چگونه گل کاغذی زیبا و پرگل داشته باشیم

1028 بازدید
25 اردیبهشت 02
مهربانو زهرا
,

چگونه گل کاغذی زیبا و پرگل داشته باشیم

نگهداری گل کاغذی

سلام و درود فراوان به شما دوستان همیشگی دوستداران گل و طبیعت و سبزانگشتی امیدوارم حال خودتون و گیاهان زیباتون عالی باشد. امروز سعی داریم در مورد گیاه زیبا و پر طرفدار گل کاغذی با هم این صفحه از مقاله را رقم بزنیم. نگهداری این گل خیلی راحت است و می توانید هم به عنوان طاق نصرت و آویز در ورودی منزل یا باغچه داشته و یا می  توانید اگر شرایط مورد نیازش را رعایت کنید درون گلدان بکارید و از دیدنش لذت ببرید، از اینکه تا پایان مقاله مرا همراهی می کنید سپاسگزارم.

گل کاغذی چقدر نور نیاز داره؟

گل کاغذی گیاهی بسیار جذاب و دوست داشتنی است. مناسب مناطق گرم و معمولی است. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که هوای گرم و خشکی دارد می توانید از این گیاه در فضای بیرون استفاده کنید. نیازمند نور مستقیم است. اگر از این گیاه داخل گلدان نگهداری می کنید در بالکن و فضای بیرون حتما گلدان را جایی قرار بدهید که هر روز چند ساعت آفتاب مستقیم را دریافت کند تا هم شاداب تر باشد هم کمک می کند به گلدهی بیشتر و بهتر؛

اگر از این گیاه دورن منزل نگهداری می کنید اینو بدونید که این گیاه مناسب آپارتمان نیست فقط در صورتی می توانید از این گیاه درون منزل نگهداری کنید که شما پنجره جنوبی یا شرقی داشته باشید تا در طول روز چند ساعت آفتاب مستقیم را دریافت کند در غیر این صورت علاوه بر اینکه در رشد مطلوب گیاه دچار اختلال می شود باعث می شود گیاه هرگز به گلدهی نرسد و حتی ممکن است گیاه را به مرور زمان از دست بدهید؛ پس حتما یادتون باشه گیاه گل کاغذی نیازمند نور مستقیم و آفتاب است و هرگز در مکان سایه قرار ندهید.

چگونه گل کاغذی زیبا و پرگل داشته باشیم

چگونه گل کاغذی زیبا و پرگل داشته باشیم

چطور و چقدر گل کاغذی رو آبیاری کنیم؟

برای آبیاری گل کاغذی باید بدانید که این گیاه نیازمند آبیاری فراوان و متعدد نیست؛ هر بار قرار به آبیاری گیاه است گلدان یا گیاه را سیراب کنید. اگر درون باغچه است که هیچ اما اگر درون گلدان است حتما منتظر بمانید آب اضافی از ته گلدان خارج شود. حتما زیر گلدانی را خالی کنید. برای نوبت بعد آبیاری گیاه اجازه دهید خاک گلدان کامل خشک شود هیچگاه خاک که نمدار است اقدام به آبیاری مجدد نکنید این گیاه نیازمند آبیاری زیادی نیست اما هر بار حتما باید اینقدر به گیاه آب بدهید تا به ریشه های گیاه آب برسد و تا نوبت بعدی خاک گیاه که خشک بود آبیاری کنید.

این گیاه نیازمند رطوبت بالایی نیست همان رطوبت نسبی محیط برای گیاه کافیست.

بهترین خاک برای گل کاغذی چیست؟

خاک گیاه گل کاغذی باید خاکی سبک با زهکشی بالایی باشد اگر خاک گیاه کمی سنگین باشد حتما حواستون به زهشکی گلدون باشه که سوراخ های ته گلدان حتما باز باشد تا آب اضافه از ته گلدان خارج شود؛ اگر خاکی سبک برای گیاه تهیه کنید و زهکشی گلدان (سوراخ های ته گلدان) خوب نباشد و بسته باشد گیاه به مرور زمان دچار پوسیدگی ریشه خواهد شد، ترکیبی از خاک باغچه + پرلیت + خاک برگ + و شن و ماسه یا ترکیبی از خاک برگ + پرلیت + شن و ماسه مناسب این گیاه است.

