کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر

2199 بازدید
19 تیر 00
مروارید

کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر

افزایش وزن و چاقی از مشکلات رایج سلامتی است که به دلیل افزایش سلول های چربی در بدن می باشد. تشخیص این موارد از طریق شاخص توده بدن و اندازه گیری دور کمر است و باید توجه داشت چاقی می تواند عوارض زیادی برای سلامتی ایجاد کند، مانند: سندرم متابولیک، فشار خون بالا، سخت شدن عروق، بیماری های قلبی، دیابت، کلسترول بالا، سرطان و اختلالات خواب. این مقاله درمورد کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر

کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر

 

با 11 روش موثر بدون رژیم گرفتن وزن کم کنید

برخی از نکات را می توان در الگوی غذایی روزانه انجام داد تا بدون رعایت رژیم غذایی به وزن دلخواه برسید و موارد زیر چند مرحله ساده برای رسیدن به آن هدف است:

1. حتما صبحانه بخورید

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که نخوردن صبحانه به کاهش کالری مصرفی در طول روز کمک می کند، اما این اغلب باعث افزایش مقدار غذای مصرفی در بقیه روز می شود و مطالعات نشان می دهد افرادی که صبحانه می خورند معمولا BMI (شاخص توده بدن) کمتری دارند.

2. مصرف بیش از حد محصولات پروتئینی در تمام وعده های غذایی

مصرف بیش از حد محصولات پروتئینی به مهار اشتها و کاهش کالری دریافتی در طول روز کمک می کند، زیرا باعث احساس سیری و کاهش گرسنگی می شود؛ و این اثر از طریق تاثیر آن بر هورمون های مسول احساس سیری، گرلین می باشد. نمونه هایی از غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از: سینه مرغ، ماهی، ماست، عدس، کینوا و بادام.

3. خوب و به آرامی جویدن غذا

جویدن خوب غذا باعث می شود فرد به آرامی غذا بخورد و در نتیجه منجر به کاهش مقدار غذای مصرفی می شود و این درحالی است که مغز برای انتقال احساس سیری به مدت زمان بیشتری نیاز دارد؛ برخی مطالعات مشاهده ای نشان داده است افرادی که سریع غذا می خورند در مقایسه با افرادی که آرام غذا می خورند شانس بیشتری برای افزایش وزن دارند.

 

همچنین بخوانید: کاهش وزن آسان با 7 روغن گیاهی و طبیعی

 

4. استفاده از بشقاب های کوچک برای غذاهای ناسالم

استفاده از بشقاب های کوچک باعث می شود وعده های غذایی بزرگتر از حد واقعی به نظر برسند، بنابراین استفاده از این بشقاب ها هنگام خوردن وعده های غذایی ناسالم به کاهش مقادیر مصرفی آن ها کمک می کند، در حالی که استفاده از بشقاب های بزرگ باعث می شود وعده های غذایی کوچکتر به نظر برسند.

5. ذخیره غذاهای ناسالم دور از دسترس

به منظور کاهش وزن، ذخیره مواد غذایی ناسالم در دور از دید، ترجیح داده می شود. به طوری که هنگام گرسنگی فرد در دسترس نباشد و در عوض توصیه می شود میوه و سبزیجات را در معرض دید قرار دهید، تا برای مواقعی که احساس گرسنگی می کنید، اولین انتخاب باشند.

6. خوردن غذاهای غنی از فیبر

خوردن غذاهای غنی از فیبر، به خصوص فیبرهای چسبناک؛ که فقط در محصولات گیاهی وجود دارند، مانند: لوبیا، دانه های کتان، جو دوسر و پرتقال، به احساس سیری برای مدت زمان طولانی کمک کرده و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کنند.

 

همچنین بخوانید: لاغر شدن و کاهش وزن با چند روش آسان و بی درد سر !!

 

7. به طور منظم آب بنوشید

نوشیدن آب قبل از غذا به خوردن کالری کمتری کمک می کند و جایگزینی آب با نوشیدنی های شیرین به کاهش وزن بیشتر کمک می کند. در یک مطالعه، افرادی که قبل از غذا خوردن آب می نوشیدند در طی 12 هفته 44٪ کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نمی کردند، داشته اند.

8. غذا خوردن به دور از وسایل الکترونیکی

مطالعات نشان داده است افرادی که هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از دستگاه های هوشمند غذا می خورند، غذای بیشتری می خورند که با گذشت زمان منجر به افزایش وزن می شود، بنابراین توجه به هنگام صرف وعده های غذایی می تواند به افراد کمک کند غذای کمتری بخورند و در نتیجه به آن ها در کاهش وزن کمک می کند.

9. خوب بخوابید و از استرس دوری کنید

کمبود خواب و استرس بیش از حد باعث عدم تعادل در هورمون های کنترل کننده اشتهای انسان می شود. این هورمون ها لپتین (به انگلیسی: Leptin) و گرلین (به انگلیسی: Ghrelin) و هورمون کورتیزول (به انگلیسی: Cortisol) می باشند، که در موارد استرس سطح آن ها افزایش می یابد. عدم تعادل در سطح این هورمون ها منجر به ضعف در کنترل اشتها و میل به خوردن غذای ناسالم شده درنتیجه با خوردن مقادیر بیشتری غذا همراه است.

 

کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر

کاهش وزن بدون رژیم و ورزش با 11 روش موثر

 

10. حذف نوشیدنی های شیرین

مصرف نوشیدنی های شیرین با خطر چاقی و بسیاری از بیماری ها ارتباط مستقیم دارد. این بدان دلیل است که کالری دریافت شده از طریق مایعات مانند غذاهای جامد احساس سیری نمی دهد و بنابراین فرد کالری زیادی می خورد که منجر به افزایش وزن و چاقی می شود. چای سبز، قهوه و آب می تواند جایگزین خوبی برای نوشابه و آب میوه ها باشند. 

11. جایگزینی غلات تصفیه شده با غلات کامل

غذاهایی که از غلات تصفیه شده تهیه می شوند، مانند: نان، کیک و بیسکویت، حاوی فیبر زیادی نیستند، بنابراین فرد احتمالا مقدار بیشتری از آن ها را می خورد و توصیه می شود این نوع غذاها را با مواد غذایی که حاوی غلات کامل هستند، جایگزین کنید. مانند: نان و ماکارونی، گندم سبوس دار، برنج قهوه ای و پاپ کورن.

کاهش وزن ایمن

به گفته کارشناسان تغذیه؛ از دست دادن تقریبا 1 الی 5 کیلوگرم در هفته ایمن و سالم در نظر گرفته می شود، در حالی که کاهش بیش از این مقدار ممکن است باعث مشکلات سلامتی زیادی شود، از جمله: از دست دادن عضله، سنگ صفرا، و کمبودهای تغذیه ای و کاهش متابولیسم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لاک مغسول را با خواص لاغری و کاهش وزن، درمان یرقان، درمان بیماری های انگلی روده،درمان سرفه و سرماخوردگی، معالجه تنگی نفس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0