topNotif

دلایل بروز سلولیت و روش های درمان طبیعی آن را بشناسید

2624 بازدید
26 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

دلایل سلولیت و روش های درمان طبیعی آن را بشناسید

همه افراد به ویژه زنان در آرزوی پوست و بدن زیبا هستند اما، سلولیت به آنها اجازه نمی دهد که این آرزو به واقعیت بیانجامد. سلولیت این روزها به یکی از مشکلات شایع به ویژه در میان خانم ها تبدیل شده است. تجمع بافت چربی در نواحی بدن را چاقی موضعی یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند.

اگر چه این مشکل ممکن است در مردان رخ دهد، اما زنان قربانیان اصلی این مشکل هستند. براساس یک تحقیق، حدود 85 درصد از زنان با این مشکل مواجه هستند. با شروع بلوغ، این بیماری آغاز شده و می تواند زیبایی فیزیکی زن را در هر سن تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه،دلایل سلولیت و روش های درمان طبیعی آن را بشناسید.

دلایل بروز سلولیت

دلایل بروز سلولیت

سلولیت چیست؟

اغلب افراد سلولیت را به عنوان چاقی موضعی بدن در نظر می گیرند. اما این چربی تنها ناشی از چاقی نیست، در واقع یک لایه اضافی از چربی تولید شده در داخل پوست است که سبب ایجاد سلولیت می شود. در این حالت پوست به نظر کمی متورم می رسد و دارای پستی و بلندی است. گرچه سلولیت به سلامت جسمی آسیب نمی رساند، اما باعث می شود ظاهر پوست بدن نازیبا باشد. به دلیل وجود چربی فراوان در زنان، سلولیت به راحتی ایجاد می شود. به هر حال، سلولیت در زنان چه چاق چه لاغر وجود دارد، اما در زنان مسن، اثر آن به سرعت قابل مشاهده است. در حالی که در آقایان به علت ساختمان متفاوت بافت چربی معمولا دیده نمی شود. در عین حال باید تاکید کرد که سلولیت با چاقی موضعی کاملا متفاوت است و ممکن است در ناحیه ای دیده شود که ضخامت بافت چربی نرمال است. سلولیت بیشتر در نواحی ران، باسن و بازو ایجاد می شود.

دلایل عمده افزایش سلولیت

دلایل زیادی برای افزایش سلولیت وجود دارد. اما مهمترین این دلایل، شیوه زندگی نادرست مدرن امروزی، غذای ناسالم، وزن بیش از حد و اختلالات هورمونی است. در زندگی های امروزی، زمان برای ورزش نیست، به همین دلیل کالری در بدن سوزانده نشده و چربی اضافی در بدن جمع می شود. با توجه به عدم ورزش یا فعالیت بدنی، چاقی نیز در بدن تقویت شده که می تواند سلولیت را ترویج دهد.

این بیماری همچنین به دلیل ایستادن طولانی مدت، کار زیاد یا نشستن افزایش می یابد. استفاده از غذاهای سرخ شده، غذاهای فوری و فرآوری شده، نوشیدنی های سرد، الکل و سیگار نیز از دلایل اصلی رشد سلولیت ها هستند. به علت این مواد غذایی ناسالم، چربی بیش از حد در بدن شروع به تجمع می کند و باعث سلولیت می شود. این مشکل همچنین به دلیل تغییرات و اختلالات در هورمونهای بدن افزایش می یابد. در عین حال، به علت استرس و وراثت، سلولیت در بدن ایجاد می شود. در عین حال، پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ نیز بر گردش خون اثر می گذارد، و در نتیجه سبب سلولیت می شود.

 

همچنین بخوانید: آنچه که باید در مورد سلولیت بدانیم

 

درمان های طبیعی سلولیت

در بازار داروهای بسیاری وجود دارد که ادعا می کنند برای درمان صد در صد سلولیت مفید هستند. اما با توجه به عوارض جانبی این داروها، ممکن است بیماری های دیگر در بدن ایجاد شوند در میان درمان های طبیعی، استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی بهترین انتخاب محسوب می شوند.

