topNotif

9 نکته برای کاهش فلزات سنگین از بدن

1112 بازدید
29 اسفند 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 28 اسفند 1401

9 نکته برای کاهش فلزات سنگین از بدن

فلزات سنگین مانند سرب، آرسنیک، جیوه و آلومینیوم می توانند با قرار گرفتن در معرض مزمن برای بدن سمی باشند. با این حال، بسیاری از اقلام روزمره (کلید ماشین، قفل، ظروف آلومینیومی و غیره) حاوی مقدار کمی از این فلزات هستند. این فلزات می توانند در تنظیم DNA و ساختار پروتئین اختلال ایجاد کنند و باعث اختلالات عصبی شوند.

چگونه متوجه شوید که فلزات سنگین در بدنتان زیاد است؟

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت، زمانی رخ می دهد که شما به طور تصادفی مقدار زیادی فلز سنگین مانند آب یا غذا را بخورید. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، زمانی اتفاق می افتد که شما در مدت طولانی در معرض مقادیر کمی از فلزات سنگین (به عنوان مثال، معدنچیان سرب) باشید.

هر دو نوع قرار گرفتن در معرض ممکن است باعث مسمومیت با فلزات سنگین در بدن شوند. که علائم آن تهوع، استفراغ، کم آبی بدن و لرز است

از آنجایی که اینها علائم رایجی هستند که می توانند با تعدادی از شرایط پزشکی رخ دهند، بهتر است برای تشخیص مناسب با پزشک مشورت کنید.

چگونه قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین خود را کاهش دهید؟

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فلزات سنگین استفاده کنید.

  1. آب تصفیه شده بنوشید

آب می تواند با مقادیر کمی از فلزات سنگین آلوده شود. نصب یک سیستم تصفیه آب در خانه می تواند به کاهش این ناخالصی ها کمک کند و آب آشامیدنی شما را برای استفاده ایمن کند.

می توانید از سیستم فیلتراسیون تبادل یونی، سیستم فیلتراسیون کربن فعال یا سیستم تصفیه اسمز معکوس استفاده کنید.

9 نکته برای کاهش فلزات سنگین از بدن

9 نکته برای کاهش فلزات سنگین از بدن

  1. بدن خود را پاکسازی کنید

شما می توانید سموم مضر را از بدن خود حذف کنید:

آ. بهینه سازی سلامت کبد

کبد به حذف تمام سموم از بدن کمک می کند. شما می توانید با مصرف غذاهایی که سلامت کبد را تقویت می کنند و به آنزیم های سم زدایی کمک می کنند (گریپ فروت، سبزیجات چلیپایی و غیره) و اجتناب از الکل، سطح فلزات سنگین را در بدن خود کاهش دهید. مصرف غذاهای حاوی ویتامین B6، ویتامین B12، فولات و غیره نیز ممکن است به تقویت سلامت کبد کمک کند.

ب.بهینه سازی سلامت روده

دستگاه گوارش شما حاوی تعدادی باکتری مفید است که به حفظ بدن از عوامل بیماری زا و سموم کمک می کند.

شما می توانید به افزایش میزان این باکتری های خوب کمک کنید، به خصوص اگر از سندرم تحریک پذیر (IBS) یا اسهال مکرر رنج می برید، تا سلامت روده خود را بهینه کنید. مصرف پروبیوتیک ها راه خوبی برای انجام این کار است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که پروبیوتیک هایی مانند لاکتوباسیلوس رامنوسوس به کاهش جذب جیوه و آرسنیک از روده به خون کمک می کند.

  1. مقادیر مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کنید

مصرف مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و ممکن است از شما در برابر اثرات مضر قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین محافظت کند.

می توانید سبزیجات و میوه های برگ دار تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از مکمل های مولتی ویتامین برای رفع نیازهای ویتامین و مواد معدنی خود استفاده کنید.

  1. گیاهان و ادویه ها را فراموش نکنید

گیاهان و ادویه هایی مانند سیر، زردچوبه و رزماری دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند. آنها می توانند به تقویت سیستم ایمنی شما برای مبارزه با سموم و عوامل بیماری زا کمک کنند.

 

همچنین بخوانید: 12 درمان خانگی مفید برای آلرژی غذایی

 

  1. تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی را اعمال کنید

کاهش مصرف فست فود، محدود کردن غذاهای سرخ شده و افزایش میزان مصرف میوه ها و سبزیجات تازه کلید زندگی سالم است. پس سعی کنید در رژیم غذاییتان میوه و سبزیجات را جای بدهید

  1. مصرف پلی فنول ها را افزایش دهید

پلی فنول ها می توانند به افزایش تولید آنزیمی به نام متالوتیونین کمک کنند که به حذف سموم و فلزات سنگین از بدن کمک می کند.

شما می توانید غذاهایی مانند شکلات تلخ، کاکائو و دانه های کتان را روزانه مصرف کنید زیرا دارای مقادیر زیادی پلی فنول هستند.

  1. استرس را کاهش دهید

استرس می تواند روند سم زدایی طبیعی بدن را کند کند. برای سلامتی مطلوب توصیه می شود که استرس جسمی و روحی را کاهش دهید. سعی کنید هر روز مدیتیشن کنید تا تاثیر استرس مزمن بر سلامتی خود را کاهش دهید.

9 نکته برای کاهش فلزات سنگین از بدن

9 نکته برای کاهش فلزات سنگین از بدن

  1. گشنیز مصرف کنید

گشنیز یک عامل کیلیت طبیعی است. دارای خواص سم زدایی است که می تواند به محافظت از بدن شما در برابر فلزات سنگین کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف گشنیز می تواند به کاهش میزان جذب سرب در خون کمک کند.

می توانید صبح ها یک اسموتی گشنیز و سیب بنوشید یا گشنیز تازه خرد شده را در سالاد، کاری، سوپ و غیره مصرف کنید.

  1. سم زدایی با خار مریم

خار مریم حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و مواد شیمیایی گیاهی است که ثابت شده است سم زدایی کبد را افزایش می دهد. به طور خلاصه، به کبد در دفع مواد زائد از بدن و بهبود سلامت کمک می کند. می توانید هر روز چای شیرخار یا مکمل های شیرخار را مصرف کنید.

کلام پایانی

بدن یک مکانیسم پاکسازی طبیعی دارد که به خلاص شدن از شر تمام سموم کمک می کند. برای محافظت از بدنتان در برابر آسیب، نیازی نیست سخت کار کنید.

از غذاهایی استفاده کنید که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و مصرف غذاهایی را که به شما آسیب می زند محدود می کند، و شما خوب هستید. به یاد داشته باشید، هدف شما کمک به مکانیسم دفاعی طبیعی بدن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل و گیاه خارمریم را با خواص درمان انواع بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، چربی خون، بیماری های کبدی (زردی، سیروز و آماس کبدی) و بیماری های کیسه صفرا و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مهدیار
    1 فروردین 1402

    باسلام خداقوت بسیار عالی و این خواص در گیاهان و میوه‌جات خدادیه شکرخدا

0