گیاه گل کاغذی را در فصل بهار وتابستان با کود های مخصوص کاکتوس ها وگیاهان گلدارهرماه تقویت کنید.

 

همچنین بخوانید: بهترین روش نگهداری گل پیونی یا گل صدتومانی در منزل و فضای باز

 

برای تکثیر گیاه گل کاغذی به دو روش کاشت بذر و قلمه زدن اقدام کنید.

تکثیر از طریق کاشت بذر:

بذر گیاه را تهیه کنید و درون خاکی سبک و مرطوب بکارید سعی کنید خاک را غرقابی نکنید فقط به اندازه ای که خاک مرطوب باشد همیشه آبپاشی کنید و در مکانی گرم دور از نور خورشید نگهداری کنید پس از چند ماه که بذرها جوانه زدن به گلدانی مجزا منتقل کنید.

تکثیر از طریق قلمه زدن ساقه: ساقه ای سالم و سرحال و چوبی (نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت نباشد) تهیه کنید حتما باید چند گره داشته باشد. به اندازه ده الی پانزده سانتی متر تهیه کنید برگ های اضافه را کات کنید و برای تسریع در ریشه زدن در هورمون ریشه زایی فرو ببرید و در خاک سبک بکارید و قلمه ها را همیشه مرطوب و گرم نگه دارید پس از مدتی شاید چند ماه قلمه ها ریشه می زنند و شما گیاهی جدید خواهید داشت.

برای تعویض گلدان گل کاغذی در فصل بهار و تابستان اقدام کنید هرگاه ریشه ها از ته گلدان بیرون زده باشند یا فضای گیاه داخل گلدان کم باشد آن را با یک گلدان یک سایز بزرگتر عوض کنید.

اگر دوست دارید که گل کاغذی شما به  گلدهی بنشیند حتما به گیاه اجازه استراحت بدهید در فصل پاییز و زمستان گیاه را به مکانی خنک منتقل کنید تا به اصطلاحی گیاه به خواب زمستانی رود و در فصل بهار و تابستان با بیدار شدن گیاهان به گل بنشیند. اگر از این گیاه درون گلدان و درحیاط نگهداری می کنید که خود به خود این روند طی می شود اما اگر از گیاه درون ساختمان و پشت پنجره نگهداری می کنید حتما اجازه بدهید گیاه به دوره استراحت و خواب زمستانی برود. همچنین اگر شما در منطقه ای سرد زندگی می کنید و زمستان های سردی دارید گیاه را کاور کنید و اگر درون گلدان است حتما به داخل منزل منتقل کنید.

اگر گیاه شما گل نمی دهد به چند دلیل است:

  1. آبیاری زیاد و نامنظم
  2. گلدانی بزرگ
  3. عدم نور کافی
  4. خشکی زیاد
  5. خاک فقیر

آبیاری زیاد باعث پوسیدگی و بیماری گیاه می شود. اگر گیاه برگ زرد کرد حتما آبیاری کمتر کنید و اگر دچار بیماری قارچی شده باشد حتما درمان کنید.

اگر روی برگ های تارهایی تنیده درهم دیدید حتما گیاه را درمان کنید با آفت کش ها یا با صابون ملایم. اگر آفت کم بود با آبپاشی زیاد کنه ها از بین نرفتن حتما سمپاسی کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد اگر سوالی داشتید کامنت بگذارید؛ مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید؛

روز و روزگاران خوش خدانگهدار.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل بنفشه خشک را با خواص ضدسرطان ریه، تسکین سر درد، ضد میگرن، رفع بی خوابی، ضد سرفه، تسکین آسم و برونشیت، تسکین سرماخوردگی و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مجتبی
    26 اسفند 1402

    بسیار عالی

    • عطارک
      29 اسفند 1402

      عرض ادب و احترام

      خوشحالیم که برای شما مفید بوده است.

      شاد و تندرست باشید.

0