روغن های گیاهی موثر در درمان سلولیت

روغن های گیاهی هیچ عارضه ای بر روی بدن ندارند و از بین بردن مشکل سلولیت است. اما، بهتر است که به منظور حفظ سلامت بدن برای درمان سلولیت با روغن های گیاهی، با پزشک مشورت کنید. از روغن های گیاهی که در درمان سلولیت موثر هستند، عبارتند از: روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس، روغن کرچک، روغن هسته انگور، روغن زیتون، روغن دانه شاه بلوط و غیره است. این روغن ها را می توانید به تنهایی یا با ترکیب دو یا سه روغن دیگر استفاده کنید. این روغن ها را کمی گرم کرده و روی نواحی درگیرسلولیت ماساژ دهید. اجازه دهید، این روغن ها به مدت یک ساعت روی پوست شما باقی بمانند سپس با آب ولرم آن ها را بشویید.

تاثیر فعالیت های ورزشی در درمان سلولیت

تمرین منظم باعث سوختن کالری اضافی در بدن شده که باعث می شود سلولیت شانس تسلط بر بدن را نداشته باشد. با تمرین های ورزشی منظم، انتقال خون در بافتهای بدن رخ می دهد، و با عرق کردن، مواد سمی از بدن نیز خارج می شوند.

استفاده از مسواک خشک (بورس خشک) در درمان سلولیت

ماساژ پوست به کمک مسواک خشک، در کاهش میزان سلولیت و بازسازی سلول های جدید و سالم موثر است. استفاده از این بورس ها در نواحی درگیر سلولیت، به جریان خون و بازسازی سلول ها کمک می کند. بهتر است مسواک خشک را روزی دو بار، قبل از حمام بر روی مناطق سلولیت دار ماساژ دهید. همچنین، استفاده از این بورس ها به همراه روغن های گیاهی نیز در کاهش سلولیت موثر هستند.

رژیم غذایی مناسب برای درمان سلولیت

سعی کنید سبک غذایی خود را تغییر دهید. از مصرف غذای فوری، غذای نا سالم، غذای سرخ شده، شراب و غیره اجتناب کنید. سیگار را ترک کنید. به رژیم غذایی روزانه خود، غذاهای مغذی از جمله میوه و سبزیجات اضافه کنید.

همچنین،انسولین ساخته شده با قند، سبب تولید چربی در بدن می شود، بنابراین مصرف قند را کاهش دهید. از خوردن چربی اشباع شده با غذا اجتناب کنید. زیرا، انسداد شریان ها شده و مواد سمی در بافت های بدن خارج نمی شود. اما، پروتئین مقدار سلولیت را کاهش می دهد، از این رو، مواد غنی از پروتئین مانند میوه ها، حبوبات، تخم مرغ، محصولات لبنی کم چربی و غیره استفاده کنید.

همچنین، ویتامین دی نقش مهمی در جلوگیری از سلولیت دارد. بدن به علت کمبود ویتامین دی ضروری برای بدن، درگیر بسیاری از بیماری ها می شود. ویتامین دی در جذب کلسیم در بدن، رشد استخوان ها و سلول ها، تقویت سیستم گوارش، افزایش سیستم ایمنی بدن و درمان التهاب در بدن کمک می کند.

ویتامین دی به راحتی در چربی جذب می شود و به چربی اضافی در بدن اجازه انباشته شدن نمی دهد. به این ترتیب احتمال ایجاد سلولیت بر روی بدن کاهش می یابد. ویتامین دی نیز در حفظ نرمی پوست و تغذیه آن مفید است. بنابراین، مصرف مقدار مناسب ویتامین دی برای حذف سلولیت از بدن بسیار مهم است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست، تسکین درد آرتروز، رشد مژه ها، درد زانو و تسکین دل درد، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0