topNotif

فواید بادمجان و آموزش طرز تهیه 2 نوع مربای بادمجان خوشمزه

2528 بازدید
22 آذر 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید بادمجان و آموزش طرز تهیه 2 نوع مربای بادمجان خوشمزه

فواید بادمجان برای سلامتی بسیار زیاد است و ما باید تا حد ممکن از مزایای بادمجان بهره مند شویم. این میوه که در گروه سبزیجات قرار می گیرد مصارف زیادی در غذاهای ما دارد از بادمجان دلمه ای برای درست کردن دلمه استفاده می شود و بادمجان قلمی بیشتر در خورشت ها و بصورت سرخ کرده در خوراک استفاده می شود. در شمال مردم بیشتر بادمجان را بصورت کبابی مصرف می کنند. ترشی بادمجان نیز بسیار پر طرفدار می باشد. ما در این مقاله میخواهیم طرز تهیه دو نوع مربای بادمجان خوشمزه را آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید بادمجان و آموزش طرز تهیه 2 نوع مربای بادمجان خوشمزه

فواید بادمجان و آموزش طرز تهیه 2 نوع مربای بادمجان خوشمزه

 

فواید مربای بادمجان

فواید بادمجان برای آرامش اعصاب

از بادمجان به عنوان آرام بخش اعصاب استفاده می شود. مجله پزشکی نیوانگلند در یکی از گزارش های خود در سال 1993 میلادی اظهار داشت، بادمجان حاوی درصد بالایی از نیکوتین است که به آرامش اعصاب و تنظیم خلق و خو کمک می کند.

فواید بادمجان برای تقویت قوای جنسی

بادمجان برای تقویت توانایی جنسی بسیار عالی است.

فواید بادمجان برای کاهش خطر بیماری های قلبی

برخی مطالعات نشان می دهد که بادمجان می تواند با کاهش سطح کلسترول مضر (LDL) و تری گلیسیرید در خون به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

بهبود سطح قند خون

افزودن بادمجان به رژیم غذایی، به دلیل داشتن فیبر زیاد، می تواند به بهبود سطح قند خون کمک کند، که به کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن کمک کرده و بنابراین از افزایش سریع قند خون جلوگیری می کند. بادمجان حاوی پلی فنول است که می تواند به کاهش جذب قند و افزایش دفع انسولین در بدن کمک کند.

کمک به کاهش وزن

بادمجان یک افزودنی عالی برای رژیم های کاهش وزن می باشد و این به دلیل محتوای بالای فیبر آن است که به آرامی از طریق سیستم گوارش حرکت کرده و منجر به احساس سیری می شود و علاوه بر کالری کم، مقدار غذای مصرفی در طول روز را کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

 

فواید بادمجان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

بادمجان حاوی ترکیبات بسیاری است که خاصیت ضد سرطانی دارند و به طور کلی، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات مانند بادمجان می تواند از انواع سرطان جلوگیری کند.

فواید بادمجان برای بهبود سلامت کبد

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان موجود در بادمجان می تواند از کبد در برابر انواع سموم محافظت کند.

بهبود عملکردهای شناختی

آنتوسیانین ها که به میزان زیادی در پوسته خارجی بادمجان وجود دارند، می توانند غشای سلول های مغز را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و علاوه بر تسهیل جریان خون در مغز، به انتقال مواد مغذی و دفع مواد زائد از سلول های مغز کمک کند.

طرز تهیه مربای بادمجان در 30 دقیقه

مربای بادمجان یک دستورالعمل سنتی و متمایز سوری است. این دستور صبحانه خوشمزه را امتحان کنید.

پخت و پز 60 دقیقه

مواد لازم مربای بادمجان

  • یک کیلوگرم بادمجان کوچک پوست کنده و سر آن جدا شود.
  • آب 60 میلی لیتر
  • نیم کیلوگرم شکر
  • آب لیمو 3.4 قاشق غذاخوری
  • آب یک لیمو کوچک

روش تهیه مربای بادمجان

  • بادمجان را به مدت 3 ساعت با لیمو و آب خیس کنید.
  • شکر ، آب و آبلیمو را بجوشانید.
  • بادمجان ها را به آرامی اضافه کنید و بگذارید مخلوط به آرامی و روی حرارت ملایم به مدت یک ساعت و بدون گذاشتن در آن، بجوشد و هر از گاهی به آرامی هم بزنید.
  • ظرف را از اجاق گاز برداشته  و اجازه دهید مربا خنک شود، سپس آن را در شیشه های استریل ذخیره کنید.

مزیت: شما می توانید مربا را برای یک سال کامل حفظ کنید.

 

فواید بادمجان و آموزش طرز تهیه 2 نوع مربای بادمجان خوشمزه

فواید بادمجان و آموزش طرز تهیه 2 نوع مربای بادمجان خوشمزه

 

مربای بادمجان و آجیل

مواد تشکیل دهنده:

  • یک کیلوگرم بادمجان کوچک
  • چهار لیوان آب
  •  هشت فنجان شکر
  • دو فنجان آب گرم
  • آهک چند ق غذا خوری
  • وانیل شکری یک ق چای خوری
  • مقداری آب لیمو
  • ده دانه میخک
  • پنج دانه هل
  • دو عدد دارچین
  • یک چهارم فنجان آجیل خرد شده
  • آب تا جاییکه روی بادمجان ها را بپوشاند.

طرز تهیه: بادمجان ها را یک شب در آب محتوی آهک قرار می دهیم. برای تهیه آب آهک، پودر آهک را در آب حل کرده بعد آن را صاف کنید تا ذرات معلق در آن دیده نشوند. بعد از 24 ساعت به مدت یک شب دیگر هم بادمجان ها را در آب قرار می دهیم و دراین مدت، چندین بار آب آن را عوض می کنیم.

اکنون بادمجان ها را در قابلمه به همراه مقداری آب قرار داده و می گذاریم تا بجوشد بعد از دو سه دقیقه جوش زدن آب را خالی و بادمجان ها را آبکش می کنیم و مجددا با آب تمیز و سرد می جوشانیم این عمل را چندین بار تکرار می کنیم تا زمانی که بادمجان ها پخته و آهک آن ها خارج شود.

شکر و یک لیتر آب را مخلوط و روی حرارت قرار داده، ده دانه میخک، دو چوب دارچین، پنج غلاف هل و کمی آب لیمو اضافه می کنیم و وقتی جوشید بادمجان ها را داخل آن ریخته و حرارت را کم می کنیم. شربت قوام آمده و به خورد بادمجان ها می رود. بعد آب یک عدد لیمو را به همراه وانیل شکری به مربا اضافه کرده و مربا را از روی حرارت برمی داریم. پس از خنک شدن در ظرف ریخته و در یخچال قرار میدهیم. برای سرو مربای بادمجان، بادمجان را از شربت خارج کرده، بگذارید تا آبکش شود، سپس آن را با آجیل پر کرده و سرو کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب دارچین را با خواص شل کننده عضلات (صاف)، آرامبخش، خواص آنتی بیوتیکی، چربی سوز، ضد سرطان، اشتها آور، ضد نفخ، ضد درد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0