مراقبت از سلامتی در دوره بارداری

1395 بازدید
04 خرداد 97
سمانه
,

اهمیت مراقبت از سلامتی در دوره بارداری !

بعد از اجرای برنامه های قبل از بارداری و موفقیت در بارداری نوبت به مراقبت های دوران بارداری می رسد. چون در هفته های اول بارداری سلول های جنین به سرعت تقسیم می شوند و اندام های مختلف را به وجود می آورند. ادامه برنامه های غذایی در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.

اقداماتی که در این دوره باید انجام دهید !

اگر از مکمل های گیاهی استفاده می کنید به محض این که احتمال دادید باردار شده اید، مصرف آن ها را متوقف کنید. در صورتی که طبق دستور یک متخصص تغذیه درمانی عمل می کنید وی دستور جدیدی جهت مصرف دوز نگهدارنده مکمل ها به شما خواهد داد.

داشتن سطح مناسبی از تغذیه سالم و متعادل، اهمیت حیاتی در دوره حاملگی دارد. مصرف مکمل های ویتامین در طی دوره بارداری از یکی از خطرناک ترین بیماری های دوره حاملگی یعنی مسمومیت حاملگی می تواند جلوگیری کند.

مراقبت از سلامتی در دوره بارداری

مراقبت از سلامتی در دوره بارداری

تغذیه خوب !

بررسی ها نشان می دهند که زمان سو تغذیه خیلی مهم است و هر چه به ابتدای حاملگی نزدیک می شویم اثرات منفی سود تغذیه بیشتر می شود. طبیعت بسیار باهوش است، وقتی زن غذای کافی برای تغذیه بچه نداشته باشد (مثلا در شرایط قحطی) بدن کارکرد دستگاه تولید مثل را متوقف می کند تا بچه ای به وجود نیاید و در معرض سو تغذیه قرار نگیرد. دستگاه تولید مثل تنها دستگاهی است که برای زنده ماندن خود به آن نیاز نداریم، گرچه برای ادامه نسل تنها دستگاهی است که به کار می آید.

تغذیه نا کافی مادر در دوره حساس تکامل جنین (ماه های اول بارداری )، می تواند تغییرات مادام العمری در ساختمان بدن و فیزیولوژی کودک ایجاد کند. بررسی ها نشان داده اند مادرانی که به طور مکرر بچه های کم وزن به دنیا می آورند نسبت به بسیاری از عناصر غذایی دچار کمبود هستند.

کم وزنی هنگام تولد !

اگر وزن نوزادی هنگام تولد زیر 2/5 کیلوگرم باشد دچار کم وزنی است. وزن کم هنگام تولد تاثیر مهمی بر سلامت آینده کودک داشته احتمال برخی بیماری ها را افزایش می دهد. کم وزنی هنگام تولد در نوزادان دختران می تواند چند ماه بلوغ آن ها را به تاخیر اندازد.

سازمان بهداشت جهانی از دو علامت وزن هنگام تولد و طول عمر اشخاص به عنوان مقیاسی برای سنجش سطح بهداشت در ملت های مختلف استفاده می کند.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با خواص پرتقال در دوران باداری

 

تغذیه نقش مهمی در کمک به باردار شدن، داشتن بارداری سالم و داشتن بچه سالم دارد. مهمترین دوره زمانی برای حمایت های تغذیه ای در دوره بارداری چند هفته قبل از باردار شدن و بلافاصله بعد از بارداری است.

فتال پروگرامینگ !

به آن دسته از بیماری های بزرگسالی که به اتفاقات دوره جنینی مربوط می شوند فتال پروگرامینگ می گویند. مثلا برخی تحقیقات نشان داده اند که دخترانی که مادرانشان در هنگام بارداری در هفته های اول دچار قحطی شده اند در بزرگسالی خطر چاقی در آن ها بیشتر است.

البته این به معنی آن نیست که همه بیماری های بزرگسالی مربوط به اتفاقات دوره جنینی است اما معنی آن این است که اگر ما سلامت محیط رحم را از هر نظر برای بچه تضمین کنیم می توانیم از خیلی از بیماری ها در زندگی آینده کودک جلوگیری کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر کم خونی را با خواص نیرو بخش، رفع ضعف و بی حالی، رفع کم خونی (خون ساز)، رفع خستگی ، نشاط آور، بسیار مقوی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0