topNotif

گیاهان دارویی قاعده آور سریع

17301 بازدید
11 خرداد 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

نسخه های گیاهی بازکننده قاعدگی !

گیاهان دارویی قاعده آور سریع :

گزنه :

به علت وجود نیترات دوپتاس به میزان زیاد در گیاه گزنه، مصرف آن خروج ادرار را زیاد می کند، خوردن گزنه خام همانند اسفناج، موجب رفع عقب ماندگی خون قاعدگی گردیده و شیر بند آمده در پستان را زیاد می کند، نوشیدن دم کرده 30 گرم برگ یا ریشه گزنه، در یک لیتر آب جوش 3 بار در روز هر بار یک فنجان نیروی جنسی را زیاد کرده و عادت ماهانه را تنظیم می کند، مصرف چای کیسه ای برگ گزنه نیز در باز شدن عادت ماهانه تاثیر بسزایی دارد.

چای کیسه ای برگ گزنه :

ترکیبات :

  • 15 گرم برگ گزنه خشک
  • 1 تکه پارچه چلوار چهارگوش 10 در 10 سانتی متری
  • یک فنجان آب جوش

روش تهیه چای کیسه ای :

گزنه خشک را نیم کوب کرده و 1 یا 2 قاشق چای خوری آن را در پارچه چلوار چهار گوش بریزید با تکه ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید بعد آن را داخل فنجان آب جوش گذاشته و پس از 5 دقیقه دم کشیدن آن را میل کنید.

گل سرخ :

به علت خاصیت مسهل و ملینی که در گلبرگ های گل سرخ وجود دارد، از آن جهت به جریان افتادن ادرار و خون قاعدگی استفاده می شود و مصرف آن به دفع مواد زاید در روده بزرگ و درمان یبوست کمک می کند، درمان آنژین یا ورم حنجره، تسکین درد گلو و تقویت نیروی بینایی از دیگر خواص گل سرخ است، خوردن گل قند عسلی گل سرخ نیز علاوه بر رفع یبوست و درمان ورم روده موجب به جریان افتادن خون قاعدگی می شود.

گیاهان دارویی قاعده آور سریع

گیاهان دارویی قاعده آور سریع

گل قند عسلی گل سرخ :

ترکیبات :

  • 50 گرم گلبرگ خشک گل سرخ
  • 100 گرم عسل
  • مقداری گلاب

روش تهیه گل قند عسلی :

گلبرگ گل سرخ را پودر کرده و با عسل مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا به شکل خمیر درآید، سپس روی آن گلاب ریخته و پس از هم زدن و پس از گذشت چند روز آن را به کار ببرید.

مارچوبه :

از ساقه و ریشه مارچوبه یا هلیون علاوه بر به جریان انداختن ادرار و باز نمودن خون قاعدگی، جهت ضد عفونی کردن مجاری ادراری و محیط داخلی رحم و همچنین رفع بوی بد ادرار و فضای داخلی رحم استفاده دارویی می شود، پخته ساده مارچوبه از جمله فرآورده های قاعده آور محسوب شده و روش تهیه آن به شرح زیر است:

پخت ساده مارچوبه :

ترکیبات :

  • 200 گرم مارچوبه
  • مقداری آب
  • کمی نمک و فلفل

روش تهیه طبیخ :

مارچوبه ها را پوست کنده و داخل ظرفی ریخته روی آن آب بریزید و سپس روی حرارت قرار داده و در موقع جوشیدن نمک و فلفل به آن افزوده و پس از 20 الی 30 دقیقه جوشیدن و پخته شدن آن را از روی حرارت برداشته و پس از کمی سرد شدن میل کنید.

 

همچنین بخوانید:   نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت۱

 

مرزنجوش :

به علت بوی نافذ و اسانس معطری که در گیاه مرزنجوش وجود دارد از آن جهت تحریک میل جنسی و تقویت و تحریک رحم زنان استفاده می شود، وجود خاصیت مدر و ضد رطوبت در این گیاه سبب شده که در به جریان انداختن عادت ماهانه به تاخیر افتاده زنان و کاهش ترشحات بیش از حد زنانه و همچنین از بین بردن رطوبت داخل رحم موثر باشد، محلول خوراکی اسانس مرزنجوش نیز به مصرف باز کردن عادت ماهانه می رسد.

محلول خوراکی اسانس مرزنجوش :

ترکیبات :

  • سه قطره اسانس مرزنجوش
  • 1 لیوان آب

روش تهیه محلول :

اسانس مرزنجوش را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس آب مورد نیاز را نیز به آن افزوده و میل کنید.

مرزه :

تقویت نیروی جنسی و رفع ضعف آن، تقویت عمل گوارش و کمک به هضم غذاهای سنگین، درمان بی اشتهایی و اثر بخشی در درمان، توقف و عقب افتادگی عادت ماهانه از خواص عمده مرزه است، جهت بهره گیری از خاصیت قاعده آور بودن مرزه می توانید از دم کرده، پودر یا محلول شستشوی واژن و یا عرق مرزه استفاده کنید، مصرف مرزه برای خانم های باردار مجاز نمی باشد زیرا سبب سقط جنین می گردد، دم کرده ترکیبی مرزه از دیگر فرآورده های قاعده آور محسوب می شود و روش تهیه آن در زیر آورده شده است.

 

گیاهان دارویی قاعده آور سریع

گیاهان دارویی قاعده آور سریع

 

دم کرده ترکیبی مرزه :

ترکیبات :

  • 10 گرم مرزه خشک
  • 5 گرم نعناع خشک
  • 5 گرم بومادران خشک
  • 5 گرم پونه خشک
  • 5 گرم افسنطین خشک
  • 500 میلی لیتر آب جوش

روش تهیه دم کرده :

گیاهان موجود را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس بقیه گیاهان را نیز به آن افزوده و میل کنید.

مریم گلی :

وجود خاصیت نیرو بخش و تقویت کننده در این گیاه سبب شده که از آن جهت رفع ضعف نطفه و درمان نازایی استفاده شود، این گیاه تاثیری عجیب در از بین بردن اضطراب و اختلالات عصبی دوره قاعدگی و معده دارد، مصرف دم کرده 30 گرم برگ یا گل این گیاه در یک لیتر آب تازه جوش ادرار بند آمده را باز نموده و خون قاعدگی به تاخیر افتاده را منظم می کند، حمام دارویی مریم گلی نیز در باز نمودن خون قاعدگی تاثیر فراوان دارد.

حمام دارویی مریم گلی :

ترکیبات :

  • 500 میلی لیتر دم کرده غلیظ مریم گلی یا 5 قطره اسانس معطر روغنی مریم گلی
  • یک لیتر آب گرم

روش تهیه حمام دارویی :

اسانس و جوشانده را مخلوط کرده و خوب هم بزنید، سپس آن را با آب گرم مخلوط نموده و در آب گرم وان حمام بریزید و واژن را با آن شستشو دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پکیج گیاهی درمان کیست و فیبروم رحم را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم و انواع عفونت های رحم، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0