میز کارمان را مرتب کنیم
چگونه میز کارمان را مرتب کنیم ؟
روی میزتان پر است از اطلاعات جدید و مطالبی که به تازگی وقتی می خواستید کشوهای میزتان را تمیز کنید آنجا گذاشتید. شاید روی میز شما مدارکی باشد که در انتظار مرخص شدن است، مطالبی از جواب یک تلفن، بلیت هایی برای مسابقات ورزشی مربوط به چند هفته پیش، شعری که نوشته اید، یکی دو تا تقویم و … همه روی میزتان را پر کرده است.
روی میز شما فقط باید جای اقلام خیلی ضروری و اطلاعات باشد. در اینجا است که در تصمیم گیری خلل ایجاد می شود. مقصود میز بدون لکه و تر و تمیز در تمام مدت نیست، بلکه منظور پیدا کردن همه چیز در مواقعی است که به آن نیاز دارید و اینکه همیشه فضای کاری خلوتی داشته باشید. شما باید همیشه هر چیزی را روی میزتان سرجای خودش بگذارید تا دسترسی به آن سریع و آسان باشد. از آنجا که قبلا به وسایلتان نظم و ترتیب داده و پرونده هایتان را مرتب کرده اید، باز کردن فضایی باز و اضافی برایتان راحت است.
چند نکته برای مرتب کردن میز کارتان:
ابتدا تا جایی که می توانید وسایل روی میزتان را جا به جا کنید. تمام پوشه ها باید به طور مناسبی کنار گذاشته شوند. پرونده های قدیمی و غیر فعال به اتاق بایگانی می رود. پرونده های فعال را هم توی کشوی میز بگذارید.
میز کارمان را مرتب کنیم
تمام اقلامی را که باید توزیع شود از روی میزتان بردارید و به جایی که باید برود بفرستید یا همه شان را در جعبه خروجی قرار بدهید. تصمیم قاطعانه در مورد این اقلام گرفته شده است پس نباید بیرون بماند و دور و بر پراکنده باشد.
باید نظری اجمالی به مطالب خواندنی بیندازید و براساس اهمیت هر مطلب تصمیم بگیرید. اگر در آینده ای نزدیک به آن نیاز دارید و واقعا اعتقاد دارید که وقت خواندن آن را دارید پس فوری آن را بایگانی کنید. در برابر این وسوسه که آن را برای بعد کنار بگذارید مقاومت کنید، به محض اینکه تصمیمی برای هر ورق گرفتید در موردش اقدام کنید.