در هم ریختگی یعنی چه؟
اصولا در هم ریختگی یعنی چه ؟
شما با در هم ریختگی مواجه هستید اگر :
- سیستم اولویت شما بر محور تعداد فنجان های قهوه دور می زند که روی ورق های کاغذ جا انداخته
- توده کاغذهای شما به سیستم اولویتی اشاره می کند که گوشه سمت چپ میزتان مفهوم متفاوتی با گوشه سمت راست میزتان دارد.
- همه اقلام به پهلو قرار گرفته اند که حاکی از سیستم اولویت دیگری است.
در هم ریختگی به این معنی نیست که طرح و برنامه ای روی سطح کار گسترده می شود. در هم ریختگی به معنی مدارک دسته بندی نشده و نامربوط به هم است که با هم قاطی شده است. وقتی پیام ها، نامه ها، پرونده های ارباب رجوع و گزارش های جدید روی میز شما در هم می ریزد، تراکم زمانی ایجاد می شود که شما تصمیم خود را در مورد اینکه هر مدرکی به چرخه زندگی خود ادامه دهد به تعویق می اندازید.
در هم ریختگی یعنی چه؟
چگونه کاغذها روی هم تلنبار می شود ؟
یاد گرفتن اینکه چگونه از تلنبار شدن کاغذها جلوگیری کنیم گامی مهم برای مرتب و منظم ماندن است. وقتی یک ورق کاغذ روی میزتان گذاشته می شود از خودتان بپرسید : آیا نیاز دارم تا دوباره به این مراجعه کنم ؟ اگر جواب مثبت بود آن را کناری بگذارید چون فعلا مطمئن نیستید چطور آن را بایگانی کنید. بنابراین آن را به توده اوراقی که بعدا درباره شان تصمیم می گیرید بیفزایید.
دو مانع متداول ذهنی برای مرتب بودن
دو سد راه متداول ذهنی وجود دارد که چه بسا سر راه تلاش شما قرار گیرد و کارشکنی کند و مانع شود تا از مزایای مرتب و منظم بودن لذت ببرید.