topNotif

راه رفتن در خواب

1820 بازدید
23 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

علل راه رفتن در خواب کودکان و بزرگسالان :

راه رفتن در خواب، یکی از مشکلاتی است که معمولا در ساعات اولیه خواب بروز می‌کند و تقریبا ده تا سی درصد کودکان معمولا یک دوره از آن را تجربه می‌کنند و در بزرگسالان یک تا هفت درصد وجود دارد. این اختلال در پسران شایع تر است و بیشتر در سن چهار تا هشت سالگی اولین بروز به چشم می‌خورد و اوج آن دوازده سالگی است و پیش‌بینی می‌شود که تا پانزده سالگی علائم آن خود به‌ خود از بین برود. راه رفتن در خواب کودکان و احتمالا تا حدودی در بزرگسالان طبیعی است.

بهترین کار و شاید تنها کاری که می توان انجام داد آن است که نگذاریم فرد خواب آلوده در حین راه رفتن در خواب صدمه ای به خود بزند. بدین منظور باید پنجره ها را قفل کرد، درها را بست و مقابل راه پله ایجاد سد کرد. این عادت با گذشت زمان در کودکان بر طرف می شود. راه رفتن در خواب ممکن است در دوران بزرگسالی آغاز گردد. عواملی چون سابقه خانوادگی، مصرف الکل و محرومیت از خواب عوامل مستعد کننده فرد به این شکل می باشند.

این تصور که چنانچه این عادت از دوران کودکی تا پس از بلوغ ادامه یابد، فرد مبتلا به بیماری روانی است، کاملا اشتباه است. حالا که دانستید با یک بیماری روانی مواجه نیستید، باید بدانید با این افراد چگونه برخورد کنید.

با این افراد چگونه برخورد کنیم؟ 

فرد را از خواب بیدار نکنید. این نه به خاطر آن است که ایشان دیوانه می شود یا روح در خارج بدنشان می ماند. بلکه بدین سبب که دلیلی برای بیدار نمودن آن ها وجود ندارد. در صورتی که این افراد را از خواب بیدار کنید، که البته این کار دشواری است، آن ها وحشت زده نمی دانند چه اتفاقی افتاده است. پس چرا چنین کنیم؟ بهتر است فردی را که در خواب راه می رود به سوی بسترش هدایت کنیم.

راه رفتن در خواب

راه رفتن در خواب

درمان با هیپنوتیزم :

هیپنوتیزم، درمان شگفت انگیزی برای این افراد می باشد. در حین هیبنوتیزم متخصص ضمیر ناخودآگاه فرد را متقاعد می کند که در حین خواب باید کالبد نیز در حالت آرامش و استراحت به سر برد. به این پویندگان اطمینان ببخشید. به این افراد اطمینان دهید که راه رفتن در خواب ناشی از مشکلات روانی نیست.

دارو درمانی :

اگر این مشکل دائمی باشد و یا مشکلات دیگر ایجاد کند، پزشکان در برخی موارد دارو تجویز می کنند. البته رفتار درمانی به ویژه در کودکان ارجح و اثر بخش تر است.

 

همچنین بخوانید:  چگونه خوابی راحت داشته باشیم

 

بزگسالان می توانند به این توصیه ها عمل کنند :

  • هر شب، سر یک ساعت معین بخوابید و هر روز، سر یک ساعت معین بیدار شوید.
  • ورزش کردن روزانه به مدت بیست تا سی دقیقه می‌تواند به خوابیدن کمک کند. هر چند فعالیت قبل از خواب باعث بی خوابی می‌شود، بنابراین حداقل پنج تا شش ساعت قبل خواب ورزش کنید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید، چرا که مانع از خوابیدن می‌شوند. قهوه، شکلات، داروهای کم‌کننده اشتها و بعضی از مسکن‌ها دارای کافئین هستند.
  • سیگار نکشید و الکل ننوشید. سیگاری‌ها خواب سبکی دارند و معمولا زود از خواب بیدار می‌شوند که به علت نیکوتین سیگار است. الکل نیز خواب عمیق را از بین می‌برد و خواب را در مراحل اولیه نگه می‌دارد.
  • اگر نمی‌توانید بخوابید، در تخت نمانید. کارهای دیگری انجام دهید، مانند مطالعه کردن یا تماشای تلویزیون تا احساس خواب‌آلودگی کنید. اضطراب ناشی از ناتوانی در خوابیدن، خود باعث بی خوابی می‌شود.
  • دمای اتاق‌تان را حد مناسب و متعادل نگه دارید.
  • اگر مشکلات خوابیدن شما ادامه دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه قهوه را با خواص کمک به سلامت قلب، کاهش احساس خستگی، کاهش وزن، کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط، جلوگیری از چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0