میز کارمان را مرتب کنیم

2625 بازدید
12 مرداد 97
سمانه

چگونه میز کارمان را مرتب کنیم ؟

روی میزتان پر است از اطلاعات جدید و مطالبی که به تازگی وقتی می خواستید کشوهای میزتان را تمیز کنید آنجا گذاشتید. شاید روی میز شما مدارکی باشد که در انتظار مرخص شدن است، مطالبی از جواب یک تلفن، بلیت هایی برای مسابقات ورزشی مربوط به چند هفته پیش، شعری که نوشته اید، یکی دو تا تقویم و … همه روی میزتان را پر کرده است.

روی میز شما فقط باید جای اقلام خیلی ضروری و اطلاعات باشد. در اینجا است که در تصمیم گیری خلل ایجاد می شود. مقصود میز بدون لکه و تر و تمیز در تمام مدت نیست، بلکه منظور پیدا کردن همه چیز در مواقعی است که به آن نیاز دارید و اینکه همیشه فضای کاری خلوتی داشته باشید. شما باید همیشه هر چیزی را روی میزتان سرجای خودش بگذارید تا دسترسی به آن سریع و آسان باشد. از آنجا که قبلا به وسایلتان نظم و ترتیب داده و پرونده هایتان را مرتب کرده اید، باز کردن فضایی باز و اضافی برایتان راحت است.

چند نکته برای مرتب کردن میز کارتان:

ابتدا تا جایی که می توانید وسایل روی میزتان را جا به جا کنید. تمام پوشه ها باید به طور مناسبی کنار گذاشته شوند. پرونده های قدیمی و غیر فعال به اتاق بایگانی می رود. پرونده های فعال را هم توی کشوی میز بگذارید.

میز کارمان را مرتب کنیم

میز کارمان را مرتب کنیم

تمام اقلامی را که باید توزیع شود از روی میزتان بردارید و به جایی که باید برود بفرستید یا همه شان را در جعبه خروجی قرار بدهید. تصمیم قاطعانه در مورد این اقلام گرفته شده است پس نباید بیرون بماند و دور و بر پراکنده باشد.

باید نظری اجمالی به مطالب خواندنی بیندازید و براساس اهمیت هر مطلب تصمیم بگیرید. اگر در آینده ای نزدیک به آن نیاز دارید و واقعا اعتقاد دارید که وقت خواندن آن را دارید پس فوری آن را بایگانی کنید. در برابر این وسوسه که آن را برای بعد کنار بگذارید مقاومت کنید، به محض اینکه تصمیمی برای هر ورق گرفتید در موردش اقدام کنید.

رهنمودهایی برای استفاده از تقویم !

فقط از یک تقویم استفاده کنید. اگر دو یا سه تقویم اصلی داشته باشید شاید فراموش کنید که اطلاعات را از یکی به دیگری منتقل کنید. تمام تعهدات و مسئولیت هایتان را یادداشت کنید، به حافظه تان اعتماد نکنید. یادداشت کردن باعث می شود شما مسئولیت ها و تعهدات خود را در ارتباط با یکدیگر ببینید.

از قبل به تقویم خود نگاهی بیندازید تا ببنید چه کارهایی دارید. هر روز آن را بررسی کنید این کار مانع غافلگیر شدنتان می شود. روشی را انتخاب کنید که برایتان راحت ترین است. گزینه های متعددی وجود دارد. می توانید از تقویم های یک صفحه کامل برای هر روز هفته استفاده کنید یا هر نوع تقویم دیگری، عده ای هم دوست دارند از روش خلاصه نویسی استفاده کنند که برایشان مناسب تر است. تقویمی را انتخاب کنید که قسمت هایی برای یادداشت شماره تلفن و برنامه ها دارد. همه چیز را با مداد بنویسید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه مرتب و منظم باشیم !؟

 

فهرست کارهای روزانه !

فهرست کردن کارهای روزانه راهی است برای ردیابی کارهایی که باید در ظرف یکی دو روز آینده انجام شود. شما نباید بیش از 15 مورد در آن بنویسید.

کارهایی که احتمالا یادتان می رود، براساس اهمیت کار اولویت هایتان را تهیه کنید نه صرفا امور ضروری، وقتی کارهایتان را بر روی کاغذ می آورید در واقع برنامه ریزی می کنید و از اینکه هر کاری چقدر وقت می گیرد مطلع می شوید. برای به دست آوردن مجدد تمرکز حواس بعد از اینکه حواستان پرت شد موثر است.

از یک ورق کاغذ استاندارد برای فهرست نویسی استفاده کنید و آن را برای مرور سریع آماده دم دستتان بگذارید. هر دفعه یکی از کارهای فهرست را عملی کنید. حواستان باشد که اساسا زیاد آن را پر نکنید. فهرست دو صفحه ای کامل غیر واقع بینانه است، اگر فهرست شما دست و پاگیر شد، اگر به نظر رسید در کمتر از یک هفته به آن نمی رسید یا مدام خودتان را در حال نوشتن مجدد فهرست می یابید، لحظه ای را صرف بررسی استفاده مناسب از فهرست کارهایتان کنید. اگر مواردی که مکررا آن ها را جا به جا می کنید بزرگ یا وقت گیر هستند شاید استفاده از فهرستی اضافی به دردتان بخورد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0