بهترین روش نگهداری گل داوودی در منزل

762 بازدید
12 فروردین 02
مهربانو زهرا
,

بهترین روش نگهداری گل داوودی در منزل

گل داوودی

سلام و درود دوستان و همراهان همیشگی عزیزان سبز انگشتی، امیدوارم حال خودتون و گیاهانتون عالی باشد؛ امروز با معرفی گلی زیبا در خدمت شما عزیزان هستم و براتون یکی از زیباترین گل ها با نگهداری بسیار آسان آوردم؛ گل داوودی با بیش از دویست نوع گونه زیبا؛ اگر علامند هستید که در مورد این گل زیبا بیشتر بدونید تا پایان مقاله همراهم باشید. از لطف و مهربانی شما عزیزان سپاسگزارم.

نور مورد نیاز گل داوودی

گل داوودی جزو گلهای محبوب و زیبایی که محیط منزل و حیاط شما را چند برابر زیبا می کند و نگهداری آسانی دارد. این گل زیبا در شکل و گونه های گوناگون برای شما دلبری می کند، این گل را می توانید درون باغچه یا حتی گلدان درون منزل یا آپارتمان نگهداری کنید به شرط اینکه در منزل شرایط نوری بالایی داشته باشید.

  • اگر محیط منزل یا آپارتمان نور کم و سایه داشته باشید از نگهداری این گیاه صرف نظر کنید چون این نور نیاز نوری بالایی دارد؛
  • اگر از این گل در منزل نگهداری می کنید پشت پنجره جنوبی با فاصله کمی از پنجره نگهداری کنید.
  • اگر هنگام ظهر یا بعد از ظهر آفتاب شدید دارید حتما با پرده ای نازک نور را فیلتر کنید؛ چون نور خیلی تند و زیاد به گیاه آسیب می زند.
  • اگر در مناطق گرم خشک زندگی می کنید و تابستانها و ظهرهای داغی دارید، این گیاه را درون باغچه قسمت سایه روشن بکارید یا گلدان را در محیط سایه روشن جایی که آفتاب ملایم صبحگاهی به گل می تابد نگهداری کنید یا بکارید. در غیر این صورت نور شدید و تند به گیاه آسیب می زند.
  • همچنین سایه زیاد و نور خیلی کم برای گیاه مناسب نیست پس حتما به یاد داشته باشید این گل نیاز نوری بالایی دارد اما در نور تند و شدید تاب نمی آورد.

آبیاری گل داوودی

برای آبیاری گل داوودی باید بدونید این گیاه خاک همیشه مرطوب و نمدار را دوست دارد (منظور از خاک مرطوب خاک همیشه خیس و غرقابی نیست) خاکی که نه خشک باشه نه خیس؛ وقتی کمی خاک را در دست فشار میدهید خاک به دست شما نچسبد و نرم باشد.

  • در فصل رشد بهار و تابستان که هوا گرمتر است شاید نیاز باشد گیاه را هر روز آبیاری کنید.
  • اگر از این گیاه داخل منزل نگهداری می کنید و هوای منزل خیلی گرم نیست برای آبیاری مجدد اجازه دهید خیلی کم سطح خاک خشک شود سپس آبیاری کنید؛
  • اگر در باغچه و فضای باز این گیاه نگهداری می کنید و هوا گرم است گیاه را هر روز آبیاری و آپاشی کنید.
بهترین روش نگهداری گل داوودی در منزل

بهترین روش نگهداری گل داوودی در منزل

رطوبت مناسب گل داوودی

این گیاه نیاز به رطوبت متوسطی دارد؛ اگر هوای شهر شما مرطوب و شرجی باشد عالی است. اما اگر گیاه داخل منزل نگهداری میشه و هوای محیطی کمی خشک است گیاه را غبار پاشی کنید یا برای گیاه جزیره درست کنید. برای غبار پاشی گل داوودی و هرگیاهینباید هیچ گاه روی گیاه نور خورشید باشد سعی کنید این کار را صبح خیلی زود یا عصر انجام دهید و حتما پنجره ها را باز کنید تا هوا جریان داشته باشد.

