topNotif

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

1579 بازدید
23 آذر 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 18 آذر 1401

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

مهم ترین فواید سلامتی چغندر شامل توانایی آن در کاهش فشار خون، بهبود هضم و افزایش عملکرد ورزشی است. آنها همچنین به تسکین دژنراسیون ماکولا، بهبود گردش خون، کمک به مراقبت از پوست، جلوگیری از آب مروارید، ایجاد ایمنی و تسکین مشکلات تنفسی کمک می کنند. این فواید چغندر را می توان به غنی بودن آن در مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی نسبت داد.

خواص چغندر قند در طب سنتی

محبوب ترین فواید سلامتی چغندر شامل موارد زیر است:

  1. ممکن است فشار خون را کاهش دهد

چغندر سرشار از نیترات های غذایی است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. اکسید نیتریک به شل شدن و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند، در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد و از فشار خون بالا جلوگیری می کند. دکتر شانون آمولز، مشاور ارشد تحقیقاتی در بنیاد قلب بریتانیا، در مطالعه خود گفت: “یک لیوان آب چغندر روزانه می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد – حتی کسانی که فشار خون بالا با درمان دارویی کنترل نشده است.

  1. ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود بخشد

یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله فیزیولوژی کاربردی نشان می دهد که مصرف چغندر غنی از نیترات و کامل عملکرد دویدن را در بزرگسالان سالم بهبود می بخشد. در مطالعه دیگری، محققان دریافتند افرادی که آب چغندر می نوشند، جذب اکسیژن خود را تا 16 درصد افزایش می دهند. این بیشتر از چیزی است که یک فرد معمولی می تواند با آموزش زیاد آن را بهبود بخشد! آب چغندر نشان داده است که عملکرد ورزشی را در دوندگان، شناگران و دوچرخه سواران بهبود می بخشد و آن را به یک نوشیدنی ورزشی جالب تبدیل می کند که اکثر مردم هرگز آن را در نظر نمی گیرند.

چغندر حاوی مقدار قابل توجهی کربوهیدرات است که انرژی لازم برای فعالیت های ورزشی طولانی مدت را تامین می کند. کربوهیدرات ها بلوک های سازنده طبیعی متابولیسم انرژی هستند و چغندر آنها را بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی بسیاری از غذاهای پر کربوهیدرات دیگر تامین می کند. سطوح بهینه کربوهیدرات ها عملکرد اوج تمام واکنش های متابولیکی مهم را تضمین می کند که اندام ها را به طور موثر حفظ می کنند.

  1. ممکن است هضم را تقویت کند

در قرون وسطی، چغندر به عنوان یک درمان برای اختلالات گوارشی از جمله یبوست استفاده می شد. فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در چغندر کمک می کند تا بدن را از مواد سمی خارج کرده و سلامت گوارش را در سطح مطلوبی حفظ کند.

  1. ممکن است سلامت مغز را بهبود بخشد

چغندر به دلیل نیترات های موجود در آن، نوروپلاستی مغز را بهبود می بخشد. این نیترات ها به افزایش اکسیژن رسانی به قشر جسمی حرکتی، ناحیه ای از مغز که اغلب در مراحل اولیه زوال عقل تحت تاثیر قرار می گیرد، کمک می کند. با افزایش سن افراد، جریان خون به مغز کاهش می یابد که اغلب منجر به کاهش قدرت شناختی می شود. خوردن چغندر می تواند این روند را کند یا از آن جلوگیری کند. مطالعه منتشر شده ای تأیید می کند که آب چغندر در ترکیب با ورزش در افراد مسن می تواند تأثیر مثبت بیشتری داشته باشد.

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

  1. ممکن است باعث کاهش وزن شود

چغندر سرشار از مواد مغذی و فیبر، یک مکمل عالی برای رژیم غذایی کاهش وزن است. منیزیم و پتاسیم موجود در چغندر به سم زدایی بدن و دفع آب اضافی و جلوگیری از نفخ کمک می کند. این مواد مغذی به بهینه سازی متابولیسم و کاهش وزن اضافی کمک می کنند. آب چغندر اغلب در رژیم های سم زدایی تجویز می شود.

  1. ممکن است از کم خونی جلوگیری کند

چغندر قرمز دارای مقدار قابل توجهی آهن است که از کم خونی جلوگیری می کند و بازسازی گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. علاوه بر این، ویتامین C موجود در چغندر به افزایش جذب آهن کمک می کند.

  1. ممکن است سم زدایی کبد را ترویج کند

بر اساس یک مطالعه، بتائین موجود در چغندر، عملکرد کبد را تحریک کرده و آن را سالم نگه می دارد. همچنین، پکتین، یک فیبر محلول در آب در این سبزیجات ریشه ای، به دفع سموم از کبد کمک می کند. آنها یکی از ابر غذاها هستند که توانایی معکوس کردن کبد چرب را دارند.

