topNotif

بهترین تکنیک ها برای بهبود وضعیت مالی

1615 بازدید
08 آذر 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با بهترین تکنیک ها برای بهبود وضعیت مالی آشنا شوید

شاید شما هم جز افرادی باشید که علی رغم مدیریت مسائل مالی خود، تغییر چندانی در روند مالی خود احساس نمی کنید. در دنیای اقتصاد امروزی مسائل مالی و ترفندهای ارتقا وضعیت مالی یک علم محسوب می شود، به طوری که در دنیای امروز راهنماها و مشاوران بسیاری به افراد مختلف در زمینه های بهبود وضعیت زندگی و وضعیت مالی مشاوره می دهند. به همین علت تکنیک های بسیاری در زمینه مدیریت مالی وجود دارد که بسیار موثر هستند. حال در ادامه این مقاله با تکنیک هایی برای بهبود وضعیت مالی آشنا شوید.

 

بهترین تکنیک ها برای بهبود وضعیت مالی

بهترین تکنیک ها برای بهبود وضعیت مالی

 

بهترین تکنیک ها برای بهبود وضعیت مالی

1- تکنیک 30-20-50

این راهکار به شما کمک می کنید دقیقا بدانید درآمدتان را چگونه مدیریت کنید. در ابتدا مبلغ درآمد ماهانه خود را بنویسید، سپس ماشین حسابی کنار خود داشته باشید.

50% از درآمدتان را به ملزومات اختصاص دهید، ملزوماتی همانند مسکن، آب، غذا، پوشاک، اینترنت، قبض برق، کرایه ماشین و مترو، هزینه بنزین، مواد تمیز کننده خانه، مواد بهداشتی مصرف ماهانه خانواده و…. حتی پرداخت اقساط وام تحصیلی، مسکن هم جز این دسته می باشد، نیمی از درآمد ماهانه تان باید صرف این موارد شود. 20% از درآمدتان را ذخیره کنید. فرقی نمی کند هدفتان از این ذخیره سازی چیست، اما با کنار گذاشتن مبلغی برای روزهای سخت آرامش ذهنی بیشتری خواهید داشت. 30% از درآمدتان را به علایقتان اختصاص دهید. اگر به مطالعه علاقه دارید کتاب بخرید، کلاس های نویسندگی شرکت کنید. اگر به ورزش علاقه دارید لوازم مورد نیاز ورزشی خود را بخرید، در کلاس های رقص و ورزش های مختلف شرکت کنید، اطلاعاتتان در زمینه مواد غذایی را با شرکت در کلاس های تغذیه به روز کنید. اگر عاشق سفر هستید، مبلغی را برای سفرتان یا لباس مجلسی مورد نیاز برای جشن عروسی و… کنار بگذارید. اینگونه شما می دانید چه میزان پول را در کجا خرج می کنید.

2- قانون 30 روز

این قانون در واقع یک چالش برای افرادی است که به خرید علاقه مند هستند. تصور کنید وارد مرکز خریدی می شوید و لباسی توجه تان را جلب می کند یا تمایل به خرید ماشینی دارید، کاری که باید بکنید این هست 30 روز منتظر بمانید.

اگر کاغذ و مدادی همراهتان دارید نام کالا و میزان مبلغش را در آن دفتر بنویسید، اگر این طور نیست، زمانی که به خانه رسیدید آن را یادداشت کرده و در جلوی دیدتان بگذارید. 30 روز فکر کنید آیا به آن لباس یا ماشین نیاز دارید؟ در این حین مبلغی که برای خرید کالا باید بپردازید را به حساب بانکی که در آن پول هایتان را ذخیره می کنید، منتقل کنید.

در این 30 روز که تصمیم می گیرید، پس از تصمیم گیری اگر واقعا به آن کالا نیاز داشتید آن را می خرید و اگر اینطور نبود مبلغ در حساب ذخیره سازی شما باقی می ماند و برای روزهای آینده ذخیره می شود.

 

همچنین بخوانید:  حل مسائل و مشکلات مادی زوجین

 

3- بودجه بندی با پاکت نامه

آیا می دانستید خرج کردن پول نقد سختتر از خرید با کارت های بانکی است؟ طبق این قانون پیشنهاد می کنم حتما از این روش هنگام خرید استفاده کنید. در دنیای امروز معمولا همه کارها از طریق اینترنت انجام می شود، اقساط وام، خریدها، جابه جایی پول، پرداخت حقوق و… همه به طریق مجازی صورت می گیرد. زمانی که مبلغی پول در جیبتان دارید ذهنتان وسواس بیشتری برای خرید انجام می دهد و سخت تر به خرید لوازمی که نیاز دارید راضی می شود. متخصصان مالی هم این روش به عنوان یکی از تکنیک های مدیریت پول به افراد پیشنهاد می دهند.