تامین رطوبت مورد نیاز  گل داوودی با ساخت جزیره:

تشت یا زیر گلدانی بزرگی تهیه کنید؛ وسط تشت رو با سنگریزه یا حتی سنگ های کوچک پر کنید. گیاه رو روی سنگریزه ها گذاشته و تشت رو پر از آب می کنیم؛ به مرور زمان آب تشت بخار شده و رطوبت مورد نیاز رو تامین می کند، نگذارید تشت خشک بشود همیشه تشت را از آب پر کنید (مراقب باشید ته گلدان با آب در تماس نباشه که ریشه ها می پوسند)

خاک مناسب گل داوودی

برای خاک گل داوودی این گیاه خیلی به خاک سختر گیر نسبت اما حتما اگر گیاه را در گلدان نگهداری می کنید گلدان شما زهکشی بالایی داشته باشد خاک سبک با زهکشی بالا برای گیاه داوودی عالی است؛ ترکیبی از خاک لوم + کود پوسیده دامی و مقداری شن و ماسه؛ برای سبک شدن خاک این گیاه خاک اسیدی را دوست دارد.

برای تعویض گلدان داودی می توانید هر سال در فصل بهار هنگامی که گلدان پرشده باشد و ریشه های گیاه از ته گلدان خارج شده باشد اقدام به تعویض گلدان کنید. گل داوودی رشد خوبی دارد. هر از گاهی ساقه های خشک و اضافی را از گلدان جدا کنید تا گیاه بیشتر و بهتر رشد کند.

کوددهی گیاه داوودی

برای کود دهی این گیاه می توانید از کود های موجود در باز و همچنین کود پوسیده دامی استفاده کنید. گلدهی گل داوودی متفاوت است برخی گونه ها در پاییز و زمستان به گل می نشنیند برخی دیگر در فصل بهار و تابستان؛ اگر گونه ای از گیاه را نگهداری می کنید که در فصل پاییز و زمستان فصل گلدهی است می توانید در آن فصل هم گیاه را کود بدهید.

 

همچنین بخوانید: چگونه گل آنتوریوم را در خانه نگهداری کنیم ؟

 

روش تکثیر گل داوودی

برای تکثیر گل داوودی می توانید از دو روش اقدام کنید:

  • بریدن شاخه ای سالم و سرحال گیاه شاخه را در ظرف آبی تمیز بگذارید و هر روز آب شیشه را عوض کنید. پس از چند مدت که ساقه ریشه زد به خاک مرطوب منتقل کنید تا گیاه تبدیل به یک گیاه بالغ برسد؛
  • روش بعدی تکثیر از طریق پاجوش هایی که کنار گیاه مادری می زند؛ در فصل بهار پاجوش ها را با ریشه به آرامی از گیاه مادری جدا کنید و در گلدان یا در باغچه بکارید.

مشکلات گل داوودی:

  • زرد شدن برگ گیاه نشان از آبیاری زیاد یا عدم زهکشی مناسب ته گلدان است؛ پس آبیاری را کمتر کنید و بررسی کنید اگر سوراخ های ته گلدان گرفته است حتما باز کنید.
  • سوختگی گل ها و برگ های گیاه: از گرمای زیاد و آفتاب تند است؛ پس گیاه را به محل مناسب تری منتقل کنید.
  • شپشک آرد آلود: این آفت سفید رنگ هنگامی که به گیاه حمله کند سریع تکثیر می شود و گیاه را نابود می کند به محض مشاهده این آفت که شبیه پنبه سفید و آردی شکل است گیاه را از سایر گیاهان جدا کنید و اقدام به سمپاشی کنید.
  • هرگز به گیاه تشنگی ندهید اگر حس کردید گیاه بیحال یا چروکیده شده حتما اقدام به آبیاری گل داوودی کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما مفید بوده باشد سوالی اگر داشتید کامنت بگذارید؛ مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید روز و روزگاران خوش.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

جدوار سیاه (جذوار) را با خواص نیرو دهنده، محرک، ضد التهاب، ترمیم کننده زخم ها، ضد نفخ و خلط آور، ترک اعتیاد، از بين برنده پيسى، لكه‏ هاى سياه صورت و آثار زخم و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0