وظایف مراکز اقامتی و مسافر در هنگام سفر
وظایف مراکز اقامتی و مسافر در هنگام سفر چیست؟
وظایف مراکز اقامتی نسبت به مسافران :
- احترام به مشتری
- قیمت مناسب
- پذیرش مطلوب
- نظافت و بهداشت
- نظم و انضباط
- پاسخگویی به موقع
احترام به مشتری، مشتری یا مسافر در هنگام ورود به مرکز اقامتی به دنبال خرید محصول یا کالا نیست. او آمده است تا روح خسته از فعالیت های روزمره اش را در سایه احترام و فضای اقامتی و محیط طبیعی کمی آرامش یابد و تن بیاساید. اولین نگاه مسافر در مرکز اقامتی به دنبال یک آشنا و یک چهره شاد و متبسم می گردد. آشنای مسافر همان مهمان پذیر است که با ادب و متانت و خوش آمدگویی به مسافر درصدد خدمت بر می آید. مسلما مهمان پذیر و همکارانش دارای ویژگی هایی هستند که آن ویژگی ها احترام به مشتری را کامل تر می نماید.
وظایف مراکز اقامتی و مسافر در هنگام سفر
کارکنان در برخورد با مسافر باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
خوش آمدگویی، تبسم به لب داشتن، ظاهر آراسته داشتن، پرشور و شوق خدمت کردن، راستگو بودن، حواس جمع بودن، خوش برخورد، بذله گو و مودب، دارای درک و شعور، بیان خوب و مناسب، رفتار مناسب، ارتباط نزدیک برقرار کردن و …. جز ویژگی های کارکنان هستند.
مراحل پذیرش مطلوب، خوش آمد گویی، پذیرایی مختصر، دادن فرم پذیرش، چک کردن فرم پذیرش، اخذ مدارک مسافر، اخذ وسایل گران قیمت، راهنمایی به اتاق، کمک جهت حمل اثاثیه، پاسخ به سوالات مسافر، نحوه بهره برداری از اموال و اثاثیه ویلا، نحوه پاسخگویی به مسافر در هنگام ضرر، آرزوی سفر خوش داشتن، خداحافظی سریع جهت استراحت مسافر از مراحل مطلوب پذیرش در هتل هستند.
نظافت و بهداشت، مسافر پس از احترام و قیمت به نظافت و بهداشت محل اقامت خود اهمیت قایل است. هر چه قدر محیط تمیز و زیبا باشند در روح و روان انسان موثرتر است.