topNotif

فواید و مضرات لوبیاسبز چیست ؟ 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی

3310 بازدید
02 خرداد 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید و مضرات لوبیاسبز چیست ؟ 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی

لوبیاسبز از خانواده حبوبات است و یکی از قدیمی ترین گیاهان است. منشا آن آسیای غربی می باشد. در اروپا، آفریقا و آسیای میانه گسترش یافته و در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل برداشت می شود و به دلیل ارزش غذایی بالای دانه ها و غلاف های آن، مصرف آن به سرعت در جهان گسترش یافته است. این مقاله درمورد فواید و مضرات لوبیاسبز و 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید و مضرات لوبیاسبز چیست ؟ 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی

فواید و مضرات لوبیاسبز چیست ؟ 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی

 

10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی را بدانید!

1. سرشار از فسفر

یک فنجان لوبیا سبز پخته شده تقریباً 21٪ مقدار روزانه فسفر را تامین می کند.

2. سرشار از فیبر غذایی

یک فنجان لوبیا پخته شده حاوی معادل 37٪ مقدار روزانه فیبر غذایی است که می تواند به جلوگیری و رفع یبوست کمک کرده و در کاهش خطر بیماری های مزمن نقش داشته باشد.

3. درمان بیماری پارکینسون

یک مطالعه کوچک، که در Advances in Neurology منتشر شده است، بر روی گروهی از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون انجام شد و اثبات کرده است که که 12 ساعت پس از مصرف حدود 250 گرم لوبیاسبز پخته شده حرکت در بیماران پارکینسون بهبود یافته و علائم بیماری آن ها کاهش می یابد، به ویژه اگر آن ها علائم جزئی داشته باشند، و این اثر به دلیل سطح بالای آمینو اسید L-DOPA بود، اما با این وجود، تحقیقات بیشتری برای اثبات این مورد لازم است.

 

همچنین بخوانید: خواص عجیب لوبیا

 

4. حفظ سلامت استخوان

لوبیای سبز منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی از جمله مس و منیزیم است و یک فنجان لوبیای پخته شده را به ترتیب حدود 22٪ و 18٪ نیاز روزانه بدن به منیزیم و مس را برطرف می کند: هر دو (منیزیم مس) نقش مهمی در حفظ سلامت و تراکم استخوان و تقویت قدرت آن ها دارند همچنین مقادیر کم منیزیم در بدن دلیل بسیاری از مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع دوم، و بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا می باشد.

5. کاهش سطح کلسترول

یک مطالعه مقدماتی منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا، که به مدت 30 روز انجام شد و شامل 40 فرد بزرگسال مبتلا به هایپرکلسترولمی بود، نشان داد که کسانی که 90 گرم آرد لوبیای سبز پخته شده می خورند، سطح کلسترول خون پایین تری دارند و کلسترول خوب آن ها افزایش می یابد و این اثر به دلیل افزایش سطح هورمون گلوکاگون، می باشد که تنظیم سطح قند خون و کاهش سطح هورمون انسولین را نیز برعهده دارد.

6. پیشگیری از سرطان

یک مطالعه آزمایشگاهی که در سال 2012 در مجله تغذیه انگلیس منتشر شد، نشان داد که عصاره لوبیا باعث کاهش آسیب به سلول های سالم می شود و از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند و این اثر به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد.

7. فواید لوبیای سبز برای کاهش وزن

لوبیاسبز سرشار از پروتئین و فیبر می باشد که به نوبه خود به ایجاد احساس سیری و پری کمک می کنند، اما برای اثبات این رابطه تحقیقات بیشتری لازم است.

8. فواید لوبیا سبز برای زنان باردار

لوبیای سبز حاوی درصد مناسبی از فولات است که برای کاهش خطر ابتلا به نقایص مادرزادی و ناهنجاری در جنین بسیار مهم است و خوردن یک فنجان لوبیا سبز، معادل 170 گرم، حدود 40٪ از نیازهای مادران باردار در طول روز را پوشش می دهد.

 

همچنین بخوانید: با خواص لوبیا و نخود بیشتر آشنا شوید

 

9. کاهش خطر افسردگی

مصرف مقدار کافی فولات در روز خطر افسردگی را کاهش می دهد. فولات از تجمع هموسیستئین اضافی در بدن جلوگیری می کند. وجود هموسیستئین زیاد در بدن مانع رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز می شود و در تولید هورمون های سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین اختلال ایجاد می کند. این هورمون ها در تنظیم خواب، حالت خلقی و کنترل اشتها موثر می باشند.

10. حاوی ویتامین ث

لوبیا سبز خام منبع خوبی از ویتامین ث می باشد. یک فنجان لوبیا سبز حاوی 12 میلی گرم ویتامین ث است و تقریبا 25 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را تامین می کند. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین برای تولید کلاژن و محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو نیز بسیار ضروری است.

 

فواید و مضرات لوبیاسبز چیست ؟ 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی

فواید و مضرات لوبیاسبز چیست ؟ 10 فایده لوبیا سبز برای سلامتی

 

مضرات لوبیای سبز 

مصرف لوبیاسبز در برخی گروه ها با هشدارهای خاصی همراه است از جمله موارد زیر:

افرادی که از دیورتیکولیت رنج می برند:

خوردن لوبیا سبز توسط افراد مبتلا به این بیماری (یا کم خونی ناشی از کمبود هگزافسفات دهیدروژناز) توصیه نمی شود، زیرا خوردن آن ممکن است باعث کم خونی همولیتیک شود که به دلیل کمبود آنزیم گلوکز 6 تولید می شود و باعث مشکلات مختلف گلبول های قرمز خون می شود.

افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند:

بسیاری از پزشکان به افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند، به خصوص اگر از نوع اگزالات کلسیم باشند، توصیه می کنند از مصرف غذاهای غنی از اگزالات خودداری کنند زیرا ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

افرادی که از میگرن رنج می برند

همانطور که مصرف منابع تیرامین محرکی برای بروز میگرن است و به همین دلیل به افراد مبتلا به میگرن توصیه می شود از مصرف منابع غذایی مانند لوبیا سبز خودداری کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0