topNotif

چگونه بر تنبلی و بی حوصلگی خود غلبه کنیم!؟

1656 بازدید
07 مرداد 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه بر تنبلی و بی حوصلگی خود غلبه کنیم!؟

آیا هنگامی که ساعت شما زنگ صبح گاهی را خبر می دهد، به زیر پتوی خود می روید؟ یا اینکه ترجیح می دهید در مبل به آرامی دراز بکشید و یک چرت عصرگاهی داشته باشید؟ از رفتن به سرکار خودداری می کنید، زیرا ترجیح می دهید استراحت کنید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بدانید شما هم یکی از افراد تنبل هستید. چگونه تنبلی در زندگی ما نقش بزرگی دارد؟ البته تنبل بودن گاها مشکلی ندارد اما این که بیش از حد تنبل باشیم به شدت مشکل ایجاد می کند. ممکن است روزهایی باشد که ما در زندگیمان ترجیح دهیم از رفتن به باشگاه یا پیاده روی خودداری کنیم، اما این که تمام روز را به خوابیدن سپری کنیم نشانه تنبلی زیاد است. البته با انجام دادن چند عادت روزمره در زندگی می توانید بر تنبلی و بی حوصلگی غلبه کنید و بهترین روزهای خود را سپری کنید.

 

چگونه بر تنبلی و بی حوصلگی خود غلبه کنیم!؟

چگونه بر تنبلی و بی حوصلگی خود غلبه کنیم!؟

 

چگونه بر تنبلی و بی حوصلگی خود غلبه کنیم!؟

1- برنامه روزمره داشته باشید

داشتن وظایفی که در طول روز انجام می دهید باعث می شود بر تنبلی و بی حوصلگی خود غلبه کنید. برای داشتن برنامه روزمره حتما نیاز نیست آن برنامه ها ر ا پشت سر هم انجام دهید، کافیست هر روز به آن ها پایبند باشید. داشتن برنامه های روزمره بهترین راه برای مقابله با تنبلی است و با برنامه ریزی می توان بر وقایع غیر قابل پیش بینی غلبه کرد.

2- انسان انعطاف پذیری باشید

قطعا ممکن نیست همیشه همه اتفاقات زندگی طبق پیش بینی شما رخ دهند، اما داشتن انعطاف پذیری به شما این امکان را می دهد که بر تنبلی خود غلبه کنید. داشتن روزهای کاری سخت و شلوغ در طول هفته به معنای استراحت کردن در آخر هفته است.

3- خودتان را با فعالیت های آرامش بخش شارژ کنید

اگر شغلی که دارید خسته کننده است و در شما احساس خسته بودن را به وجود می آورد پس احتمال این که تنبلی کنید، بسیار زیاد است. داشتن فعالیت هایی خارج از کار خسته کننده شما می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و با انرژی بهتری هفته کاری خود را شروع کنید و از زندگیتان نهایت لذت ممکن را ببرید.

 

همچنین بخوانید:  افزایش انرژی با 6 ماده غذایی طبیعی

 

4- با هدف داشتن به خودتان انگیزه دهید

چرا باید صبح رختخواب را ترک کنید اگر کاری وجود ندارد که انجام دهید؟ اینجاست که هدف داشتن در زندگی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. هدف یک مادر می تواند بیدار شدن و آماده کردن صبحانه برای کودکش باشد. هدف یک دانشجو می تواند آغاز صبح با مطالعه و آماده شدن برای امتحانات باشد. هدف یک مدیر می تواند مدیریت بهتر کارمندان و انگیزه دادن به آن ها باشد. با هدف گذاری به خودتان انگیزه بیشتری می دهید و از شر تنبلی خلاصی می یابید.

5- ورزش کنید

تمرین ورزش هر روز صبح و یا حتی در اواسط روز، باعث تحریک گردش خون شده و باعث افزایش سطح انرژی می شود. اگر چه ورزش باعث خستگی جسمی بدن می شود، اما توانایی طبیعی بدن برای مقاومت در برابر اضطراب و استرس را افزایش می دهد که یکی از دلایل عدم فعالیت و تنبلی است. بنابراین توصیه می شود یک برنامه سالم ورزشی مانند روزانه نیم ساعت پیاده روی یا انجام ورزش های هوازی را در برنامه روزانه خود جای دهید.

6- کنترل تغذیه

امروزه بسیاری از متخصصان بر این باورند که خستگی جسمی، تنبلی و بی حوصلگی رابطه مستقیم با نوع تغذیه دارد، زیرا نحوه غذا خوردن نقش مهمي در تنظيم و تثبيت سطح قند خون و انرژی دارد. اگر وعده غذایی حذف شود، کالری دریافتی کاهش یافته و و سبب كاهش وزن و تغييرات سطح انرژی بدن می شود. همچنین، عدم رعایت تغذیه سالم سبب افزایش دریافت کالری و چاقی شده و احساس سستی و بی حالی افزایش می یابد. در نتیجه داشتن یک رژیم غذایی سالم برای حفظ انرژی مناسب در روز بسیار ضروری است.

به یاد داشته باشید شما مسئول کنترل زندگی بهتر خودتان هستید. حتی اگر آدم فعال و موفقی باشیم هم گاهی نیاز است تنبلی کنیم و زمانی را به استراحت و شارژ کردن خودمان بگذرانیم. تمام چیزی که لازم است بدانیم این است که تنبلی زندگیمان را مدیریت کنیم تا در حین استراحت به اهداف زندگیمان هم برسیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قهوه گانودرما را با خواص بهبود سیستم ایمنی، کاهش وزن، افزایش انرژی و کاهش خستگی، بهبود حافظه، کاهش کلسترول خون، کاهش التهاب، کاهش استرس، کند کردن روند پیری و بهبود گردش خون و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0