شناخت انواع پوست و خودآرایی

1401 بازدید
05 شهریور 97
خانم راد

پوست شناسی و خود آرایی !

پوست در واقع زیربنای ظاهری انسان هاست. اگر بخواهید ساختمان زیبایی را بر پایه های سست بنیان کنید دیر یا زود فرو می ریزد. اگر سعی کنید زیبایی صورت خود را روی پوستی نازیبا و چروک خورده به جلوه در آورید خیلی زود به شکست اعتراف خواهید کرد. پس باید اول نوع پوسـت خود را بشناسید بعد از کرم یا لوسیون های مخصوص ماسک استفاده کنید و بعد به آرایش کردن صحیح یا خودآرایی بپردازید.

به طور کلی پوست به سه گروه تقسیم شده :

  1. پوست خشک
  2. پوست چرب
  3. پوست نرمال

مشخصات پوست خشک !

پوست خشک دارای منفذهای ریز و غالبا نامرئی است. صابون را تحمل نمی کند و چنانچه از صابون استفاده شود پوست جمع و کشیده و پوسته پوسته می شود. مقدار آب پوست خشک از حد معمول کمتر است و مرتب از نظر رطوبت باید کنترل شود.

مشخصات پوست چرب !

منفذهای پوست بزرگ و دارای جوش های سیاه و کوچک و ناصاف است. هنگام بیدار شدن از خواب صورت چرب است و برق می زند. در این صورت به کرم های چرب احتیاج نیست ولی از کرم های مرطوب و تقویتی استفاده می شود.

مشخصات پوست نرمال !

دانه های سیاه اصلا وجود ندارد و مقاومت کافی در مقابل عوامل خارجی مثل باد، سرما، طوفان را دارد. منفذهای آن کامل ریز و پوست آن نرم و صاف و خوشرنگ می باشد. برای این پوست باید از کرم های مرطوب کننده استفاده شود.

شناخت انواع پوست و خودآرایی

شناخت انواع پوست و خودآرایی

نکته!

پوست چرب به علت چربی زیاد باعث ایجاد جوش های ریز و یا سیاه رنگی صورت می شود. پوست های خشک خیلی زود شکسته و چروک می شود. پوست نرمال بهترین پوست است به آسانی ترک نمی خورد و از هر حیث از ناراحتی پوستی در امان است.

در اصل پوست دو نوع می باشد : پوست آبدار و پوست خشک

برای از بین بردن پوست خشک باید از کرم های مرطوب کننده استفاده شود. پوست های معمولی چون به اندازه کافی آب دارد و دیر شکسته می شود چندان احتیاج به کرم های تقویتی ندارد. اگر بخواهیم چربی پوستی را بگیریم باید از ماسک و بخور استفاده نماییم. حتی الامکان سعی کنید پوست خشک را با کرم های مخصوص چرب کنید تا از چروک آن جلوگیری کنید. اگر پوست صورت خیلی خشک شد و اهمیت ندادید زود چروک خورده و علاج ناپذیر می شود.

کمپرس کردن !

کمپرس را برای بهبودی جریان خون و نرم کردن صورت های ناراحت و جوش دارد به کار می بریم.

کمپرس گل بابونه : بابونه را به مدت یک ربع جوشانده از صافی گذرانده و با همان آب صورت را کمپرس کنید یا از عرق بابونه استفاده نمایید یعنی یک لیتر آب را در ظرفی ریخته 10 تا 20 قطره از عرق بابونه را به آن اضافه کنید. صورت را به مدت 20 دقیقه در مجاور آن نگه دارید و بعد با دستمال کاغذی صورت را به مدت 10 دقیقه بپوشانید.

طریقه بخور صورت !

ابتدا ظرفی را از آب پر کرده و روی اجاق قرار می دهیم تا بجوشد، سپس یک تکه پارچه را در آب جوش فرو می بریم و آن را می چلانیم و روی صورت می گذاریم و این عمل را چند بار تکرار می کنیم تا صورت حالت بگیرد و سپس با تکه ای پنبه که در آب جوش فرو کرده و آب آن را گرفته ایم صورت را پاک می کنیم، سپس مایع بخور را در ظرف آب جوش که روی اجاق است ریخته و صورت را روی آن می گیریم و در این حالت سر را زیر پارچه ای پنهان می کنیم که بخور کاملا به تمام صورت بخورد و سپس با حوله صورت را پاک می کنیم. برای صورت های خشک با کرم ویتامینه صورت را چرب می کنیم.

 

همچنین بخوانید: راز جوانی و خوراکی های سالم و غذاهای طبیعی

 

طرز استفاده از کرم مخصوص صورت های لک دار

کرم ضد لک را با انگشت سبابه تکه تکه به تمام صورت می مالیم و از قسمت لب ها به صورت نیم دایره به طرف خارج صورت و داخل از قسمت بالای بینی به نوک بینی و همینطور به پهلوهای بینی ادامه داده و قسمت چانه به طرف خارج و طرفین چانه از قسمت وسط پیشانی به طرف بالا و همینطور به طرفین و به همین ترتیب ادامه می دهیم و می گذاریم یک شب به صورت بماند اگر صورت حساسیت داشت، دچار سوزش و خارش می شود که در این مرحله فورا باید صورت را شست.

ماسک برطرف کننده جوش صورت

صورت هایی که جوش می زند، یک قاشق گل بابونه و یک قاشق گل ختمی را با یک لیوان آب بجوشانید و از یک صافی رد کنید خوب که صاف شد یک تکه پنبه را در آن خیس نموده و کاملا صورت را آغشته از این ماسک می کنید و مدت 20 دقیقه مکث می کنید.

برای برطرف کردن جوش صورت یک قاشق مرباخوری نشاسته را با کمی آب نیم گرم مخلوط کرده و روی چراغ می گذارید تا یک جوش کوچک بزند و حالت فرنی پیدا کند. آن را نیم گرم روی صورت می گذارید، برای مدت یک ربع ساعت که روی پوست ماند با آب نیم گرم یا شیر خوراکی بشویید.

ماسک مخمر آبجو مخصوص همه نوع پوست ها می باشد. ماسک میوه سبب شادابی و بشاشی پوست صورت می شود. بعد از هر ماسکی از بهترین نوع کرم تقویتی کوتاهی نفرمائید، به خصوص کرم دور چشم، ماسک، صورت را تغذیه می کند و خون صورت را به جریان می اندازد قبل از ماسک گذاشتن باید صورت را خوب پاک کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سبوس برنج را با خواص تغذیه کننده پوست، ضد پیری، ضد چروک، رفع سیاهی و کبودی زیر چشم، جلوگیری از آکنه، درمان ترک های پاشنه پا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0