تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر

2639 بازدید
30 دی 99
مروارید

تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر 

سیستم ایمنی بدن نقشی اساسی در توانایی بدن در مقابله با خطر ابتلا به انواع بیماری ها، بیماری های فصلی، عفونت و سایر مشکلات سلامتی دارد. تغذیه مناسب و رژیم غذایی حاوی انواع مواد مغذی یک عامل اساسی در تقویت قدرت سیستم ایمنی بدن است و ترجیح داده می شود این عناصر از مواد غذایی، و گیاهان دارویی بدست آید و باید توجه داشت که سوء تغذیه یکی از مهمترین دلایل نقص ایمنی در سراسر جهان می باشد. این مقاله در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن با گیاهان معجزه گر می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر

تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر

 

تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر

1. گیاه گون

این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و یک مطالعه آزمایشگاهی که در سال 2012 در Fitoterapia منتشر شد، نشان داد که ریشه های گیاه گون می توانند پاسخ های ایمنی بدن را در برابر عفونت تنظیم کرده و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها تقویت کنند، شایان ذکر است که مصرف این گیاه به طور متوسط احتمالا برای بیشتر بزرگسالان ایمن است. و در آزمایشی استفاده از آن با دوز 60 گرم در روز برای مدت چهار ماه بی خطر بود. در مورد زنان باردار و شیرده نیز به آن ها توصیه می شود که از مصرف آن اجتناب کنند زیرا اطلاعات کافی در مورد ایمنی استفاده از آن برای آن ها وجود ندارد.

2. سیر

طبق یک بررسی که شامل گروهی از مطالعات آزمایشگاهی بود و در مجله تحقیقات ایمنی شناسی در سال 2015 منتشر شد، سیر می تواند سلول های ایمنی محافظ بدن را در برابر عفونت ویروسی تحریک و تقویت کند. یک مطالعه آزمایشگاهی که در ژورنال ویروس شناسی ایران در سال 2009 منتشر شد، نشان داد که عصاره سیر دارای خواص ضد آنفلوانزا است.

3. زردچوبه

کورکومین ماده موثره در گیاه زردچوبه است و خواص ضد ویروسی، باکتریایی و ضد التهابی دارد، زیرا یک آنتی اکسیدان است و به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن عمل می کند. یعنی به تنظیم عملکرد سلول ایمنی کمک می کند و بنابراین زردچوبه می تواند به طور کلی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی مفید باشد.

4. رازیانه

رازیانه می تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن به عفونت را بهبود بخشد، زیرا حاوی سلنیوم است که باعث تحریک تولید یکی از انواع سلول های ایمنی به نام سلول های T کشنده می باشد.

علاوه بر این، مطالعه ای که بر روی موش ها انجام شده و در مجله کره ای فیزیولوژی و داروسازی در سال 2015 منتشر شده است، اظهار داشت که رازیانه می تواند یک فعالیت درمانی یا بالینی در تسکین بیماری های التهابی باشد .

 

همچنین بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی سالم

 

5. اکیناسه

گیاه اکیناسه بنفش یکی از انواع گیاهانی است که با افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن، باعث کاهش عفونت ویروسی می شود. در حقیقت، اگرچه خوردن گیاه اکیناسه پس از سرماخوردگی ممکن است فایده کمی داشته باشد یا به درمان آن کمک چندانی نکند، اما اگر یک فرد سالم آن را مصرف کند، می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد.

لازم به ذکر است که طبق یک آزمایش بالینی منتشر شده در تحقیقات درمانی فعلی در سال 2015، این گیاه در مطالعات آزمایشگاهی خواص ضد آنفلوانزا را نشان داد و همچنین نشان داد که نوشیدنی اکیناسه داغ می تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و عوارض ناشی از عفونت آنفلوانزا کمک کند.

شایان ذکر است که مصرف اکیناسه برای مدت کوتاه اغلب برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود.

6. ریحان 

ریحان می تواند به مبارزه با عفونت ویروسی و افزایش ایمنی بدن کمک کند.

7. مرکبات

مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث هستند که می توانند به افزایش تولید سلول های سفید خون در بدن کمک کرده و در نتیجه با عفونت مقابله کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر

تقویت سیستم ایمنی بدن در شرایط کرونا با گیاهان معجزه گر

 

8. کیوی

این میوه همچنین منبع غنی از ویتامین ث و برخی عناصر دیگر است که سیستم ایمنی را تقویت میکنند. (فولات، ویتامین کا و پتاسیم.)

9. پاپایا

پاپایا حاوی مقدار کافی ویتامین ث است. از آنجا که یک قرص تقریباً 224٪ از مقدار توصیه شده ویتامین ث روزانه را پوشش می دهد، علاوه بر این حاوی پتاسیم و ویتامین های گروه ب و یک آنزیم گوارشی است که به عنوان ضد التهاب عمل می کند.

10. بادام

نصف فنجان بادام، یا حدود 46 دانه آن، حاوی تقریباً 100٪ از میزان توصیه شده روزانه ویتامین ای است که یک عنصر اساسی برای سلامت سیستم ایمنی بدن می باشد.

11. کلم بروکلی

کلم بروکلی علاوه بر داشتن ویتامین ث، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

12. اسفناج

توانایی اسفناج در حمایت از سیستم ایمنی بدن در مواد مغذی و آنتی اکسیدان موجود در آن نهفته است. مانند ویتامین ث، ویتامین ای، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها. دانه های آفتابگردان: این دانه ها یکی از منابع غنی ویتامین ای هستند که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند. و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش رادیکال های آزاد مضر سلول های بدن کمک می کند.

13. فلفل قرمز

این فلفل منبع خوبی از ویتامین ث است و لازم به ذکر است که فرآیند کباب کردن یا سرخ کردن فلفل قرمز برای حفظ مواد مغذی روش بهتری نسبت به جوشاندن یا بخارپز شدن است.<

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اکیناسه را با خواص پیشگیری از آنفلوانزا، مقابله با التهاب مثانه، درمان برونشیت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سلنا
    8 آبان 1402

    عالی بود

    • عطارک
      14 آبان 1402

      درود بر شما

      بسیار خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه و رضایت شما بوده است؛

      شاد و سلامت باشید

0