فواید نوشیدن شیر قبل از خواب

6252 بازدید
21 اسفند 97
بهاره
,

فواید نوشیدن شیر قبل از خواب

شیر منبع غنی از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و باکتری های مفید باشندهمچنین، حاوی مقدار کمی قند طبیعی (لاکتوز) است. شیر را به عنوان عالی ترین منبع کلسیم می شناسند که سبب رشد و تقویت استخوان ها می شود و در برابر بسیاری از مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان، بدن را محافظت می کند. اما آیا از فواید شیر برای درمان اختلالات خواب اطلاع دارید؟ بسیاری از پزشکان مصرف شیر به هنگام شب را مفید می دانند. بهتر است بدانید، فواید نوشیدن شیر قبل از خواب چیست.

 

فواید نوشیدن شیر قبل از خواب

فواید نوشیدن شیر قبل از خواب

 

خواب و سلامت بدن

 خواب خوب برای حفظ سلامت بدن ضروری است. این خطر برخی بیماری های مزمن را کاهش می دهد، سلامت مغز را حفظ می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. بهترین مدت زمان برای ساعات خواب هفت تا نه ساعت است. بسیاری از مردم نمی توانند به طور صحیح بخوابند. گاهی اوقات بیخوابی مزمن، که بیش از یک ماه طول می کشد، مشکلات سلامتی بسیاری را به همرا می آورد. علائم یک فرد مبتلا به بی خوابی عبارتند از:

  • به سختی به خواب می روند
  • بیدار شدن به سختی در هنگام صبح
  • احساس خستگی و بی حوصلگی
  • سردرد
  • دشواری در تمرکز کردن
  • مشکلات دستگاه گوارش
  • افسردگی

فواید نوشیدن شیر قبل از خواب

تغییرات در رژیم غذایی و خوردن برخی غذاها ممکن است به شما در بهبود خواب کمک کند. یکی از این مواد غذایی، شیر می باشد. نوشیدن شیر قبل از خواب می تواند به درمان بی خوابی گاه به گاه کمک کند زیرا حاوی تریپتوفان اسید آمینه مورد استفاده بدن برای تولید سروتونین و ملاتونین، مواد شیمیایی است که باعث تحریک مغز برای استراحت و خواب می شود. علاوه بر این، شیر بهترین انتخاب است زیرا در هضم را آسان تر می کنند، البته اگر مشکل عدم هضم لاکتوز نداشته باشید. همچنین، شیر حاوی باکتری های مفید است که در داخل بدن برای حفظ سلامتی سیستم گوارش کار می کنند. بنابراین، خوردن شیر به ویژه شیرهای پروبیوتیک دار، کمک می کند تا مشکلات سیستم گوارش در افراد، به ویژه مشکلات گوارشی که به دلیل بی خوابی ایجاد می شود، کاهش یابد.

لازم به ذکر است که خوردن شیر حاوی مواد کافئین دار مانند قهوه و چای به همراه شکلات، کیک، شیرینی یا شیرهای حاوی درصد بالای قند، باعث افزایش قند خون شده و منجر به اختلال با اثر تريپتوفان در شیر می شود. همچنین، از مصرف شیرهای پر چرب و غیر پاستوریزه خودداری نمایید.

فواید شیر برای بدن

حفظ سلامت روده

همان طور که در بالا ذکر شد، شیر به ویژه شیرهای پروبیوتیک دار، حاوی باکتری های سودمند هستند که در سیستم گوارشی زندگی می کند. این باکتری ها به درمان اسهال، جلوگیری از یبوست، نفخ، التهاب و تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

شیر به عنوان منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و پتاسیم به ایجاد توده استخوانی و دندان های قوی کمک می کند. شیر یکی از عالی ترین مواد غذایی برای پیشگیری از بیماری های استخوانی به ویژه پوکی استخوان است. همچنین، شیرهای حاوی ویتامین دی برای تقویت استخوان ها بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  فواید شیر و خرما و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

 

حفظ سلامت قلب

صرف نظر از شیرهای پر چرب، بیشتر محصولات لبنی با افزایش سطح کلسترول خوب در خون (HDL) و کمک به کاهش فشار خون بالا، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شیر یکی از بهترین مواد غذایی به منظور ارتقا سلامت ایمنی و جلوگیری از بیماری ها است، زیرا حاوی باکتری ها، ویتامین ها و مواد معدنی مفید مانند سلنیوم، منیزیم و روی است که همه آنها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی بدن ایفا می کنند.

کمک به کاهش وزن

شیر از پروتئین غنی است که به افزایش تولید هورمون هایی که باعث احساس سیر بودن کمک می کند. بنابراین، به کاهش وزن کمک کنید. شیر بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

نکات تغذیه ای برای کمک به خواب خوب

نکات زیر برخی از رژیم غذایی را که به خواب خوب کمک می کند، نشان می دهد که عبارتند از:

  • اجتناب از خوردن وعده های غذایی زیاد در اواخر شب که حاوی مقادیر زیاد چربی هستند. آن ها باعث بی خواب می شوند. توصیه می شود 4 ساعت قبل از خواب یک وعده غذایی سنگین را میل کنید.
  • اجتناب از غذاهایی که سبب مشکلات گوارشی در اواخر شب می شوند. هضم در طول خواب نسبتا کند است و غذاهای گرم و سنگین قبل از خواب موجب سوزش معده می شوند.
  • از مصرف کافئین در اواخر شب و قبل از خواب اجتناب کنید. زیرا کافئین خاصیت محرک و انرژی زایی دارد که خواب را به تعویق می اندازد.
  • از مصرف مایعات زیاد یک یا دو ساعت قبل از خواب اجتناب کنید. زیرا باعث می شود تا چندین بار برای دفع ادرار از خواب بیدار شوید.
  • یک رژیم متعادل و متنوع حاوی میوه ها، سبزیجات تازه، دانه ها و غلات کامل، منابع غذایی پروتئین دار و کم چربی، حفظ وزن و انجام ورزش به داشتن خواب راحت در شب کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0