  1. بهبود سلامت قلب

بتائین موجود در چغندر، یک ترکیب فعال زیستی قوی است که به کاهش سطح هموسیستئین در بدن کمک می کند. سطوح بالای هموسیستئین می تواند باعث مشکلات قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته شود. بتالین ها بیشتر به مهار التهاب مزمن در هنگام بیماری قلبی کمک می کنند. فیبر موجود در چغندر با افزایش سطح کلسترول خوب HDL به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند. این فیبر همچنین برای حذف سریع کلسترول LDL (بد) اضافی از بدن کار می کند. بنابراین، طبق مطالعه ای که منتشر شده است، مصرف چغندر به روش های مختلفی از بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید: فواید آب چغندر برای پوست و 7 دستورالعمل آن برای زیبایی پوست

 

  1. ممکن است به عنوان آفرودیزیاک عمل کند

چغندر برای هزاران سال به عنوان یک ماده تقویت کننده قوای جنسی در نظر گرفته شده است. بخشی از این امر از این واقعیت ناشی می شود که چغندر حاوی سطوح قابل توجهی از ماده معدنی بور است که به افزایش تولید هورمون های جنسی کمک می کند. این ممکن است منجر به افزایش میل جنسی، افزایش باروری، بهبود تحرک اسپرم شود. زندگی جنسی شما می تواند با اضافه کردن چغندر به رژیم غذایی خود، یک فشار قانونی و آزمایش شده در مسیر درست داشته باشد.

  1. ممکن است نقایص مادرزادی را کاهش دهد

چغندر برای زنان باردار مفید است زیرا منبع فولات ویتامین B است که به رشد ستون فقرات نوزاد کمک می کند. کمبود فولات می تواند منجر به نقایص مختلف مادرزادی مانند نقص لوله عصبی شود.

  1. ممکن است از مشکلات تنفسی جلوگیری کند

چغندر منبع ویتامین C است که می تواند به پیشگیری از علائم آسم کمک کند. این ویتامین علاوه بر محافظت در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد در بدن، فعالیت گلبول‌های سفید را که خط اصلی دفاعی بدن در برابر اجسام خارجی هستند و همچنین سموم ویروسی، باکتریایی، قارچی و تک یاخته‌ای را تحریک می‌کند. در انبوهی از عفونت ها و بیماری ها

  1. تقویت ایمنی

چغندر بسیار غنی از مواد مغذی است که به تقویت سیستم ایمنی در بدن کمک می کند و برای مبارزه با تب و سرماخوردگی شناخته شده است. ویتامین C، B کمپلکس و آنتی اکسیدان های قوی موجود در این سبزیجات ریشه ای به جلوگیری از خستگی، تسکین دردهای جزئی و کاهش التهاب کمک می کند.

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

  1. کاهش دژنراسیون ماکولا

بتاکاروتن موجود در چغندر به کاهش یا کند کردن دژنراسیون ماکولا در چشم کمک می کند. دژنراسیون ماکولا اغلب با افزایش رادیکال های آزاد همراه است که به شدت بر روند پیری زودرس بسیاری از افراد تأثیر می گذارد. بر اساس مطالعه ای که در مجله Food Chemistry منتشر شده است، بتاکاروتن شکل قدرتمندی از ویتامین A است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از چشم در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

  1. جلوگیری از آب مروارید

وجود بتاکاروتن که نوعی ویتامین A است در چغندر به پیشگیری از نابینایی ناشی از افزایش سن به نام آب مروارید کمک می کند.

  1. شکنندگی مویرگی

فلاونوئیدها و ویتامین C موجود در چغندر به حمایت از ساختار مویرگ ها، که کوچکترین رگ های خونی در بدن هستند، کمک می کند.

  1. منبع بالای فیبر

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از فیبر مانند چغندر به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک می کند. آنها حاوی فیبر محلول و نامحلول هستند. در حالی که فیبر محلول به کاهش کلسترول کمک می کند، فیبر نامحلول به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

  1. جلوگیری از سکته مغزی

چغندر غنی از پتاسیم به کاهش خطر سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی کمک می کند. پتاسیم یک گشادکننده عروق است، به این معنی که رگ های خونی را شل می کند و فشار خون را در سراسر بدن کاهش می دهد. بنابراین، مصرف کافی پتاسیم – و غذاهای حاوی پتاسیم مانند چغندر به عنوان یک غذا برای بهبود سلامت قلب توصیه می شود.

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

19 خاصیت شگفت انگیز چغندر برای سلامتی

  1. ارتقاء سلامت استخوان

مواد معدنی موجود در چغندر مانند بور، مس و منیزیم به رشد طبیعی استخوان ها و افزایش متابولیسم استخوان کمک می کند. این سبزیجات ریشه ای همچنین حاوی پتاسیم هستند که کلسیم را در بدن حفظ کرده و از دست دادن کلسیم از طریق ادرار را کاهش می دهد.

  1. ضد پیری

چغندر سرشار از فولات است و به عملکرد مطلوب و ترمیم سلول ها کمک می کند. این به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند. چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است، یک راه طبیعی برای اطمینان از درخشش پوست شما!

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم چغندر را با خواص کاهش و تسکین سرفه، سلامت کبد، تصفیه کننده خون، پشتیبانی گردش خون، سلامت قلب، تقویت حافظه و اعصاب، پیشگیری و درمان ریزش مو، پیشگیری از رشد سلول های سرطانی و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0