایش اکسیداسیون چربی می شود. و سبب کاهش چربی در ناحیه شکم می شود.

روش استفاده

یک یا دو قاشق چایخوری از برگ چای سبز را با 5 برگ نعناع در یک لیوان آب جوش بریزید. سپس، درب لیوان یا قوری را گذاشته و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه به حال باقی بماند. حال آن را صاف کرده و نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری کوچک عسل را به آن اضافه کنید. از این دمنوش می توانید روزانه سه تا چهار فنجان بنوشید. برای اثر بخشی بیشتر، ترجیحا صبح زود و بعد از غذا آن را میل کنید.

توجه: برخی از افراد چای سبز را به نحوی اشتباه تهیه می کنند و آن را به مدت طولانی می جوشانند. اما، برای حفط کاتچین موجود در چای سبز، آن را روی حرارت مستقیم قرار ندهید و به آب جوش اضافه کنید. همچنین مدت زمان دم کشیدن آن هم نباید بیشتر از 10 دقیقه باشد.

 

همچنین بخوانید:  6 راه معجزه آسا برای رهایی از چربی ران ها

 

دارچین با عسل

دارچین متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث سوزاندن چربی های انباشته شده در بدن می شود. همچنین، سطح قند خون را تنظیم می کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد. دارچین و عسل علاوه بر حفظ سلامت اندام های داخلی بدن، باعث تناسب اندام شکل خارجی بدن نیز می شود.

روش استفاده

یک قاشق غذاخوری دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بهیک فنجان آب جوش اضافه کنید. یک فنجان از آن را صبح قبل از صبحانه و یک فنجان دیگر قبل از خواب در شب، میل کنید.

جعفری

اگر روزانه به برنامه غذایی خود جعفری را اضافه کنید، باعث کاهش وزن و از بین رفتن چربی شکم می شود. علاوه بر این، جعفری کلیه ها را پاکسازی می کرده و عفونت های دستگاه ادراری را درمان می کند. همچنین، با خاصیت سم زدایی قوی، سموم مضر انباشته شده در بدن را از راه ادرار دفع می کند و از احتباس مایعات در بدن، جلوگیری می کند. استفاده از عصاره یا دمنوش جعفری، دو تا سه فنجان در روز برای کاهش چربی ناحیه شکم موثر است، اما بیشتر از این توصیه نمی شود.

روش استفاده

پنج قاشق غذا خوری جعفری خرد شده را به چهار فنجان آب جوش معادل یک لیتر اضافه کنید. جعفری را برای مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس، آن را صاف کرده و بنوشید.

سیر

سیر خواص منحصر به فردی برای مبارزه با چربی و افزایش وزن، کاهش فشار خون سیستولیک (حداکثر یا ماگزیمم فشار) و دیاستولیک (حداقل فشار یا مینیموم) را کاهش می دهد و تری گلیسیرید را نیز محدود می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که سیر اثر خاصی بر تشکیل لیپیدها دارد و به بافت های چرب حمله می کند.

روش استفاده

یک حبه سیر را با معده خالی در صبح (ناشتا) قورت دهید .سپس، آب لیمو را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله پس از خوردن سیر بنوشید. اگر این روش هر روز انجام دهید، بعد از گذشت دو هفته کاهش چربی در ناحیه شکم را به طور محسوس مشاهده خواهید کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کاکل ذرت را با خواص جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، بهبود ورم زانو، کمک به انعقاد خون، تنظیم فشارخون بالا، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، درمان عفونت مجاری ادراری، مفید برای سندرم پیش از قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0