topNotif

گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی

6394 بازدید
09 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

آخرین به روزرسانی 9 مهر 1398

از دیگر گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی

متاسفانه یکی از مشکلات شایع زنان، تاخیر در قاعدگی و پریودی و یا قطع قاعدگی (با اصطلاح پزشکی آمنوره/ الیگومنوره) و تنظیم قاعدگی است. در این مقاله چند مورد از گیاهان دارویی قاعده آور سریع را با روش مصرف و سایر ویژگی ها در اختیارتان قرار می دهیم. یادتان باشد این گیاهان دارویی قاعده آور سریع، منجر به سقط جنین هم خواهند شد. پس قبل استفاده از آن ها باید از عدم بارداری مطمئن شوید. همچنین سعی کنید قبل از استفاده از آن با متخصص مشورت کنید. در ادامه شما را با گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی آشنا خواهیم کرد.

کلم

نشستن در آب جوشانده کلم به تنهایی یا همراه با جوشانده خاکشیر و شستشوی واژن با آن خون قاعدگی بند آمده را باز کرده و درد آن را تسکین می دهد استفاده از دم کرده کلم نیز مفید و موثر است، پاشیدن پودر شکوفه کلم خشک شده به داخل رحم یا استفاده از شیاف آن در زنان باردار موجب سقط جنین و در زنانی که دچار تاخیر عادت ماهانه شده اند، سبب باز شدن عادت ماهانه و تنظیم آن می شود روش تهیه محلول شستشوی واژن کلم به شرح زیر است.

محلول شستشوی واژن کلم

ترکیبات :
  1. 500 میلی لیتر جوشانده کلم تازه
  2. یک لیتر آب گرم

روش تهیه محلول: جوشانده کلم تازه را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس آب گرم را نیز به آن افزوده و میل کنید.

 

گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی

گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی

 

کنجد

کنجد یکی دیگر از گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی زنان است. زنانی که عادت ماهیانه آنها عقب افتاده، چنانچه مقداری دانه کنجد را با مقداری نخود (که خیس خورده و پوست آن کنده شده) پخته و پس از صاف نمودن آن را میل کنند، عقب افتادگی قاعدگی را مرتفع و در صورتی که حامله نباشند، عادت آنان را باز می کند.

همچنین، خوردن پوره دانه کنجد که با پوره دانه خشخاش و کمی نبات پودر شده باشد، در طول چند هفته متوالی سبب زیاد شدن شیر مادران می گردد. استفاده از جوشانده برگ و دانه کنجد نیز جهت باز شدن عادت ماهانه مفید و موثر است.

جوشانده برگ و دانه کنجد

ترکیبات :
  1. 20 گرم برگ کنجد
  2. 10 گرم کنجد (نیم کوب شده)
  3. 750 میلی لیتر آب سرد

روش تهیه جوشانده: گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک قوری یا قابلمه لعابی بریزید، آب سرد را روی آن ریخته و روی حرارت قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه به آرامی بجوشد تا آب آن به 500 میلی لیتر برسد. سپس، آن را صاف کرده و 3 بار در روز، و هر بار یک فنجان از آن را میل نمایید.

شوید

جهت تسکین شهوت و میل جنسی مردان و تقویت میل جنسی زنان، همچنین زیاد شدن خون قاعدگی و رفع بند آمدگی شیر در پستان مادران از مصرف جوشانده، دم کرده و یا پودر دانه و برگ شوید دریغ نورزید، زیرا در دانه و برگ گیاه شوید مقادیر زیادی هورمون وجود دارد، خوردن تونیک ترکیبی شوید موجب باز شدن عادت ماهیانه و تقویت رحم می گردد.

تونیک ترکیبی شوید

ترکیبات :
  1. 20 گرم تخم شوید
  2. 15 گرم شوید خشک
  3. 5 گرم گلپر خشک
  4. 5 گرم ریشه شیرین بیان خشک
  5. 45 گرم نبات

روش تهیه تونیک: تمامی مواد فوق را مخلوط کرده، نرم ساییده روزی 2 قاشق مرباخوری آن را در دو وعده صبح و عصر میل کنید.

 

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت 1  

 

 

پودر غوره

از پودر غوره به صورت خمیر شده یا سرکه یا به تنهایی به صورت پاشیدن بر ناحیه مقعد، جهت رفع خارش آن استفاده می شود. همچنین، جهت کم شدن ترشحات محیط داخلی رحم از محلول شستشوی واژن غوره بهره بگیرید. علاوه بر این، نشستن در این محلول رحم بانوان را به خوبی تمیز و ضد عفونی می کند.

محلول شستشوی واژن غوره

ترکیبات :
  1. 500 میلی لیتر جوشانده غلیظ غوره تازه
  2. یک لیتر آب گرم

روش تهیه محلول : جوشانده غوره تازه را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس آب گرم را نیز به آن افزوده و میل کنید.

دمنوش برنجاسف

ترکیبات:

  1. برنجاسف ۲۰ گرم
  2. آب جوش 4 لیوان

روش تهیه دمنوش: برای تنظیم قاعدگی برنجاسف را به ۴ لیوان آب جوش افزوده و اجازه دهید دم بکشد. سپس، این دمنوش را صاف کرده و پس از هر وعده غذایی، یک فنجان از آن میل نمایید.

دمنوش مریم گلی

ترکیبات:

  1. مریم گلی یک قاشق غذاخوری
  2. گل ختمی یک قاشق عذاخوری
  3. آب 4 لیوان

روش تهیه دمنوش: مریم گلی و گل ختمی را با هم مخلوط کرده و به ۴ لیوان آب اضافه کنید. سپس، اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد و بعد آن را صاف کرده و میل نمایید. برای تنظیم قاعدگی درمان بسیار موثری می باشد.

دمنوش ترکیبی بادرنجبویه

ترکیبات:

  1. بادرنجبویه ۵ گرم
  2. ناخنک ۵ گرم
  3. کاکنج ۵ گرم

روش تهیه دمنوش: جهت تنظیم قاعدگی مواد مزبور را مخلوط نموده و بجوشانید. سپس، صاف شده این جوشانده را به مدت ۳ روز، صبح با معده خالی (ناشتا) میل کنید.

دمنوش ترکیبی از گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی

ترکیبات:

  • ریشه انجبار ۱۰ گرم
  • ریشه ایرسا ۱۰ گرم
  • پونه خشک ۱۰ گرم
  • نعنا خشک ۱۰ گرم
  • بادرنجبویه ۵ گرم
  • بادیان ۵ گرم
  • بومادران ۵ گرم
  • بسفایج ۵ گرم
  • زنیان ۵ گرم
  • آویشن شیرازی ۵ گرم

روش تهیه دمنوش: تمامی مواد فوق را با هم مخلوط کرده و روزانه ۱۰ گرم‌ از این مخلوط را به دو نیم لیوان آب جوش اضافه کنید. سپس، اجازه دهید به مدت ۳ دقیقه بجوشد، حال آن را صاف کرده و در دو وعده (صبح و عصر) و در هر وعده یک لیوان میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

رازیانه را با خواص پیشگیری از حوادث قلبی عروقی، کمک به درمان سو هاضمه، درمان سرماخوردگی، درمان نفخ و یبوست، اصلاح کمبود استروژن (هورمون زنانه)، تنظیم قاعدگی زنان، افزایش شیر مادران شیرده، افزایش میل جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0