topNotif

کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک با راه های طبیعی و رژیم غذایی مناسب

1887 بازدید
17 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک با راه های طبیعی و رژیم غذایی مناسب

بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، یک بیماری در زنان است که امروزه بسیار رایج است. تخمدان پلی کیستیک بر سطح هورمونی زنان تاثیر گذاشته و می تواند بر سیستم بدن یک زن اثر جدی بگذارد. در این بیماری، تعداد زیادی کیست در تخمدان وجود دارد. بعدها، این کیست ها به جای هورمون های زنانه، هورمون های مردانه تولید می کنند. تخمدان پلی کیستیک چرخه قاعدگی منظم یک زن را مختل می کند و همچنین برای باردار شدن مشکلاتی ایجاد می کند. درمان های مختلفی برای تخمدان پلی کیستیک وجود دارد. مقاومت به انسولین و تعادل هورمونی عوامل اصلی هستند که بر روی درمان تخمدان پلی کیستیک تاثیر می گذارند. راه هایی وجود دارد که می توان به طور طبیعی این عوامل را متعادل کرد. در این مقاله متوجه می شوید که چگونه با راه های طبیعی سندرم تخمدان پلی کیستیک را کنترل کنید.

علایم سندروم تخمدان پلی کیستیک

علایم سندروم تخمدان پلی کیستیک عبارتند از:

  • چرخه قاعدگی نامنظم
  • رشد مو در مناطق ناخواسته
  • ریزش مو
  • افزایش وزن
  • سردرد
  • آکنه
  • مشکل در باردار شدن

کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک با راه های طبیعی و رژیم غذایی مناسب

یک رژیم غذایی مناسب می تواند به شما کمک کند تا علایم تخمدان پلی کیستیک را مدیریت کنید و همچنین سلامت کلی بدن را بهبود بخشد. تغییرات غذایی به شما کمک می کند تا سطح هورمون خود را کنترل کرده و همچنین چرخه قاعدگی خود را تنظیم کنید. شما باید مواد غذایی که بیشتر شامل حبوبات، سبزیجات، آجیل و میوه ها هستند، مصرف کنید. تا حد ممکن از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. به علاوه، این مواد غذایی سلامت کلی بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

 

همچنین بخوانید: نازایی در زنان و درمان های گیاهی آن

 

ویتامین دی

ویتامین دی برای حفظ عملکرد مناسب سیستم تولید مثل زن ضروری است. اگر از تخمدان پلی کیستیک رنج می برید، سطح ویتامین دی در بدنتان را بررسی کنید. شما می توانید کمبود ویتامین دی را با راه های مختلف جبران کنید. همچنین، می توانید مکمل های ویتامین دی مصرف کنید. منابع طبیعی ویتامین دی مانند قارچ، ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا3 ، زرده تخم مرغ و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین انتخاب ها برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن هستند.

سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به بهبودی بسیاری از فرایندهای داخلی بدن کمک کند. این ماده سطح انسولین درون بدن را تنظیم می کند و به کنترل علایم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند. همچنین، سرکه سیب سطح PH  بدن انسان را متعادل می کند. شما می توانید سرکه سیب را در صبح بخورید. کمی سیب سرکه را در یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هر روز صبح آن را بنوشید. سندروم تخمدان پلی کیستیک منجر به افزایش وزن می شود. مصرف سرکه سیب به کاهش وزن نیز کمک می کند.

روغن نارگیل

نارگیل یکی از سالمترین و طبیعی ترین روغن ها محسوب می شود. اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل، سبب ترشح انسولین و کنترل سطح قند خون می شوند. برای دریافت بهترین نتیجه، روغن نارگیل طبیعی مصرف کنید. همچنین، می توانید از روغن نارگیل به عنوان روغن پخت و پز و یا در سالادها استفاده کنید. روغن نارگیل مزایای بسیاری دارد ازجمله اینکه، سطح کلسترول را کنترل می کند، باکتری ها و قارچ ها را می کشد، پوست را مرطوب کرده و باعث کاهش وزن می شود.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها قدرتمندی است که به کنترل سطح هورمون هایی که در کیست های تخمدان هستند، کمک می کند. همچنین، سطح انسولین را کنترل کرده و به کاهش وزن کمک می کند. روزانه می توانید دو فنجان چای سبز بنوشید. به علاوه، می توانید یک قاشق غذاخوری عسل در چای سبز اضافه کنید تا پوست شما نیز شاداب بماند. تمامی این مواد غذایی طبیعی به شما کمک می کنند علایم بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک را کنترل کنید، اما قبل از انجام تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون درمان کیست و فیبروم را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0