آن ها می گویند زمانی که حقوقتان را گرفتید، چندین پاکت نامه داشته باشید و بر روی آن ها ملزومات مورد نیازتان را یادداشت کنید. به عنوان مثال خرید لوازم غذایی، خرید لباس، پرداخت قبوض، خرید کادو و… پس از آن براساس نیاز ماهانه خود مبلغی را براساس تعداد اعضای خانواده به هرکدام از این پاکت ها اختصاص دهید.

نکات ضروری برای مدیریت مسائل مالی

بودجه بندی کنید

خریدهای روزانه خود را بر روی نرم افزارهای مختلف مدیریت مالی یا کاغذ بنویسید و در آخر ماه آن ها را ارزیابی کنید. آیا کالایی خریده اید که به آن نیاز نداشتید؟ آیا درآمد و هزینه هایتان هماهنگ هستند؟ بر این اساس برای ماه آینده خود بودجه بندی کنید. پس انداز کردن و بودجه بندی را جز عادات خود قرار دهید. اینگونه استقلالتان افزایش می یابد، آگاهی مالی پیدا می کنید و کیفیت زندگیتان بهبود می یابد.

به دنبال افزایش درآمد باشید

اگر می توانید بر درآمدتان بیفزایید. در کنار شغل اصلی خود شغل دومی همچون مترجمی، تدریس، رانندگی و… داشته باشید.

صبور باشید

تکنیک هایی که گفته شد زمان بر هستند تا نتیجه دهند، اما به محض آن که نتایجش را مشاهده کردید احساس آسودگی خاطر خواهید کرد.

هوشمندانه خرید کنید

امروزه کالاهای متنوع از برندهای مختلف در طرح ها و رنگ های زیبا عقل و هوش خریدار را از سر می برد، اما شما قبل از خرید از خود بپرسید واقعا به این کالا نیاز دارم؟ آیا این کالا مورد پسند من است؟ از آن چه استفاده هایی می توانم کنم؟ با جواب دادن به سوالات خواهید فهمید چه کار لازم است که انجام دهید.

برای خودتان اهداف مالی تعیین کنید

به عنوان مثال چالش هایی همچون، سالانه x مقدار پس انداز کنید یا یک ماه خرید هوشمندانه تر داشته باشید، یا چگونه هزینه هایتان را کم کنید و… برای خود تعیین کرده و به آن ها پایبند باشید. با داشتن هدف بهتر می دانید چه کار کنید. به یاد داشته باشید بی هدف بودن تاثیر منفی بر وضعیت مالی تان دارد.

به سلامت جسمتان توجه کنید

ساعات طولانی به طور مداوم کار نکنید، هر زمان احساس کردید به استراحت یا پزشک نیاز دارید، در اسرع الوقت به آن ها مراجعه کنید. مراقبت از سلامتی خود را در اولویت قرار دهید، غذاهای سالم و خوب بخورید، به اندازه بخوابید، ورزش کنید، بخندید، ساعاتی از روز را به خودتان اختصاص دهید و به یاد داشته باشید سلامتی با ارزش ترین دارایی هر فرد است، پس آن را به خطر نیندازید.

در آخر، از روش هایی که خرجتان را کم می کنند (مانند سه تکنیکی که بالاتر گفته شد) استفاده کنید تا پس از چند ماه نتایج آن را مشاهده می کنید. در این زمینه خلاق باشید و دنبال راه های جدید برای پس انداز کردن باشید. هدف نهایی از یادگیری این تکنیک ها افزایش آگاهی و آرامش هر فرد است، پس با اشتراک گذاری این مقاله با دوستان و عزیزانتان آن ها را در زمینه مالی آگاه تر کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اذخر مکی را با خواص درمان تب، سرفه و سرماخوردگی، درمان سرطان، رفع مشکلات گوارشی، درمان کم خونی، درمان درد و التهاب مفاصل، افزایش کارایی مغز، جلوگیری از عفونت های قارچی یا باکتریایی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0